7 Reacties

4 jaar geleden

ik zelf denk er niet zo over, maar wil bijvoorbeeld helemaal geen typische babyshower met alleen maar vrouwen en allemaal kosten waar mensen voor opdraaien. Ik heb dus heel duidelijk gecommuniceerd naar mn beste vriendinnen dat ik zelf voor de kosten wil opdraaien en dat ik een lijst maak met wie ik zelf uit zou nodigen en wie prioriteit hebben om qua planning rekening mee te houden. Ik vind het zelf nergens op slaan dat het alleen om de vrouw draait en niet de man, terwijl het juist iets van jullie samen is. Ik denk, ondanks dat jouw partner het niet begrijpt, dat je hier duidelijk over moet communiceren. Ik denk dat niemand er blij van wordt als ze een vrouw vol hormonen tegen spreken en jij op die dag niet geniet, terwijl het voor jou gepland is. Lekker zeggen tegen de eventuele vrouwen die het organiseren dat je het absoluut niet wilt en als je je bedenkt, je wel aan de bel trekt

4 jaar geleden

Ik snap je helemaal. Heb hier al doorgegeven dat ik niks wil. Niet vanwege de corona en het risico erop maar ook omdat ik het lichamelijk niet trek. Ik ben chronisch ziek en ben nu soms al bezig te overleven. Mochten ze zoiets denken op touw te gaan zetten trap ik ze per direct de deur uit. Vind het zo ie zo onzinnig. Eerst een baby shower en daarna nog een keer kraamcadeaus. Heb gezegd als je geld wil uitgeven koop je maar wat duurders bij de bevalling. Maar dat feestje mag je houden. Gelukkig snapt mijn partner het wel. Net als degene die ermee bezig was. Ook weten ze als ik wat zeg dat dat ook vrij serieus is. Dus ik ga ervan uit dat het zo klaar is. Zo niet staan ze echt daadwerkelijk buiten de deur met zijn allen. Of draai ik me om en ga ik gewoon naar huis.

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk er nog even over.. ik vind het echt heel lastig en wil niet dat de hormonen voor me spreken..

4 jaar geleden

Ik heb bij mijn zoontje aangegeven hier geen behoefte aan te hebben omdat ik gewoonweg niet van babyshowers hou. Als alternatief zijn de vriendinnen gezamenlijk op kraamvisite geweest en hebben ze geld bij elkaar gelegd voor een iets groter cadeau. Vriendinnen van mij hebben dit idee overgenomen..

4 jaar geleden

Ik begrijp je helemaal hoor! Mijn zusje probeerde heel subtiel (dacht ze, maar ik had het direct door) te peilen voor een datum die me zou uitkomen en ik heb haar direct gezegd dat ik het niet zie zitten. Ik heb geloof ik zelfs gezegd dat als ze iets organiseert ze dat voor zichzelf doet en niet voor mij en dat ik gewoon ga weglopen ervan. Haha, over hormonen gesproken. Was wel direct duidelijk dus het is inmiddels gelukkig van de baan. Ik hou er ook echt niet van in het middelpunt van de aandacht te staan. Daarnaast ben ik sowieso niet van alle feestjes en dingetjes die 'horen'. Bij mijn huwelijk waren bijvoorbeeld ook enkel de getuigen aanwezig, zelfs geen ouders. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over. Wel lastig dat je vriend het niet zo snapt, hopelijk komen jullie er samen uit!

4 jaar geleden

Ik snap het wel hoor denk ik. Heb je een idee wie het initiatief zou nemen voor die babyshower (zus/vriendin/o.i.d.?). Evt. kun je met degene je twijfels bespreken of gewoon aangeven dat je er geen zin in hebt. Of misschien kun je aangeven wat je wel leuk vind, bijv. een klein partijtje. Uiteindelijk heeft zo'n babyshower natuurlijk vooral als doel om jou blij te maken, niet om jou iets te laten doen waar je geen zin in hebt, dus kan je daar maar beter assertief in zijn denk ik.