16 Reacties
4 jaar geleden
Naast veel water en thee werkt cranberrysap ook heel goed!
Veel drinken en paracetamol als pijnstilling kan een beginnende blaasontsteking tegengaan
4 jaar geleden
Hoeveel drink je op een dag , je weet wel dat je genoeg moet drinken . Vooral water water water .... pas op ik geraakte vandaag nog nie aan 1 liter . Maar ikzelf heb ook al eens zulke pijn gehad en heb meer gedronken e opeens met pijn doorgeplast en de pijn was weg .... wel naar het ziekenhuis gegaan en daar hebben ze gezien dat alles wat pijn veroorzaakte weg was .... als je je echt nie zeker zijt kan je altijd je verloskundige opbellen en vragen wat je het beste doet . Succes
4 jaar geleden
Ik zou de hap bellen.
Hun kunnen je ook adviseren of je bij hun langs kan komen of juist voor dit de verloskundige moet bellen.
4 jaar geleden
Ik heb ooit last gehad van me rug en me buik en et was urinewegeinfectie dus laat het maar controleren of naar et spoed gaan ik ben dericht naar et spoed gegaan is de pijn verdragelijk of is et et fel
4 jaar geleden
Ik denk een beginnende blaasontsteking. Zolang je geen bloed verliest of de pijn niet erg wordt, zou ik wachten tot maandag ochtend en dan langs de huisarts gaan om urine te controleren.
Heb nu precies hetzelfde als jij en had met 11/12 weken ook een blaasontsteking waarvoor ik antiviotica heb gehad
4 jaar geleden
Reactie op Zogeliefd En Gewenst
Ik denk een beginnende blaasontsteking. Zolang je geen bloed verliest of de ...
Je mag nooit wachten als dat al zo ver is helemaal niet en zeker niet als je zwangerbent ik ben een persoon dat van klein af blaas onstekingen heeft ik heb al heel veel ervarig daar in ik ben nu 20 dus ik weet wat er kan gebeuren als je te lang wacht
4 jaar geleden
Reactie op Shanny Respaillie
Ik heb ooit last gehad van me rug en me buik en et was urinewegeinfectie du ...
De pijn is nog zeker wel verdraaglijk alleen ben ik natuurlijk extra voorzichtig nu ik zwanger ben en geen complicaties wil.
4 jaar geleden
Heel er bedankt voor jullie tips en advies! Ik ben nu veel water en thee aan het drinken en ga direct naar de wc als ik aandrang voel. Ik drink op een dag ook te weinig water dat heeft er misschien mee te maken en ik heb vandaag ook mn plas lang opgehouden. Heel slecht ik weet het. Ik wist niet dat het zo snel een ontsteking kon veroorzaken 😮. Ik heb geen pijn meer bij het plassen. Hopelijk gaat de pijn in mn buik ook snel over en anders ga ik morgen nr de hap want ik wil me ook geen zorgen maken.
Dankjulliewel!
4 jaar geleden
Thee kan cafeïne bevatten daar moet je ook mee opletten ..... 1 tas max 2 mag je nog drinken . Beste is echt plat water .... geen bruis want dat blaast je maag van op ... . Hopelijk morgen beter . Veel succes !!! 👍 en als je moet plassen moet je plassen nie ophouden . Ook in de winkel vragen dat je naar het toilet mag . Je bent nl zwanger en mogen je eigenlijk nie weigeren .
4 jaar geleden
Ik zou zeker of de verloskundige of de hap contacten. Een blaas ontsteking kan er voor zorgen dat je harde buiken/weeën krijgt waardoor je vervroegd kan bevallen. Een blaas ontsteking tijdens je zwangerschap moet je niet negeren of makkelijk over denken want het kan grote gevolgen hebben.
4 jaar geleden
Reactie op Sunflower89
Heel er bedankt voor jullie tips en advies! Ik ben nu veel water en thee aa ...
Wat mij helpt met water drinken is bolero limonade.
Hier zit geen suiker in en ik doe er meer water in als op de verpakking staat.
Er zijn ook zoveel verschillende smaken dat het niet zoals water altijd hetzelfde smaakt.
Ipv 1 op 1.5L 1 op 2.5L.
Ook heb ik een waterfles van 0.5 liter.
1 voor 12.00 leeg.
1 voor 18.00 leeg.
1 voor 22.00 leeg.
Ene keer water andere keer bolero erin.
Ik drink daarnaast nog 2 koppen groene thee.
En 1 beker yoghurtdrink in de ochtend bij het ontbijt.
Ik was ook een hele slechte drinker.
Maar op deze manier houd ik overzicht hoeveel ik drink en heb ik een doelstelling.
Dit was een idee van de gynaecoloog.
En bij mij werkt het.
Misschien is het ook iets voor jou.
4 jaar geleden
Reactie op Sunflower89
De pijn is nog zeker wel verdraaglijk alleen ben ik natuurlijk extra voorzi ...
Zoals ik zeg het beste is naar het spoed gaan ze gaan dericht ingrijpen voor dat te laat is zoals ik ook heb gezegt ik ben als van klein af een patiënten met blaasonsteking ik zeg et niet zo maar ik zeg het uit ervaring
4 jaar geleden
Hoe gaat het nu met je? Ik zou altijd bellen naar de hap of verloskundige. Blaasontsteking kan makkelijk nierbekkenontsteking worden weet ik uit ervaring. Ben hier voorzichtig mee! Sterkte!
4 jaar geleden
Reactie op Shanny Respaillie
Zoals ik zeg het beste is naar het spoed gaan ze gaan dericht ingrijpen vo ...
Vandaag gaat het gelukkig weer goed, dankjewel. Ik heb geen buik of rugpijn meer gehad!🙌🏽 Ik let nu veel meer op vaker plassen en meer drinken.
Wat naar zeg dat jij en nog wat anderen die hier gereageerd hebben ervaring mee hebben gehad, dat lijkt me niet niks.
Is er altijd wat aan te doen? Zoals antibiotica?
Morgen contact ik voor de zekerheid mn verloskundige!
4 jaar geleden
Toevallig afgelopen week soortgelijke klachten gehad met bijna 14 weken. Urine ingeleverd bij de huisartsenpost maar het was geen blaasontsteking (hoewel ik dit wel dacht). Verloskundige is ook eind van de avond ter controle nog langs geweest. Zij heeft het hartje geluisterd en even gevoeld. Alles was goed.
Dag erna was de pijn ook ineens weg. Wel lijkt het erop dat dit een soort groeipijn was van de baarmoeder want het is daarna nog een paar keer teruggekomen afgelopen week maar dan korter. Hoop dat het voor jou hetzelfde is.
4 jaar geleden
Een late reactie maar ik wilde toch nog even laten weten dat ik geen blaasontsteking had. Ik heb het laten checken bij de huisarts. Gelukkig maar!