Hoi dames,
Ik wil graag voortaan mijn dochter voortaan zelf laten eten, want gevoed worden vind ze niet meer leuk. Ze eet wel vaak met de handen, maar het lijkt me dat het tijd is om te oefenen met bestek. Welke bestek gebruiken jullie ?en is een vorkje ook veilig om mee te oefenen?
Ons zoontje eet al maanden met een vorkje en ook een lepel. Wij hebben hem gewoon een klein gebaksvorkje gegeven om oefenen bij 1,5 jaar. Dat ging vrijwel direct goed, paar x voordoen.
Nu eet hij ook wel met plastic kinder bestek van IKEA maar hij prefereert nog steeds ‘metalen’ bestek. Prikken in eten gaat daarmee veel makkelijker 😅.
Een metalen dessertvork en een plastiek lepel van de Ikea. Met een metalen koffielepel kan hij ook wel zijn plan trekken, maar zijn voorkeur gaat nog uit naar de brede greep van de Ikea-lepel.
Wij begonnen met oefenbestek van munchkin.
Ondertussen een set kunstof servies/bestek van de Lidl.
In 6 verschillende kleurtjes, dus mag hij steeds kiezen🤭
Komt eens in de zoveel tijd in de winkels van Lidl
Hier al een hele tijd gewoon metalen kinder bestek. Als ik met plastic aan kom word ze boos en wil ze mijn bestek hebben. Zelfde met het bord. Alles moet zoals wij het hebben. Uiteindelijk eet madam het grootste gedeelte nog met de handen