20 Reacties

2 jaar geleden

Het kan wel met de borstvoeding te maken hebben denk ik. Ik ben ook nog steeds constant hongerig daardoor, maar eet wel heel veel om niet echt te veel af te vallen. Maar toch merk ik het direct als ik bijv dingen eet die niet genoeg vullen. Dan moet ik echt 3 keer opscheppen om vol te zitten 😅 Eet je wel extreem veel vergeleken met eerst? Volgensmij moet dat echt met borstvoeding ik zelf blijf honger houden anders. Ik voed zelf wel een tweeling dus misschien nog wat erger haha

2 jaar geleden

Heb je je bloed al laten checken? Ik ben ook flink afgevallen, niet in vergelijking met jou, maar van 65 naar 59 kilo. Ik bleek een schildklier ontsteking te hebben en daardoor een te snel werkende schildklier. Heel veel vrouwen denken dat de symptomen komen door het geven van borstvoeding maar kunnen dus ook passen bij de schildklier problemen. Andere symptomen zijn on andere licht in het hoofd, veel honger, gejaagdheid. En het komt bij 5-7 procent van de vrouwen voor na de bevalling, best een grote groep.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ja ik heb wel mijn bloed laten checken een aantal maanden geleden. Ik ben 1,70 lang trouwens. Maar ik ben vandaag naar de huisarts geweest voor extra bloedprikken

2 jaar geleden

Reactie op prtschr

Heb je je bloed al laten checken? Ik ben ook flink afgevallen, niet in verg ...
Hoe teste ze een schildklier ontsteking?

2 jaar geleden

Reactie op Franciscaph

Hoe teste ze een schildklier ontsteking?
Bloedwaarden. Gaat om de TSH en f4 waarde. Ik neem aan dat als je vandaag bloed hebt laten prikken met deze klachten ze deze waardes ook hebben geprikt. Ze kunnen geen schildklier ontsteking vaststellen maar wel een te snel werkende schildklier.

2 jaar geleden

Ik ben ook flink afgevallen sinds de bevalling, en geef ook borstvoeding. Ik heb nu ondergewicht, voor de zwangerschap zat ik volgens het Voedingscentrum op een net gezond gewicht dus ik ben altijd wel al slank geweest. Ik heb ook bloed laten controleren, kwam niks afwijkends uit. Ik heb een afspraak gehad met de diëtiste, die gaf nog wat tips om extra calorieën/energie binnen te krijgen. Hoe ziet jouw voedingspatroon eruit? Ik dacht eerder namelijk dat ik al veel at, maar kom nu tot de ontdekking dat ik nóg meer kan eten haha. 2 keer ontbijten, eerst met 2 a 3 boterhammen en uurtje later met kom havermout. En zo eigenlijk de hele dag door voedzame dingen blijven eten. Maar ik eet ook koek/chocola/chips achtige dingen hoor voor de afwisseling. Mag helaas tot nu toe nog niet echt baten... bizar.

2 jaar geleden

Reactie op Pastoe

Ik ben ook flink afgevallen sinds de bevalling, en geef ook borstvoeding. I ...
Ja ik moet eerlijk bekennen dat ik soms op vrije dagen mijzelf vergeet. Maar op werkdagen eet ik wel heel veel. Zo 8 boterhammen op een dag

2 jaar geleden

Ik ben ook heel veel afgevallen van 61 naar 48 in bijna 11 maanden. Bij mij komt het waarschijnlijk door de stress. Ik geef geen borstvoeding.

2 jaar geleden

Reactie op Amber Crabbé

Ik ben ook heel veel afgevallen van 61 naar 48 in bijna 11 maanden. Bij mij ...
Wat heftig zeg, krijg je nu hulp voor de stress?

2 jaar geleden

Reactie op Franciscaph

Wat heftig zeg, krijg je nu hulp voor de stress?
Ja hoor. Heb psychologische behandeling gehad 😊
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik heb hetzelfde. BMI was altijd 20-21 en nu 17. Ben om die reden met 9 maanden gestopt met bv. Ben jij alweer ongesteld geworden? Ik niet

2 jaar geleden

Reactie op Mamavan32

Heel herkenbaar! Ik heb hetzelfde. BMI was altijd 20-21 en nu 17. Ben om di ...
Ja ik ook nog niet

2 jaar geleden

Reactie op Franciscaph

Ja ik ook nog niet
Mm ja ik zou eigenlijk al wel een 2e willen. Maar weet dus niet of ik nog niet ongesteld ben door ondergewicht of nog door de hormonen van na t borstvoeding geven

2 jaar geleden

Reactie op Mamavan32

Mm ja ik zou eigenlijk al wel een 2e willen. Maar weet dus niet of ik nog n ...
Ik had laatst bloed, ik dacht yes ongesteld. Daar dat was maar 2 dagen en zo weinig dat ik het eigenlijk geen ongesteldheid kon noemen

2 jaar geleden

Ik herken het wel, maar niet zo heftig. Als ik niet voldoende eet, dan val ik ook spontaan af. En voldoende eten is echt een stuk meer dan dat ik deed voor de zwangerschap/bv. Probeer niet jezelf te vergeten. Zet makkelijke snacks klaar die je in het voorbijgaan kan opeten. Eet volle producten, volle melk, roomboter etc. Dubbel beleg wil ook helpen, want alleen maar brood ben je ook wel eens klaar mee :P

2 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. Ik dacht dat ik de enige was🥲. Ik ben ook heel erg mager geworden. Voor mijn zwangerschap schommelde ik altijs tussen 55-58kg. Nu weeg ik 48kg🙃. Ik geef ook 10maanden borstvoeding. Mijn moeder en schoonmoeder maken zich zorgen en denken dat ik moet stoppen met borstvoeding. Maar Ik wil nog niet stoppen met borstvoeding geven. En mijn kleine man natuurlijk ook niet😅🥲. Dankzij de borstvoeding is hij erg gezond en stevig. Hij was maar 1x voor 1dag ziek en verder niet meer. Dus ja, ik probeer meer te eten, dus echt om de twee uur. Soms lukt dit niet altijd. Dus ik denk dat ik ook protein shakes ga drinken. Maar ik moet effe uitzoeken welke goed samengaat met borstvoeding geven.

2 jaar geleden

Ik ben ook flink lichter dan voor mijn zwangerschap, maar was toen op gemiddeld gewicht dus kan het een soort van hebben. Maar je merkt dat je minder kracht en energie hebt en is ook niet tegenaan te eten. En dan vooral mijn heupen en billen lijken te zijn verdwenen 😅

2 jaar geleden

Reactie op rueroos

Ik heb precies hetzelfde. Ik dacht dat ik de enige was🥲. Ik ben ook heel e ...
Heel veel sterkte!! ❤️ ik hoop dat je nog wel doorgaat met de bv. ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Franciscaph

Heel veel sterkte!! ❤️ ik hoop dat je nog wel doorgaat met de bv. ❤️
Thnx❤️. Nu zijn we bijna drie maanden en mijn babyboy is 1 jaar al🥹😍. Ik geef nog steeds borstvoeding😁. Maar mijn gewicht blijft nog steeds een issue😅. Ik ben gelukkig niet meer afgevallen. Ik schommel nu tussen 48 - 49kg😬. Dus er is een soort van piepkleine voortuitgang🤣😅.

2 jaar geleden

Hier ook veel gewicht kwijt. Merk het aan m’n ringen die los zitten en m’n borsten en bovenlijf zijn smal. Ik ga eiwitten nemen om weer in spierkracht aan te komen. Oorzaak is stress, burn-out