8 Reacties

4 maanden geleden

Ik merk dat afleiding echt wel helpt... een filmpje, een boekje, gewoon een gesprek. Ik ga dan zelf op de grond gaan zitten, naast zijn potje. Ik geef hem ook alle tijd. Dit kan soms 15 à 20min duren. Misschien is zijn stoelgang ook te hard en doet het wat pijn... Mijn zoontje neemt enkele keren per week een zakje van Nan Care Fiber. Succes!

4 maanden geleden

Je hebt letterlijk mijn zoontje beschreven met zijn poepangst. Hij had dagen niet gepoept en kreeg een hele poepaanval in de jumbo met tranen en tuiten maar heeft alsnog niet kunnen poepen in de luier. Na dit gebeuren ben ik gestopt met de zindelijkheidstraining. Hij is weer na 2 dagen begonnen met "normaal" te poepen in zijn luier zonder angst. Ik heb helaas geen (gouden) tip en volg mee.

4 maanden geleden

Ik zit momenteel ook met een dochter met poepangst. Mega frustrerend! Ik begon met zindelijkheid training en ze was met 3 dagen zindelijk, maar poepen werd ineens eng.... Op een gegeven moment had ze dagen niet gepoept, moest ik naar de huisartsenpost voor een klysma 😖 nu krijgt ze lactulose zodat ze kan poepen. Ze mag van mij op de pot, de wc, zelf een luier of in de broek, maar dat doet ze allemaal niet... Ze wacht tot ze met haar luierbroek naar bed gaat en poept dan. We gooien nu steeds samen de poep uit de luier in de wc en dan mag ze van mij een sticker plakken om het leuk te maken. Hopelijk legt ze gauw zelf de link dat poepen niet eng of naar is, maar dat ze dan een sticker mag plakken. Verder geen tips 😞 ik volg ook mee

4 maanden geleden

Oh jongens, hardnekkig hè.. hopelijk brengt de tijd ons veel goed en onze arme kindjes minder buikpijn..

4 maanden geleden

Hier ook sinds de zindelijkheidstraining (wat mega goed ging) problemen met poepen. Hij vindt het zo eng dat hij het dagen ophoudt, poept al gauw maar 1x in de week. Wordt gelukkig goed gemonitord nu door de kinderarts en krijgt dagelijks vezelzakjes zodat de ontlasting zacht blijft en geen pijn doet. Arts zegt: belangrijkste is om zoveel mogelijk positieve poepervaringen te creëren zodat het op den duur minder spannend wordt, een lange adem is daarbij nodig. Erg vervelend, maar goed, ergens wel prettig om te lezen dat ons zoontje zeker niet de enige is! Sterkte/succes iedereen :)

4 maanden geleden

Reactie op Mieschje

Hier ook sinds de zindelijkheidstraining (wat mega goed ging) problemen met ...
Ah ook zo opeens dus! Wij zijn inderdaad ook zoveel mogelijk aan het focussen op positieve ervaringen en het maakt me niet uit of dat in luier of op wc of potje is..

3 maanden geleden

Je hebt vast al vanalles geprobeerd, maar hier wat bij ons hielp: - Benoemen dat luier altijd mag, en dat dat niet erg is - Zodra in luier gepoept, samen de poep in de wc gooien en juichend doorspoelen - Poepen mag evt ook op het potje als dat minder spannend is - Lachen om de poepjes (het lijkt wel een rups etc), samen ernaar kijken - Op wc boekje lezen, zodra mijn dochter dan de poep voelde ging ze huilen en wilde ze eraf. Ik ging haar dan omhelzen en zeggen dat mama bij haar was, en dat ik trots ben etc, maar hield haar stevig vast (geborgen maar tegelijkertijd ook stiekem beetje tegenhouden dat ze er vanaf sprong) - Kijken bij grote neefjes en nichtjes die gingen poepen haha!

3 maanden geleden

Reactie op michelle12345671

Je hebt vast al vanalles geprobeerd, maar hier wat bij ons hielp: - Benoeme ...
Ja maar haal er toch wat dingen uit hoor, dankjewel! 😊