147 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Wat een leuk topic! Ik geef ook nog bv, ik heb de voedingen overdag wel afg ...
Vreselijk he... Dat kolven staat me ook heel erg tegen. Dat stop ik na het jaar dan ook echt gelijk mee. Kan niet wachten haha!

één jaar geleden

Reactie op Mamsel

De borstvoeding op zich gaat nog altijd reuze goed. Semmetje tevreden, mama ...
Ja, herkenbaar! Als je eens ‘s avonds iets wil doen of eens iets wil drinken, dan moet je inderdaad altijd extra (denk)werk doen. Dat vind ik soms ook wel irritant

één jaar geleden

Leuk topic! Hier gaat het ook nog steeds goed met de borstvoeding. Een aantal weken terug leek er een einde aan te komen. Mijn zoontje had buikgriep en wilde een aantal dagen niet meer bij me drinken. Gelukkig is het weer goed gekomen en drinkt hij weer 🙏🏼 Ik kolf 2 keer per dag. Na de ochtendvoeding en ‘s avonds voor het slapen gaan. Mijn zoontje krijgt 4 voedingen per dag (7u - 11:30u - 15:30u - 18:30u). Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik een voeding kan afbouwen… zijn er bij jullie al baby’s met 3 voedingen? En zo ja, welke voeding hebben jullie dan afgebouwd? Mijn zoontje drinkt ook nog niet veel water. Ik bied het hem wel aan, en hij neemt ook zeker wel wat, maar het blijft bij een slokje of 10 per dag ;-)

één jaar geleden

Reactie op AnnickS1991

Leuk topic! Hier gaat het ook nog steeds goed met de borstvoeding. Een aan ...
Bij ons sinds deze week. Ze krijg nu 's ochtends havermout met deels moedermelk gemaakt.

één jaar geleden

Reactie op 123123

Mag ik vragen wat je minder goed kolven vindt?
Zeker. Ik kolfde eerst altijd rond de 120-160 per keer. Nu meestal tussen de 80-110. Maar vanochtend zelfs maar 65 ml.

één jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

Zeker. Ik kolfde eerst altijd rond de 120-160 per keer. Nu meestal tussen d ...
Uit 1 borst of uit beide? Ik kolf sochtends rechts rond de 100 en links rond de 60. Overdag als ik kolf tussen de 30 en de 60. Per borst

één jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

Bij ons sinds deze week. Ze krijg nu 's ochtends havermout met deels moeder ...
Oh wat een goed idee. Was is je recept? Ik dacht altijd dat je niet echt pap kon maken met moedermelk, dat het dan dun bleef. Maar het kan dus wel!😄

één jaar geleden

Reactie op AnnickS1991

Oh wat een goed idee. Was is je recept? Ik dacht altijd dat je niet echt pa ...
Ja kan zeker! Ik doe nu 15/20 gram havermout en dan gebruik ik vaak n restje melk van wat ze niet opgedronken heeft (zorg dat de havermout nét onder melk staat, best weinig dus). Ze vindt het koud lekker (zelf lust ik alleen warme havermout haha). Ik meng het dan 's avonds, en 's ochtends is het prima van structuur. Ik doe er ook regelmatig een lepeltje chiazaad door, dan wordt het echt stevige pak. Ook lekker met wat geprakt fruit er door!

één jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

Ja kan zeker! Ik doe nu 15/20 gram havermout en dan gebruik ik vaak n restj ...
Dit maak ik ook soms! Met wat banaan en een snufje kaneel erdoor. Gaat er hier goed in 💪🏻

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Dankjewel! Heb ze meteen besteld! Ik probeer echt alles want sjonge deze sp ...
Bij mijn dochtertje had ik ook een keer spruw. Niets leek ook te helpen. Mijn dokter raadde toen aan om een week niet te voeden (incl melk weggooien), omdat je anders elkaar continue weer ‘besmet’. Ik kolfde dus en deed de melk weg.. maar ze weigerde nadien de borst een tijdje. Na heel wat pogingen hapte ze gelukkig weer aan. Ik hoorde ook dat ‘dactacort’ zou helpen. Een soort cortisone. Wel afgeven als je gaat voeden en dun smeren. Is op doktersvoorschrift

één jaar geleden

Hier drinken de babys nog best vaak. We volgen de rapley methode dus hoeveel vast voedsel ze binnen krijgen verschilt erg. Gelukkig kunnen ze op mijn melk terug vallen. Ik hoop voorlopig nog borstvoeding te geven, zeker tot een jaar maar het liefst langer

