26 Reacties
4 jaar geleden
Hier wordt ze om de dag of om de 2 dagen gewassen, de ene keer gewoon met een washandje en andere keer weer in badje of onder de douche, net wat op dat moment uitkomt. Wij gebruiken een blok baby zeep maar daar was ik haar nek en billen mee, verder alleen water.
4 jaar geleden
Reactie op B E
Mag ik vragen welke zeep dit is?
Ik weet niet meer welk merk het is, heb het papier al weggegooid maar het is een natuurzeep speciaal voor baby's, heb het in Duitsland gekocht bij Muller.
4 jaar geleden
Reactie op Mirandap86
Ik weet niet meer welk merk het is, heb het papier al weggegooid maar het i ...
De wikkel was blauw, misschien heb je daar wat aan mocht je in die winkel komen.
4 jaar geleden
Mijn baby gaat 2 keer per week in bad of onder de douche, maar gewoon zonder zeep! En de andere dagen met een washandje met alleen water. Af en toe wat haarlotion van Zwitsal maar alleen maar omdat het lekker ruikt haha.
4 jaar geleden
Ongeveer 2 a 3x per week wel dagelijks washandje over haar gezicht met alleen water om de soep weg te halen.
Wij gebruiken kruitvat eigen huismerk.
En geen parfum etc wand kindjes hebben een erge sterke reukzin sterker dan die van ons tot 3 maanden is dit zo.
Dus zelf eigenlijk ook niks gebruiken want je kindje herkent je aan je door je lichaamsgeur.
En tuurlijk moet je gewoon deo kunnen gebruiken maar ik gebruik geen wasverzachter en spuit ook niks op haar kleren je baby eigen geur ruikt toch uiteindelijk het lekkerst
4 jaar geleden
Mijn dochter gaat elke avond in bad, de kraamverzorgster vertelde dat dit gewoon kan zolang je kind geen last van haar huidje krijgt. In de kraamweek ging ze ook elke dag in bad maar dan in de ochtend, met de kraamverzorgster. Wij gebruiken van alles, Zwitsal, inoli, naif. Mijn dochter heeft nergens last van.
4 jaar geleden
Reactie op Nvdb22
Mijn dochter gaat elke avond in bad, de kraamverzorgster vertelde dat dit g ...
Dan heb je een erg makkelijke baby met een makkelijk huidje die van mij heeft een droog huidje en mijn kraamzorg zei ook 2 a 3x is goed tenzij ze echt vies zijn dan is het anders maar anders spoel je de beschermde vetlaag van de huid weg.
En dat geldt eigenlijk je hele leven.
Ik heb zelf een vette huid moet ook niet te vaak onder de douche want dat triggert het weer om meer talg aan te maken etc
4 jaar geleden
Elke 3 dagen, andere dagen met Zwitsal washandje, tenzij een gelekte spuitluier dan extra in bad of onder de douche. We gebruikte eerst naïf maar mn zoontje heeft een droge huid dus nu inoli badolie en shampoo.