147 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..
Ik na 6 weken al. Beide keren ook…

één jaar geleden

Hier ook bv. Bij m’n oudste hoopte ik het ook een jaar vol te houden. Maar pas na 3 jaar gestopt. Op het laatst was het alleen nog ‘s avonds. Het was niet zo gepland, maar het liep zo. Maar ik vertelde het aan bijna niemand. Dan word je meteen in een hoek geduwd. Bij beide jongens had ik zo mijn struggles maar wilde graag doorzetten en nooit spijt van gehad. Wel onbegrip in de omgeving. Nu zit ik op ongeveer 5 voedingen waarvan 1x in de nacht. Het was een maandje geleden even lastig en wilde hij overdag niet goed drinken, maar nu weer wel… Ik kolf nog twee keer in eigen tijd wat prima gaat. Helaas heb ik dan geen pauze meer. Maar die tijd komt wel weer.

één jaar geleden

Ook hier nog borstvoeding. Het gaat hier goed: Ik kolf elke dag om 16u na thuiskomst zodat ze een flesje heeft in de opvang. ‘s Avonds drinkt ze erg veel voor het slapengaan. ‘s Nachts ook minstens drie keer. In het weekend overdag een keer of twee. Er komen momenteel vier tandjes tegelijk door, dus al twee nachten wil ze bijna elk uur aan de borst 😅 Ik hoop toch eigenlijk wel ongeveer twee jaar borstvoeding te geven, al mag het aantal nachtvoedingen een beetje gaan dalen want dat is wel vermoeiend. Maar ja, we zien wel. Voorlopig wil ik blijven voeden op verzoek en niets afbouwen althans.

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Wat een leuk topic! Ik heb nu al bijna 6 weken spruw, m’n tepels hebben die ...
Bij mij ging de spruw gelijk weg toen ik een wattenschijfje met (verdunde) appelazijn op de tepel legde. Dit deed ik ongeveer 20min en daarna ging ik lekker douchen. Na het douchen kokosolie erop gesmeerd. Misschien gaat het bij jou wellicht wel prikken omdat je aangeeft dat het open ligt…. Sterkte in ieder geval!

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..
Ik ook na precies 6 weken al

één jaar geleden

Hoe doen jullie het eigenlijk met tandenpoetsen? Mijn kleine meid valt zo heerlijk in slaap aan de borst. Dus ik doe bij het slaapritueel oa tandenpoetsen en als we op bed liggen kan ze lekker drinken en dan valt ze in slaap.. alleen dan hoop ik maar dat ze er geen gaatjes van krijgt 😬

één jaar geleden

De kleine geniet nog steeds van de momenten en hoop zeker 1 jaar het liefste 2 jaar te halen. Ook nachtvoedingen zijn er nog. Op de dagen dat ik werk kolf ik 3 keer. De kleine houd zo van mama melk dat hij wat meer krijg uit de vriezer op de opvang. Ik kolf net iets minder dan hij drinkt. Maar gelukkig in het beging meer voorraad kunnen maken. Kv vind hij echt helemaal niks. Probeer soms een beetje te geven maar drinkt het echt niet.

één jaar geleden

Reactie op Sneeuwklokje21

Hoe doen jullie het eigenlijk met tandenpoetsen? Mijn kleine meid valt zo ...

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..
Toevallig net geworden. Dochter is bijna 11 maand

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..
Ik bij 7 maanden

één jaar geleden

Hier gaat het goed! Soms iets te goed: we krijgen haar als ze 's nachts wakker wordt niet kalm... Enige dat helpt is aanleggen. Flesje (met gekolfde melk) weigert ze dan ook al hebben we dat nog niet zo vaak geprobeerd). Sinds deze week 's ochtends geen voeding meer als ze laat in de nacht nog heeft gehad. Meestal alleen nu nog rond 10.30, 14.30 en 19.30 (tijden verschillen per dag nav de slaapjes). En 's nachts.. soms 1x, soms 4x.... Kolven gaat wel minder goed, denk ik.. al kan het ook gewoon zo zijn dat ze minder drinkt dus dat ik gewoon kolf wat ze normaal zou drinken. Wil zodra ze 1 is stoppen met kolven en de komende 1,5 mnd de middagvoeding afbouwen... Daarna zie ik het wel...

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..
Na 6 mnd voor t eerst, daarna 2x onregelmatig en nu begin okt en begin nov voor t eerst normale cyclus lijkt het.

één jaar geleden

Reactie op Sneeuwklokje21

Hoe doen jullie het eigenlijk met tandenpoetsen? Mijn kleine meid valt zo ...
Bv schijnt hier weinig invloed op te hebbben. Wij doen het ook zo idd!

één jaar geleden

Reactie op Sneeuwklokje21

Hoe doen jullie het eigenlijk met tandenpoetsen? Mijn kleine meid valt zo ...
Ze krijgt er echt geen gaatjes van, dan zou de natuur wel heel raar in elkaar zitten 🙈

één jaar geleden

Wat een fijn topic! Het voelt vaak alsof ik een van de weinigen ben die nog bv geeft omdat je op dit forum zo veel leest over kunstvoeding etc (waar natuurlijk niks mis mee is!). Maar leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik geef ook nog bv, het is eigenlijk de enige manier waarop ik haar in slaap krijg. Het voelt soms alsof dat "verkeerd" is (in ieder geval volgens de mening van vele anderen, zelf vind ik het geen probleem. Alleen als iemand anders oppast en ze moet slapen dan is het onhandig, maar dat komt zelden voor). Ze is wel onrustiger dan voorheen tijdens het drinken, ze is sneller afgeleid. Ik merk ook dat mijn borsten sinds ruim een week minder vol zijn. 's Nachts wordt ze meestal 1-2 keer wakker om even aangelegd te worden en dan slaapt ze weer verder🥰

één jaar geleden

Reactie op Zonneschijn

Wat een fijn topic! Het voelt vaak alsof ik een van de weinigen ben die nog ...
Ik ben trouwens met 5,5 maanden weer ongesteld geworden.

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..
Ja, ik al een hele tijd

één jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

Hier gaat het goed! Soms iets te goed: we krijgen haar als ze 's nachts wa ...
Mag ik vragen wat je minder goed kolven vindt?

één jaar geleden

Wat een leuk topic! Ik geef ook nog bv, ik heb de voedingen overdag wel afgebouwd omdat ik het kolven op mn werk echt vreselijk vond. Dus overdag krijgt ze nu kv. Maar ‘s ochtends, ‘s avonds en ‘s nachts krijgt ze wel bv. Ik vind het ideaal om het op deze manier te doen. Soms denk ik er wel eens over om langzaamaan te stoppen, maar ik vind het eigenlijk nog wel erg gezellig om te voeden. Dus eigenlijk vind ik het ook leuk om een jaar vol te maken

één jaar geleden

De borstvoeding op zich gaat nog altijd reuze goed. Semmetje tevreden, mama ook! 😀 Het begint wel door te wegen dat ik als borstvoedende mama altijd 'aan' moet staan. Je bent er hoe dan ook altijd wel mee bezig. Bij een avondje logeren, moet er toch weer gekolfd worden. Bij een spontaan cava-momentje, moet je afslaan omdat je geen melk bij hebt en je kind honger gaat hebben binnen dat en 3 u.. en zo kan ik nog wel wat meer bedenken. Maar dat komt allemaal wel weer terug. Ik wil gaan voor het jaar rond te maken en dan zien we wel weer.