20 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb misschien een vreemde tip om de harde plekken weg te krijgen: een elektrische tandenborstel gebruiken op de plekken waar de verstopping start.... Of een vibrator 🙈
Hier ligt momenteel een vibrator op de salontafel. Moet eraan denken om die weg te doen, voor ik bezoek krijg 🙈 ik gebruik die nu bijna preventief om de borst te masseren.
Over de antibiotica kan ik niet meespreken.
4 jaar geleden
Ik heb al meerdere keren tegen borstontsteking aangezeten. Drie keer met fysio weg gekregen door middel van trillingen. Werkt heel goed. Dus zou ook even zoeken naar een fysio die dat doet. Helaas de laatste keer niet. Een harde knobbel in m’n borst zo groot als een ei. Nu al twee weken aan de antibiotica. Heb niet het gevoel dat Fay last heeft van de antibiotica. Was ook bang voor spruw. Maar gelukkig niet gekomen. Huisarts verzekerde me ook dat de kleine er geen last van zou hebben. Ze blijft goed drinken en ook geen diarree gekregen.
4 jaar geleden
Hier meerdere keren. Kleine heeft er geen last van gehad. Inmiddels is de laatste keer nu een week of 3 terug.
Tijdens het kolven of voeden masseer ik de harde plek richting de tepel. Ook warmte tijdens het voeden of kolven hielp bij mij. De harde plek was meestal met een paar dagen weg (dus ook niet gelijk).
Hopelijk is de pijn snel over! Het is zo'n naar gevoel 😅
4 jaar geleden
Hier ook al 2x borstontsteking gehad. De kleine lijkt er geen last van te hebben!
4 jaar geleden
Oh ik herken het gevoel helemaal, ik heb ook borstontsteking gehad en voelde me zo schuldig dat ik mijn dochtertje van toen 3 weken al antibiotica mee zou geven. Uiteindelijk werd de ontsteking zonder medicatie alleen maar erger bij mij dus heb ik het wel genomen. Wel heb ik probiotica gegeven aan haar (sowieso een goede tip tegen krampjes) om het enigszins te compenseren. En ik ben wat eerder gestopt met de kuur in overleg met de arts, misschien kan dat bij jou ook als het snel wegtrekt!
En de harde plekken probeerde ik er tijdens het voeden of kolven uit te masseren, het hielp soms om onder een hete douche te gaan staan of een kruik tegen mijn borsten aan te leggen.
Sterkte!!
4 jaar geleden
Wat ook helpt is om je borst in een bakje met warm water en zout te "hangen" tot dat het water afkoelt en dan direct kolven
4 jaar geleden
Ik heb flucloxacilline om een andere reden 7 dagen lang moeten slikken, 4 pillen per dag. Infectie keizersnede. Ze hebben de medicijnen getest en je mag deze nemen met borstvoeding. Dit kan geen kwaad zeggen de gynaecologen. Heel soms heeft ze wat dunnere ontlasting (waterig). Verder heeft ze gelukkig nergens last van :)
4 jaar geleden
Ik kreeg een borstontsteking in mijn kraamweek en kreeg hiervoor ook antibiotica omdat ik zelf fikse koorts had.
Mijn dochter
Er heeft totaal geen last gehad van de antibiotica kuur en ik ben blijven voeden.