één jaar geleden

Blij om dit topic te lezen 😊 In mijn omgeving ben ik de enige die 'zo lang' borstvoeding geeft. Mijn zoontje dronk eerst maanden om de 2u sinds hij meer vaste voedsel binnen krijgt (de rapley methode en het gaat steeds beter), komt hij iets minder vaak. Door de dag zo'n 6 keer. 's nachts gemiddeld drie keer maar hij heeft open bar dus hapt soms eventjes aan voor een paar slokjes en slaapt verder. Ik ben het kolven op het werk wel aan het afbouwen, dat ben ik beu🙈 als hij 1 jaar is, wil ik niet meer kolven. Ik heb een zware overproductie gehad de eerste maanden en 5 borstontstekingen dus het kolven afbouwen,gaat heel traag. Ik geniet zo van onze momentjes 🥰 vooral 's avonds. Door de dag is mijn zoontje veel te wild en te druk om eventjes rustig te drinken 😂

één jaar geleden

Reactie op Lisa2501

Blij om dit topic te lezen 😊 In mijn omgeving ben ik de enige die 'zo lang ...
Geen makkelijke weg geweest dan ook! Maar mooi dat je ondanks de ontstekingen door hebt gezet. Dat afbouwen beter heel rustig aan inderdaad! Kolven he... Pfff je leest het hier ook terug. Iets waar we allemaal behoorlijk hekel aan hebben! Ik ook!

één jaar geleden

Ik heb soms ook het idee dat ik nog de enige ben die bv geeft. Ik vind het genieten vooral het ochtendmoment en avond voor het slapen. Hier ook alles nog goed met de borstvoeding! Alleen kan niet voeden met anderen erbij, dat is prima lekker samen. En als papa er is dan zegt hij even niets of gaat even wat anders doen:). Onze dochter drinkt 3x per dag; ochtend middag avond voor het slapen. Ik lees dat ze bij veel nog s nachts komen. Bij mij al niet meer sinds 4-5 maanden. Je kan proberen te troosten ipv voeden om te voorkomen dat het een associatie wordt en ze zelf leren doorslapen. Maar goed dat is aan jezelf natuurlijk! Veel succes allemaal.

één jaar geleden

Reactie op ghoria

Ik heb soms ook het idee dat ik nog de enige ben die bv geeft. Ik vind het ...
Hoe lang zit er dan steeds tussen de voedingen ongeveer? Ik durf er alleen in de nacht langer dan 4 tussen te laten. Ben zo bang dat anders de productie afneemt. 🙁

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Uit 1 borst of uit beide? Ik kolf sochtends rechts rond de 100 en links ron ...
Met hoeveel tijd ertussen is dat?

één jaar geleden

Reactie op ghoria

Ik heb soms ook het idee dat ik nog de enige ben die bv geeft. Ik vind het ...
En drinkt ze er dan nog water oid bij? Ik merk dat ik sinds de spruw erg onzeker ben omdat ik nooit wist wat ze dronk en dat ging prima (bv op verzoek). Nu kolf ik dus meestal en dan doe ik maar wat voor mn gevoel!

één jaar geleden

Reactie op Buurvrouw

Zeker. Ik kolfde eerst altijd rond de 120-160 per keer. Nu meestal tussen d ...
Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat een kindje van 6 maanden tot een jaar 400/600 ml zou moeten. Dan denk ik dat er niets mis is met je kolf opbrengst. Hoelang zit er tussen je kolfbeurten in?

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

En drinkt ze er dan nog water oid bij? Ik merk dat ik sinds de spruw erg on ...
Lastig he!? Dat vind ik dus ook. Wat ik kolf lijkt me altijd veel te weinig. Ik doe eerlijk gezegd ook maar wat. Ze drinkt het, is tevreden en groeit goed. Dan zal het wel goed zitten denk ik... De onzekerheid of ze genoeg bij me drinkt komt soms nog wel even naar boven. Daarom drinkt ze iedere avond een gekolfde fles melk. Dan weet ik dat ze in ieder geval met een vol buikje gaat slapen.

één jaar geleden

Reactie op 123123

Lastig he!? Dat vind ik dus ook. Wat ik kolf lijkt me altijd veel te weinig ...
Ja nou ik deed eerst alleen op verzoek, ze was tevreden, groeit goed etc dus ik was er oke mee. Nu doe ik maar wat ik kolf in een fles maar dan denk ik zou het wel genoeg zijn? 🙈 ze is nog steeds tevreden dus ja ik hou me daar maar aan vast!