147 Reacties

één jaar geleden

Hier precies zelfde. Laatste tijd steeds vaker struggle aan de borst, hoewel ook echt vaak nog wel prima. Maar het frustreert mij enorm. Fles bij mijn man pakt ie dan wel goed. Kan dan wel janken! Moet zeggen dat soms mijn man dezelfde struggle heeft, dus dan is er vast wat anders. Maar vanavond bijvoorbeeld heel moeilijk bij mij en fles ging wel goed. . Wil ook liefst jaar volmaken..nog 2,5 maand en dan ook alleen nog wat hij wil.

één jaar geleden

Wat een leuk topic! Ik heb nu al bijna 6 weken spruw, m’n tepels hebben diepe kloven en bloeden elke keer. En toch kan ik niet stoppen, ik wil het nog niet. Sommige voedingen huil ik, maar het idee om te stoppen vind ik nog veel erger 😅 bijna iedereen verklaard me voor gek maar ik wil het liefst nog heel lang voeden. Het is zo fijn voor mn dochter en voor mij. Altijd gezegd dat ik nooit borstvoeding zou gaan geven. Here we are. Heb nu 3 soorten zalfjes geprobeerd en doe nu in overeenstemming met de Lactatiekundige ze alle drie tegelijkertijd. Ik hoop zo dat het snel beter wordt want ik ben helemaal op 😓😅 Oh en trouwens, ik vind het soms best eenzaam om ‘borstvoedende moeder’ te zijn 🙈

één jaar geleden

Hier word het ook steeds minder. Mijn dochtertje kon eerst heerlijk ontspannen liggen en ruim de tijd nemen om te drinken en ondertussen duren de voedingen steeds korter en is ze vaak wat onrustig en wil vanalles ondernemen. 5 januari is ze een jaar en ik hoop het tot dan vol te houden en daarna nog maar even zien of we gaan afbouwen/stoppen. Ze meld zich trouwens nog wel voor een nachtvoeding, jullie kindjes ook?

één jaar geleden

Reactie op Femia007

Hier word het ook steeds minder. Mijn dochtertje kon eerst heerlijk ontspan ...
Mijn dochtertje is van 8 januari en we hebben dus hetzelfde doel 😉 Mijn dochter krijgt in de avond voor ze gaat slapen een flesje van papa met gekolfde melk. Ze zou zoveel niet in 1x bij me kunnen drinken op dat moment, maar ik kolf altijd 2x in de avond, zodat ik dat flesje heb voor de avond erna (na het avondeten en voor ik ga slapen) zo slapen we allemaal lekker door. Werkt voor ons 😊

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Wat een leuk topic! Ik heb nu al bijna 6 weken spruw, m’n tepels hebben die ...
Ik herken de eenzaamheid heel erg! Vooral het onbegrepen voelen (zonder dat er letterlijk iets over tegen me gezegd wordt) Hier ook echt een moeilijke fase gehad na ziek zijn. Ze dronk ineens dagen lang niet bij me. Hapte niet eens meer aan. Ik was zo bang dat ik de laatste keer voeden niet bewust had meegemaakt. Huilend heb ik haar gevoed toen ze enkele dagen later weer bij me dronk. Nu iedere keer genieten alsof het de laatste keer kan zijn!

één jaar geleden

Reactie op R8M

Hier precies zelfde. Laatste tijd steeds vaker struggle aan de borst, hoewe ...
Ah dat is hier soms ook. Voelt stiekem als een soort afwijzing he... Hier ook soms de fles dan wel, maar ook wel eens de fles dan een beetje lastig. Nog maar 2,5 maand tot een jaar. Dan ben je al ver op weg! 😊

één jaar geleden

Oh wat fijn deze herkenning terug te lezen! ♥️

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Wat een leuk topic! Ik heb nu al bijna 6 weken spruw, m’n tepels hebben die ...
Wat ben je een enorme doorzetter trouwens. ♥️

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Wat een leuk topic! Ik heb nu al bijna 6 weken spruw, m’n tepels hebben die ...
Die diepe kloven klinken erg bekend! Ik gebruikte ‘multi-mam’ om op mijn tepels te leggen. Ook ze bloot laten zou erg goed helpen tegen kloven. Die combinatie deed ik en het werkte! Ik legde tussendoor ons zoontje ook aan en het was vaak tot bloedens toe maar wilde ook niet stoppen. (Ik wilde ook nooit borstvoeding geven😬)

één jaar geleden

Hier gaat het ook steeds lastiger… Ik hoop dat meneer hier ook nog even blijft drinken, in ieder geval tot hij 1 is. Maar weet iemand of ze na 1 nog melk echt nodig hebben? Stel hij is er dan echt klaar mee? (Hij eet genoeg ‘gewoon’ voedsel) Moet je dan alsnog kunstvoeding geven? Of is het dan gewoon goed zo?

één jaar geleden

Hier gaat het nog wel vlot 😊 ik kolf overdag nog 1x op het werk, verder drinkt ze 's ochtends 's avonds en 's nachts (2x) nog met veel smaak 🥰 ze vindt het duidelijk nog oké. Ik hoop ook zeker 1j te halen. Ook even wat moeilijk gehad toen mijn productie na ziekte gekelderd was, maar doorgebeten en nu loopt het weer vlot. Ik herken de eenzaamheid ook wel! En de opmerkingen helaas 🙈 (dat ze nog niet doorslaapt door borstvoeding bv...)

één jaar geleden

Reactie op Femia007

Hier word het ook steeds minder. Mijn dochtertje kon eerst heerlijk ontspan ...
Yup ook nachtvoedingen hier. Veel.

één jaar geleden

Reactie op 123123

Ah dat is hier soms ook. Voelt stiekem als een soort afwijzing he... Hier o ...
Ja, idd :(, dankje!!

één jaar geleden

Mijn baby’s willen juist nog heel graag drinken. Soms geef ik ze een flesje (om ze rustig te houden in de auto of iets) maar juist die beginnen ze te weigeren de laatste tijd, ze gaan ermee gooien na een paar slokjes. Ik merk nu ze last hebben van hun tandjes juist dat ze de hele dag het liefst aan mijn borst zitten. Ik heb soms ook wel periodes dat m’n productie minder lijkt, vooral als ik ongesteld word. Maar na een paar dagen is het dan vaak weer normaal. Ik hoop borstvoeding te geven tot 2 jaar en dan kijken hoe het op een natuurlijke manier stopt.

één jaar geleden

Reactie op Jd210

Hier gaat het ook steeds lastiger… Ik hoop dat meneer hier ook nog even bl ...
Hoi na 1 jaar hebben ze 300 ml zuivel nodig dus vanaf dan zou je over mogen gaan op koemelk. Ook yoghurt etc worden dan meegeteld als zuivel. Dus ze hebben niet perse meer bv of kv nodig :)

één jaar geleden

Reactie op ellebasi

Die diepe kloven klinken erg bekend! Ik gebruikte ‘multi-mam’ om op mijn te ...
Dankjewel! Heb ze meteen besteld! Ik probeer echt alles want sjonge deze spruw is erger dan de bevalling 😒

één jaar geleden

Mijn dochter drinkt nog heel graag aan de borst, hoop hier nog lang mee door te kunnen gaan, zolang het goed voelt voor ons beiden. Haar fles met afgekolfde melk gaat er wisselend en moeizaam in. Mijn kolf opbrengst is ook minder dan eerst. Naar de opvang krijgt ze nu dan ook moedermelk pannenkoeken mee of haar gastouder maakt pap vd moedermelk. Bij mij haalt ze de schade dan weer in.

één jaar geleden

Onze zoon is vooral heeel snel afgeleid; voeden moet altijd afgezonderd anders heeft meneer gewoon geen geduld. Productie blijft verder wel stabiel, geef nog op aanvraag naast de vaste voeding, zeker nog meer dan 7x per dag. Ook ‘s nachts veel wakker en huilen, meerdere keren per nacht wel wakker en dan hup tiet er in en doorslapen. Ligt daardoor nu vaak tussen ons in. Zal eerlijk zeggen dat ik soms wel jaloers ben op alle doorslapers…. Maar voeden blijft ondanks alles te mooi en hoop nog even door te kunnen! Mijn mannetje is ook echt sterk en actief en nog nooit koorts gehad! Ondanks KDV dus voor mij een mooie bevestiging hoeveel ze aan de moedermelk hebben!

één jaar geleden

Reactie op R8M

Yup ook nachtvoedingen hier. Veel.
Zo ‘fijn’ om te lezen dat dat bij jullie ook normaal is. Soms wel echt vermoeiend..

één jaar geleden

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..