147 Reacties

één jaar geleden

Reactie op AnnickS1991

Leuk topic! Hier gaat het ook nog steeds goed met de borstvoeding. Een aan ...
Hey! Hier precies zo! Mijn dochter had ook buikgriep (ik kort erna ook) en dronk niet meer. Inmiddels wel weer, maar toch wel echt anders geworden. Vaker 'gedoe' helaas. 3 voedingen durf ik nog zeker niet aan. Ik hou er altijd max 4 uur tussen. Behalve de nacht. Water verloopt ook hetzelfde. Biedt het ook nog niet zo heel veel aan moet ik zeggen.

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Ja nou ik deed eerst alleen op verzoek, ze was tevreden, groeit goed etc du ...
Inderdaad. Een tevreden kindje dat goed groeit, dan mag je daar eigenlijk gewoon op vertrouwen. Ga je nog terug naar live voeden of wil je verder blijven kolven?

één jaar geleden

Reactie op ghoria

Ik heb soms ook het idee dat ik nog de enige ben die bv geeft. Ik vind het ...
Drinkt ze nog iets hiernaast? Ik heb daar ook over nagedacht, die hele slaapassociatie.. Alleen is mijn zoontje echt een kleintje, laatst iets afgebogen op de groeicurve door het vele kruipen en staan (zit echt geen seconde stil), dat hij de nachtvoedingen wel echt nodig heeft. Drinkt 2x ‘s nachts veel. Ben dus wel benieuwd met 3 BV momenten wat je er overdag allemaal naast geeft om aan genoeg voedingen te komen? Mijn zoontje drinkt op aanvraag echt nog 7x ofzo.. Jaa dat afgeleide zo herkenbaar 🤭

één jaar geleden

Reactie op 123123

Inderdaad. Een tevreden kindje dat goed groeit, dan mag je daar eigenlijk g ...
Ik wil weer graag live voeden! Maar eerst moeten mn tepels wat genezen 😟 doe nu 1 a 2x per dag en soms 1x s nachts! Hiervoor deed ze zo vaak ze wilde 🙈

één jaar geleden

Merk dat ik in het openbaar voeden nu lastiger begin te vinden. Sowieso ivm de onrust van mijn zoontje 😂 maar buiten dat, zie ik mezelf echt zitten nu hij geen kleine baby meer is. Ben me dan zo bewust van een mini dreumesje aan de tiet (zo voelt dat haha). Ik vermijd het dus door op mijn verzoek maar thuis te voeden, wat op zich prima is, maar soms gaat het niet anders. Herkenbaar?

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Merk dat ik in het openbaar voeden nu lastiger begin te vinden. Sowieso ivm ...
Ik snap je wel! Maar zou er eerder knetter trots op zijn 💪🏻 jammer dat de maatschappij raar in elkaar steekt. Lang voeden is niet raar ♥️💪🏻

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Merk dat ik in het openbaar voeden nu lastiger begin te vinden. Sowieso ivm ...
September voedde ik nog openbaar, daarna eigenlijk niet/amper. Vooral vanwege haar afgeleid zijn. Maar herken ook wel het ongemak!

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Drinkt ze nog iets hiernaast? Ik heb daar ook over nagedacht, die hele slaa ...
Mijn zoontje drinkt nog 4 a 5x bij me, waarvan 1x in de nacht. 7u bv 11u groentepap, paar slokken water 14u fruitpap, paar slokken water 17u bv (niet altijd, vooral op opvangdagen, mamahonger?) 19u bv - voor slapen gaan 22u30 bv Rond 4u bv Volgens kind en gezin was dit okee, ook al zijn het maar een paar slokken water 😀

één jaar geleden

Hee wat leuk! Ons dametje is net 10 maanden en krijgt ook nog bv. Ze heeft een koemelk allergie dus ik zit op dieet, dat vind ik nog het lastigste denk ik. Met de diëtist besproken om in ieder geval tot 1 jaar door te gaan met bv zodat de zoektocht naar juiste kv niet gestart hoeft te worden Hier drinkt ze overdag op mijn verzoek, Snachts op haar verzoek Wakker worden: drinkt vaak maar paar slokken, maar pap gaat er goed in dus ik probeer voortaan wat granenpap van bv te geven 9 u: voor het eerste dutje 13u: voor het tweede dutje 19u: voor het slapengaan 21/22u: ze wordt dan zelf wakker om nog eens te drinken, na deze voeding ga ik zelf slapen En in de nacht wisselt het, van 1 tot 3 keer Vaste voeding gaat het met momenten goed in maar met momenten ook helemaal niet. Vooral avond eten.. hoe gaat dat bij jullie? Ze is een erg alert en “aan” meisje waardoor ik altijd in het donker voed, wat het meest praktisch is voor de dutjes op een donkere slaapkamer Hierdoor heeft ze wel een slaapassociatie denk ik… en ben ik echt onmisbaar voor haar. Overdag bij oppas accepteert ze de fles en anderen, maar na 19u kan niemand iets goed doen behalve ik (en m’n tiet 😅). Dit benauwd me soms wel een beetje hoor…

één jaar geleden

Oh en hier nog niet ongesteld trouwens

één jaar geleden

Reactie op Mamsel

Mijn zoontje drinkt nog 4 a 5x bij me, waarvan 1x in de nacht. 7u bv 11u g ...
Aanvulling: rond 8u30 nog 1 a 2 bo'kes met een paar slokken water 😀

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Drinkt ze nog iets hiernaast? Ik heb daar ook over nagedacht, die hele slaa ...
Ik vind 7x best wel veel, maar dat ben ik haha. Eigenlijk volg in het schema van voedingscentrum. Stap voor stap afgebouwd, ging helemaal prima eigenlijk. 6.00 BV 7.30 broodje of havermoutpannekoekje met thee 10.00 fruit en water/thee 12.00 1 of 2 broodjes en drinkt BV na Tussen 1430 en 1700 bied ik 2x water/thee aan en een knabbel 1700 avondeten + water/thee 1815/1830 BV Zoiets. Ik maak vaak een kopje kamillethee of munt. Daar drinkt ze dan de hele dag slokjes van. Zeker wel 1 beker leeg eind vd dag. Dus ong 200ml. Met 3BV erbij is dat voldoende vocht. