5 Reacties

3 jaar geleden

Tip voor bakje silicone te nemen krijg makkelijk uit en breek niet. Ik geef twee dagen achter elkaar zelfde

3 jaar geleden

Ik denk dat als je even zoekt in de topics van de geboorteclub januari 2022 dat je hier al veel over kunt vinden. De meeste van de januari baby’s zijn al met 4/5 maanden begonnen met hapjes.

3 jaar geleden

Ik heb heel veel aan de app solidstarts! Eigenlijk heb ik gewoon meteen verschillende soorten voeding gegeven en niet meermaals hetzelfde of zo. Dag 1 at ze banaan en zoete aardappel. Dag 2 at ze meloen en weer zoete aardappel. Dag 3 at ze banaan en wortel + kip. Dag 4 fruitpap omdat we niet thuis waren. Ik gaf in de voormiddag fruit en de groentjes dan ten laatste om 17u. Altijd net na de melk. Van de restjes maak ik puree of fruitpap en dat doe ik in zakjes via het squeeze station van infantino. Echt een aanrader dat! Zo vries ik ze ook in.

3 jaar geleden

-4 dagen deed ik. -ijsvormpjes van de zeeman zit een deksel op 1.69 kun je daarna in een ziplock zakje doen en zelf de hoeveelheid bepalen. -ik gaf 2 ijsblokjes daarna rustig elke keer 1 erbij al hangen we nu op 4 meer wil hij niet. -3 weken nadat hij zijn groente goed at gaf ik dat erbij. -hij wou niet alleen eten dan eet hij niet. Samen bij ons als wij eten eet hij wel. Dus fruit krijgt hij nu bij onze lunch. Avondeten als wij eten. En in de ochtend krijgt hij een korst brood met boter als wij ontbijten. Als je kindje 6 maanden is en redelijk goed kan zitten zelf zou je ook kunnen starten met stukjes. Kijk dan eens naar de rapley/kleintjes methode of de app solid starts en lees je daarover in. Ons kindje wil graag zelf eten. Ivm allergieën zijn wij vroeg begonnen dat te minimaliseren. Maar omdat hij niet meer hapjes wil zijn we ons nu aan het inlezen in het boek van Stefan Kleintjes om zo straks een combi te doen en hem zelf te laten eten. Op dit moment lijkt dat namelijk al met fruit zo ie zo succesvoller als hapjes.

3 jaar geleden

Zijn met 4 maanden begonnen, toen de meiden smak geluiden begonnen te maken. Eerst met geprakte banaan en leren happen van een lepeltje. Al vrij snel hebben we fruit door elkaar laten proeven. Soms 1 per keer en soms 2 fruitsoorten gemixt. Zelfde geldt voor groenten. Soms los van elkaar aangeboden, nu pureer ik overgebleven maaltijden van ons. Maisvingers, ei wit, pindakaas. De hele rambam met kleine hapjes proberen. Ik persoonlijk zou zoveel mogelijk aanbieden met wat je in huis hebt. Pureren, stampen, oefenen. Veel laten proeven en er een feestje van maken