16 Reacties

3 jaar geleden

De ouders van mijn vriend zijn ook gescheiden. Hier is het gewoon automatisch dat we de ‘stiefmoeder’ oma noemen en de ‘stiefvader’ opa. Voor ons is het iets van zelf sprekends en zien het als iets moois dat ze er eigenlijk een extra opa en oma bij hebben.

3 jaar geleden

Ik was net hetzelfde aan het typen!♥️
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ze kunnen niet genoeg liefdevolle opa's en oma's hebben. Ik wou dat mijn stiefvader dat wilde. Die krimpt ineen als hij opa wordt genoemd. Ook niet echt stiefvader gevoel erbij. Al 20 jaar mijn moeders vriend en een beetje onze vriend. Maar zou het geweldig hebben gevonden ♥️

3 jaar geleden

Hier Bonnie (Mijn mama) & opa (Mijn pluspapa). En Papous (Mijn papa) & Yaya (Mijn plusmama). Is Grieks voor oma en opa.

3 jaar geleden

Hier zijn ze allemaal opa's en oma's.

3 jaar geleden

Ik vind het eigenlijk juist lief dat ze zich gewoon als opa en oma beschouwen, is dat niet ook het leukste en makkelijkste voor je kindje? Want daar gaat het uiteindelijk om toch.. Hier ook allemaal opa’s en oma’s en zou het niet anders willen.

3 jaar geleden

Hier een net even iets ander soort situatie, maar misschien wel interessant. Mijn ouders zijn uit elkaar en beide opnieuw getrouwd. Helaas is de band met mijn eigen vader al jaren heel slecht (vanwege zijn 2e vrouw). Mijn moeder en haar man noem ik als 'setje' altijd gewoon mijn ouders. Als ik m'n stiefvader alleen bedoel, noem ik hem gewoon bij z'n naam. Wij noemen hen wel opa en oma. Mijn vader noemen wij wel opa, maar zijn vrouw noemen wij helemaal niets(🙊). Majah die zien wij niet én onze zoon zal die voorlopig ook niet zien.

3 jaar geleden

Bij ons zijn beide ouders gescheiden met nieuwe partners. In totaal 4 setjes opa's en oma's dus. Zo noemen wij ze ook. Mijn moeder wilde graag omi genoemd worden, toch nog iets speciaals. En wij zijn benieuwd naar de toevoegingen van onze dochter zodra ze kan praten. Opa muziek (zingt altijd met gitaar) of opa zwembad (heeft een groot zwembad in de tuin). Of wellicht iets totaal anders! Haha kan ze het zelf een beetje invullen maar wel allemaal opa en oma 🤗

3 jaar geleden

De partner van mijn moeder is hier ook gewoon opa. Hij voelt zich ook echt opa van mijn dochter en is stapelgek met haar! Mijn dochter heeft gewoon drie opa's en twee oma's. Fantastisch toch!

3 jaar geleden

Hier allemaal opa's en oma's. Vind het juist wel 'aandoenlijk' en ik zou het eerder als iets moois zien ipv vervelend..
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Als (stief)mama kijk ik er nu al naar uit om ooit gewoon oma te zijn. Haha.😊. Maar jij bepaald natuurlijk en aangeven dat je het in overleg had willen doen bij je moeder kan natuurlijk, maar misschien ook wel fijn om daarbij te erkennen hoe fijn het is dat hij opa wilt zijn (dat kan ook nog eens anders). Bij ons thuis wordt er ook over opa’s en oma’s gesproken. Met gescheiden ouders en nieuwe partners en moeder en stiefvader met beide gescheiden ouders en nieuwe partners is het extra schoolfoto’s bijbestellen😊.

3 jaar geleden

Hier al een hoop neefjes en nichtjes en die zeggen tegen beide stiefouders opa en oma. Dus ik denk dat wij dat ook maar gaan doen. Denk dat het voor je kleine makkelijker is ook dan oma en Piet bijvoorbeeld en opa en Truus. Kan, maar ik snap wel dat je het vervelend vindt dat daar niet even overlegd is.

3 jaar geleden

Mijn moeder was juist steeds bezig met bonusopa over haar vriend. Dat vind ik vervelend, de kleine snapt toch niet waar je het over hebt met bonus. Voor ons gaan het gewoon 3x oma en 3x opa worden. 😁

3 jaar geleden

Hier ook de schoonouders uit elkaar en beiden een nieuwe relatie Wij noemen mijn mijn schoonmoeder oma en haar vriend opa Mijn schoonvader opa en zijn vriendin bij naam Zei wil geen oma genoemd worden

3 jaar geleden

Hier allemaal pakes en beppes, terwijl mijn stiefvader Limburgs is🤗

3 jaar geleden

Wat fijn om te lezen hoe anderen er naar kijken. Ik had het nog nooit zo positief bekeken.