21 Reacties
4 jaar geleden
Wij zijn daar mee gestopt sinds hij zelf zijn temperatuur kan regelen, ongeveer sinds de kraamzorg weg is. Ik zou dus zeker eerst voeden! Wellicht kan je partner tussendoor dan een kruik vullen als je dat nog fijn vindt om in het bedje te leggen.
4 jaar geleden
Eigenlijk is het voor onze dochter (7 weken) totaal niet meer nodig, die regelt haar eigen temperatuur prima. Hier maken we alleen een kruikje klaar voor de voeding van 19.00, dan valt ze het moeilijkst in slaap. Tijdens de voeding van 23.00 gebruiken we die kruik ook nog (vaak zorgt die er dan voor dat het bedje niet ijskoud wordt). Mocht er een nachtvoeding zijn (vaak tussen 4 en 5) dan is het niet meer nodig. We hebben een gloeikachel als dochtertje die van warmte houdt, maar ze slaapt over het algemeen zo makkelijk dat een kruikje eigenlijk niet nodig is.
4 jaar geleden
Wij verwarmen de bedjes snachts ook nog voor, ze vallen er lekkerder door in slaap.
Wij temperaturen ook bij het flesje van 2100, vooral onze dochter is een koukleum en krijgt vaak nog een kruik in bed erbij als haar temperatuur onder de 37 graden is, aangezien de temperatuur zakt tot een uur of 0300.
Hoe is de temperatuur savonds/snachts van jullie zoon/dochter en als je het bedje niet voor verwarmt slaapt hij/zij dan slechter?
4 jaar geleden
Reactie op Fenna1808
Hoe oud is je kindje? Ik ben met 1,5 week gestopt , sinds dien kon ze zich ...
Ons meisje is 3,5 week oud. Ze kan eigenlijk vanaf de geboorte haar temperatuur goed regelen, dus ik denk dat het helemaal niet meer nodig is om het bedje voor te verwarmen met een kruik.
4 jaar geleden
Reactie op PrinsP
Wij verwarmen de bedjes snachts ook nog voor, ze vallen er lekkerder door i ...
Dat hebben we dus nog niet uitgeprobeerd om het bedje niet voor te verwarmen.
Onze dochter kan vanaf de geboorte haar temperatuur goed regelen, daarom temperaturen we haar nu niet meer sinds ze op haar geboortegewicht was.
Op onze slaapkamer is het denk ik 17/18 graden ‘s nachts. En ze ligt in haar kleertjes in een inbakerdoek onder een deken met tog waarde 3.
4 jaar geleden
Langzaam afgebouwd sinds ze de temperatuur kan regelen.
Vorige week wel weer gebruikt omdat ze in de sprong zat en niet in haar wieg wou slapen het heeft even gewerkt om haar te foppen.
Toen dit allemaal moest kon ik het niet zelf doen omdat ik nog herstellende ben van de keizersnede dus de trap op en af rennen ging niet had soms ren kwartier ervoor nodig dus mijn man deed dat en ik deed toen ik het kon de luier en susten haar een beetje me man kwam dan even snel de fles brengen en daarna deed hij de kruik en legden die dan in de wieg
4 jaar geleden
Ik verwarm het bedje ook nog met 1 kruik. Hij valt er lekker van in slaap en bij ons kan het soms wat fris zijn. Boven in de slaapkamers hebben wij namelijk nog enkel glas en is het wat frisser dan beneden. Hij is nu 6 weekjes.
4 jaar geleden
Onze dochter is vandaag 3 wkn. Wij vonden het in het begin zo lastig met die kruiken. Daarom na een week een elektrische kruik besteld. Ook besloten wij een co-sleeper te kopen, deze is natuurlijk kleiner dan haar ledikant. Wij doen in de avond het wiegje voorverwarmen met de elektrische kruik. Als Julia gaat slapen wikkelen wij de kruik in een flanellen doek en leggen we de kruik tussen het laken en de deken.
4 jaar geleden
Reactie op StepGut
Onze dochter is vandaag 3 wkn. Wij vonden het in het begin zo lastig met di ...
Mag ik vragen welke elektrische kruik jullie gebruiken? En werkt die goed ? Ik zit er ook aan te denken een aan te schaffen. Lijkt me zoveel makkelijker en sneller
4 jaar geleden
Elektrisch dekentje. Warmt snel op! Als ge dan borstvoeding geeft en een keer last hebt van stuwing kunt ge dat ook daarvoor gebruiken.
Werd me in het ziekenhuis gegeven 🤗
4 jaar geleden
Hier is het ook niet meer nodig, maar doe het soms nog wel. Wij hebben een kipkep woller warmtezak. Echt ideaal. 2 minuten in de magnetron en dan kan je het bedje lekker voor verwarmen. Eer dat de fles klaar is ,is de warmte zak ook klaar. Je kan het ook gebruiken als je baby krampjes heeft voor op zijn buikje te leggen. Maar dan wel 1 minuut in de magnetron.