34 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft hem maandag gehad en is van maandag t/m gister heel ziek geweest.. hoge koorts en veel braken.

2 jaar geleden

Geen ervaring, mijn zoontje is nu 14 maanden en wij moeten ook maar zijn mega erg in twijfel omdat ik er zoveel over hoor, zowel ziek zijn en last als blijvende verschijnselen. Dus ik ben er heel erg bang voor geworden. Mijn dochter van bijna 14 heeft hem wel gehad maar dat ik zo lang geleden, dat ik dat niet zo goed meer weet..

2 jaar geleden

Niks gemerkt met de tweeling, zondag is het 12 dagen geleden

2 jaar geleden

Zo zie je maar wat dat elk kindje anders reageert. Mijn zoontje heeft 2 weken geleden 2 prikjes gekregen bij de 14 maanden. 1 waarvan die de eerste 2 dagen niet lekker kon worden en de andere pas een week of zelfs 1,5 week later. Bij allebei helemaal niks gemerkt.. Misschien heeft die toevallig wel een gewone griep te pakken? Enige wat je kan doen is genoeg vocht geven als ze koorts hebben, lekker hangen bij mama en paracetamol. Succes!

2 jaar geleden

Ja hier ook heel erg ziek van geworden! Hij heeft hem alleen al met 10 maanden gehad vanwege onze vakantie naar Thailand. hij krijgt volgende week nogmaals de bmr prik en ik zie er enorm tegenop!

2 jaar geleden

Mij werd inderdaad ook verteld dat ze pas tussen de 5 en 10 dagen gaan reageren op de vaccinatie. Kan het niet gewoon een griep o.i.d. zijn? Mijn zoontje heeft hem 10 dagen geleden gehad en hij heeft er totaal geen reactie op gehad.

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Zo zie je maar wat dat elk kindje anders reageert. Mijn zoontje heeft 2 wek ...
Hier vorige week donderdag de prikjes gehad, we merkten na 2 dagen dat ie niet zo in z’n hun was (hangerig/huilerig) En nu sinds gisteren weer (met koorts) gelukkig helpt paracetamol hier wel (een beetje) hoop dat het snel voorbij gaat!

2 jaar geleden

Mij werd inderdaad ook verteld dat ze pas tussen de 5 en 10 dagen gaan reag ...
Dit is mij ook expliciet verteld bij het CB! Werd extra benoemd omdat bij de vorige vaccinaties de reactie wel direct zou kunnen komen en bij deze dus niet. Op dit moment heerst er een heftige griep, althans hier op de kdv’s, dus misschien valt het net even niet lekker samen?

2 jaar geleden

Reactie op Mummalicious

Dit is mij ook expliciet verteld bij het CB! Werd extra benoemd omdat bij d ...
Dit werd ons tijdens de vorige vaccinatie ook benoemd. Pas na een week tot 10 dagen reactie. Maar ons zoontje krijgt altijd een heel heftige reactie op alle vaccinaties waarbij die 3 uur daarna al begint met huilen/koorts krijgt en pas na 4 dagen weer enigszins zichzelf is. (Ik heb dus een hekel aan die vaccinatie) Het buikgriep virus was nu heerst heeft ons zoontje net achter de rug 😖. Ik heb uit voorzorg de vaccinatie die die voor maandag gepland stonden een maand uitgesteld want hij is zo veel afgevallen/verzwakt dat ik die nu geen goed idee vind.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 14 maanden ook erg ziek geweest. Maar bij hem was het een combinatie van tanden, spuit en de griep erachter aan.

2 jaar geleden

Bmr werkt niet meteen in het lichaam. De werking begint pas op dag 5 bijwerkingen kunnen tot dag 12 komen. Ik denk ook dat je pech hebt en je kindje griep heeft. En anders de huisarts bellen en het uitleggen, dit werdt mij ook verteld door CB om te doen als ze eerder klachten krijgt of de koort niet zakt.

2 jaar geleden

Reactie op Charrissa33

Geen ervaring, mijn zoontje is nu 14 maanden en wij moeten ook maar zijn me ...
Blijvende verschijnselen??? Zoals???

2 jaar geleden

Mijn zoontje moet hem nog krijgen. Hij zou deze prik eigenlijk afgelopen dinsdag krijgen maar we konden niet gaan omdat hij ziek is. Ook ontzettend hoge koorts, niks als huilen en “zeuren”, wilt slapen maar lukt hem niet zonder hulp. Drinkt z’n flesjes niet meer helemaal leeg maar drinkt gelukkig wel. Heeft net voor het eerst in een week meer dan de helft van z’n fruitpotje op. Het is echt een rot seizoen.

2 jaar geleden

Mijn meiden zijn er een week behoorlijk ziek van geweest ook, Nu is alles weer okee

2 jaar geleden

Ze krijgen 2 prikken en ik begreep van de één dat ze daar binnen 24 uur koorts van kunnen krijgen en de ander tussen de 5 en 12 dagen eventueel bijwerkingen. Mijn zoontje had ook koorts, hangerig, huilerig en rode vlekken in zijn gezicht. Trekt nu, 11 dagen later weer weg.

2 jaar geleden

Reactie op LR87

Ze krijgen 2 prikken en ik begreep van de één dat ze daar binnen 24 uur koo ...
Ja klopt inderdaad, die mevrouw bij het cb zei het ook.. maar dat het zo erg zou zijn 😅 Ik vind dit tot nu toe wel de heftigste prikken.. dit is dag 3 en nog steeds bijna 40 graden. Ben er zelf ook bijna ziek van, zo zielig vind ik het

2 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Mijn meiden zijn er een week behoorlijk ziek van geweest ook, Nu is alles w ...
Hoelang hadden zij koorts?

2 jaar geleden

Reactie op Kimmie_boarder

Ja hier ook heel erg ziek van geworden! Hij heeft hem alleen al met 10 maan ...
Ah spannend dan hè, zo frustrerend om je kindje zo ziek te zien

2 jaar geleden

Reactie op Hope202

Hoelang hadden zij koorts?
Een week, met veel spugen en diarree. Bij de vorige vaccinaties met 11 maanden idem

2 jaar geleden

Altijd zo zielig!!.. Mijn dochtertje heeft de 14 maanden vaccinaties afgelopen donderdag gehad. Gelukkig van de ene, waarbij ze eventueel binnen 24uur koorts kon krijgen, geen last gehad. Bij haar voorgaande vaccinaties werd ze vaak binnen 24 uur hangerig, moe en had ze koorts. Gelukkig was dit maar 1 tot 2 dagen. Hopelijk ook geen of milde last van de BMR prik.. 🍀 succes allemaal mama's. Voorlopig geen prikjes meer...