47 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb zelfde.
De merken die ik gebruik zijn
Name it
Feetje
Noppies
Dirkje
Seven blue
3 jaar geleden
Ons zoontje was met 41+3 geboren met een gewicht van 3114 en lengte van 51 cm. Wij moesten toen dus ook een nacht blijven omdat hij te licht was.
En ook ik heb dit probleem 🙈 merk nu wel dat nu de vaste voeding wat beter gaat er wat meer vetjes beginnen te komen maargoed elke keer als ik dat denk schiet hij ineens de lengte in 😂
Mijn zoontje gaat nu ook richting 74. 68 is al te kort maar 74 toch wel weer te wijd 🥴
Wat ik nu vooral heb is de smalle broekjes van Z8 en Noppies. En truien vind ik niet zo erg als die wat groot vallen. Maar merk wel dat ik elke maat een beetje naar dezelfde broekjes terug grijp omdat dat netjes zit, de rest is meteen zo slobber. Verder valt b.e.s.s. ook echt wel lekker smal dus dat zit ook goed!
3 jaar geleden
Reactie op xCriista
Ons zoontje was met 41+3 geboren met een gewicht van 3114 en lengte van 51 ...
Bedankt! Ik ga eens een kijkje nemen!
3 jaar geleden
Reactie op Littleduck
Ik heb zelfde.
De merken die ik gebruik zijn
Name it
Feetje
Noppies
Dirkje ...
Super bedankt voor alle tips! 😊
3 jaar geleden
Reactie op Shyla_
Sorry ik snap het even niet hoor 😳 is hij te licht voor 41+3? Of was hij o ...
Nee dat is echt wel licht hoor. Onze dochter is bij 41+3 geboren met 3080 gram, dat was geboortepercentiel 8 (dus 92% van de kinderen is met die termijn groter/zwaarder).
Een vriendin is de dag na mij bevallen, haar kindje was ruim een kilo zwaarder en 3 weken minder ver in de zwangerschap. Echt een mega verschil als je ze naast elkaar zag.
Mijn dochter is nu overigens gemiddeld qua lengte en gewicht, dus geen tips voor het kledingprobleem.
3 jaar geleden
Ons meisje zit qua lengte gewicht best prima maar wel wat slankere beentjes. Maar wij hebben veel leggingbroekjes (ik gebruik ze als legging maar ook als broekje) van de primark! Haar beentjes zitten er lekker in tenminste! En voor die prijs in ieder geval het proberen waard! Wat de exacte prijs is durf ik zo niet te zeggen, vaak zitten ze met meerdere verpakt geloof ik
3 jaar geleden
Reactie op Shyla_
Sorry ik snap het even niet hoor 😳 is hij te licht voor 41+3? Of was hij o ...
Ik snap dat het word gezien als normaal gewicht. Zo klonk het voor ons namelijk ook. Maar het gemiddelde geboorte gewicht met 40 weken is 3500 gram (gemiddeld dus ik snap dat er een heleboel kinderen lichter of zwaarder zijn) hoe langer je doorloopt hoe zwaarder je kindje. Gaan ze dus vanuit.
Dus met 41+3 was 3114 wel te licht. Overigens niet dramatisch te licht ofzo he. Maar wel net te licht om meteen naar huis te mogen. Dus dan word er 24 uur glucose geprikt.
Ik zei het gewicht en de lengte er alleen bij zodat de topic starter zelf een beetje kon inschatten of ze wat aan mijn kledingadvies had. Daarnaast werd mijn zoontje in combinatie met zijn gewicht dus wel weer als lang gezien. Wat ik uit het bericht van de topicstarter ook haalde dat haar kindje ook wel lang is in verhouding :)
3 jaar geleden
Ons zoontje is met precies 42 weken geboren en woog 3170 gram. Ook een nacht moeten blijven voor glucose metingen en temperatuur. Ik merk nu eigenlijk niets meer van het dysmatuur zijn. Hij is over 5 dagen 8 maanden en is 8,5 kg. Dat was helemaal prima. Het enige wat een beetje onder de lijn ligt is zijn hoofdomtrek 😂Hij zit nu nog in maatje 68 en die zit voorlopig nog prima denk ik. Sommige broekjes zitten bij zijn buik wat ruim, maar verder past hij het prima. Vooral in het begin was ons zoontje erg hongerig. Nu is dat met fases nog. Kinderarts zei dat dysmatuur kindjes dit vaker hebben.
3 jaar geleden
Ons zoontje zit ook al sinds geboorte rond 0 lijn (tijdje eronder zelfs door opgelopen RS virus), altijd slechte drinker geweest. Nu ruim 9 maanden en 6.8 kilo ook, maat 68, gaan komende maand naar 74 denk ik. Echte spillebeen 😂
Leggings met veel stretch sluiten beste aan, ik heb ze in 5 kleuren van Name it, fijn geprijsd ook :) vind ze alleen wel te dun nu het kouder wordt - ons zoontje is echt een koukleum, denk door te weinig vetjes. Jullie kindjes daar toevallig ook last van?
Wat prijziger, maar model Marti van one more in the family zit hem ook mooi, en heerlijk dik voor de koudere dagen. Heb ook positieve verhalen gehoord over wollen leggings van dilling, maar zelf nog niet gekocht.
3 jaar geleden
Reactie op Femke338
Je zou een maillot onder de legging kunnen doen als het te koud is.
Ook een goede tip!
Maar ik heb net een online shopping sessie achter de rug en een hele voorraad dikke leggings gekocht 🙈😆.
Sla ik nu nog om, kan hij met zijn langzame groei wel tot minimaal eind Feb mee doen gok ik adv deze tabel. Ons zoontje is van eind december maar met wat aanpassingen lopen deze maten tot nu toe gelijk met zijn groei :)
https://www.babykledingmaatje.nl
Heel handig overzicht, mocht iemand anders er ook wat aan hebben :)
3 jaar geleden
Reactie op S_2021
Ook een goede tip!
Maar ik heb net een online shopping sessie achter de ru ...
Ooh thanks hier loopt hij idd gelijk met die van kleiner dan gemiddeld! Super fijn kan ik een betere inschatting maken haha🙈 vond die maten van winkels met hoeveel maanden ze zouden zijn al nooit kloppen dus deed alles op de gok maar nu met winterkleding vond ik dat wel moeilijk worden. Aangezien de miskopen dan ook echt duurder uitvallen 🥴
3 jaar geleden
Reactie op xCriista
Ooh thanks hier loopt hij idd gelijk met die van kleiner dan gemiddeld! Sup ...
Oh ik snap je helemaal, ik durfde ook niets meer te kopen, maar je moet wel want sommige leuke merkjes verkopen zo snel uit in die kleine maatjes, nu al zelfs! Voorheen zoveel miskopen gedaan omdat soort kleding niet bij seizoen paste ivm achterblijvende maat.
Had zo’n mooie trui maat 62 met idee dat hij dat afgelopen winter in zo passen, niet dus. Maar valt groot en kan hij gelukkig nu aan :)
Blijven nu gelukkig steeds langer op een maat hangen. Ik koop nu 74 en sla veel om nog, dan kan hij er zeker tot eind winter mee doen. Dat rechtvaardigt ook de wat duurdere aankopen naast H&M enzo, is een besparing 🤪