26 Reacties

4 jaar geleden

Wij doen hier 2x per week. Elke dag wassen is niet goed en om de dag ook niet altijd nodig. Inderdaad afhankelijk van hoe vies de baby is.

4 jaar geleden

Ons meisje is morgen 3 weken oud en wij doen haar 2 keer in de week in bad. En verder was ik haar iedere ochtend met een Zwitsal washandje. Verder gebruik ik van verzorgingsproducten alles van Zwitsal. Ze reageert daar gelukkig goed op.

4 jaar geleden

Reactie op Coolmama

Wij doen hier 2x per week. Elke dag wassen is niet goed en om de dag ook ni ...
Elke dag badje hoeft niet, maar het ziekenhuis en mijn vroedvrouw raden wel aan om het gezicht elke dag met water te wassen en de handjes en poep met zeep.

4 jaar geleden

Hier ook 2, max 3x per week. Wij gebruiken Naïf, heerlijke geur!

4 jaar geleden

Hier wordt ze om de dag of om de 2 dagen gewassen, de ene keer gewoon met een washandje en andere keer weer in badje of onder de douche, net wat op dat moment uitkomt. Wij gebruiken een blok baby zeep maar daar was ik haar nek en billen mee, verder alleen water.

4 jaar geleden

Ik doe mijn zoontje om de week in bad, ik gebruik Zwitsal of naif. Hij kan er gelukkig goed tegen!

4 jaar geleden

Reactie op Mirandap86

Hier wordt ze om de dag of om de 2 dagen gewassen, de ene keer gewoon met e ...
Mag ik vragen welke zeep dit is?

4 jaar geleden

Een keer in de week in bad en een keer in de week met washandje en lotion op de commode.

4 jaar geleden

1 a 2 x in de week in bad of douche. Elke dag even snoetje en handjes wassen. Hoezo eau de cologne?

4 jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

1 a 2 x in de week in bad of douche. Elke dag even snoetje en handjes wasse ...
Omdat ik dat heerlijk vind ruiken en het doet mij denken aan mijn familie in Spanje 💕en aan mijn eigen jeugd.

4 jaar geleden

Reactie op B E

Mag ik vragen welke zeep dit is?
Ik weet niet meer welk merk het is, heb het papier al weggegooid maar het is een natuurzeep speciaal voor baby's, heb het in Duitsland gekocht bij Muller.

4 jaar geleden

Reactie op Mirandap86

Ik weet niet meer welk merk het is, heb het papier al weggegooid maar het i ...
De wikkel was blauw, misschien heb je daar wat aan mocht je in die winkel komen.

4 jaar geleden

Mijn baby gaat 2 keer per week in bad of onder de douche, maar gewoon zonder zeep! En de andere dagen met een washandje met alleen water. Af en toe wat haarlotion van Zwitsal maar alleen maar omdat het lekker ruikt haha.

4 jaar geleden

Ligt eraan. Onze man spuugt best wel eens. Dat gaat goed stinken. We spoelen hem dan af onder de douche. Dus komen op ongeveer 2 a 3 x per week. Badje vond hij de eerste keer niet fijn dus hebben we nog niet nog een keer geprobeerd. Mogelijk dit weekend ☺️

4 jaar geleden

Ongeveer 2 a 3x per week wel dagelijks washandje over haar gezicht met alleen water om de soep weg te halen. Wij gebruiken kruitvat eigen huismerk. En geen parfum etc wand kindjes hebben een erge sterke reukzin sterker dan die van ons tot 3 maanden is dit zo. Dus zelf eigenlijk ook niks gebruiken want je kindje herkent je aan je door je lichaamsgeur. En tuurlijk moet je gewoon deo kunnen gebruiken maar ik gebruik geen wasverzachter en spuit ook niks op haar kleren je baby eigen geur ruikt toch uiteindelijk het lekkerst

4 jaar geleden

Mijn dochter gaat elke avond in bad, de kraamverzorgster vertelde dat dit gewoon kan zolang je kind geen last van haar huidje krijgt. In de kraamweek ging ze ook elke dag in bad maar dan in de ochtend, met de kraamverzorgster. Wij gebruiken van alles, Zwitsal, inoli, naif. Mijn dochter heeft nergens last van.

4 jaar geleden

Reactie op Nvdb22

Mijn dochter gaat elke avond in bad, de kraamverzorgster vertelde dat dit g ...
Elk badje ook lekker met een olie of zeepje

4 jaar geleden

Reactie op Nvdb22

Mijn dochter gaat elke avond in bad, de kraamverzorgster vertelde dat dit g ...
Dan heb je een erg makkelijke baby met een makkelijk huidje die van mij heeft een droog huidje en mijn kraamzorg zei ook 2 a 3x is goed tenzij ze echt vies zijn dan is het anders maar anders spoel je de beschermde vetlaag van de huid weg. En dat geldt eigenlijk je hele leven. Ik heb zelf een vette huid moet ook niet te vaak onder de douche want dat triggert het weer om meer talg aan te maken etc

4 jaar geleden

Om de dag in bad incl. Badolie en daarna goed insmeren met bodylotion van NAIF. 1X in de week was ik de haren met shampoo

4 jaar geleden

Elke 3 dagen, andere dagen met Zwitsal washandje, tenzij een gelekte spuitluier dan extra in bad of onder de douche. We gebruikte eerst naïf maar mn zoontje heeft een droge huid dus nu inoli badolie en shampoo.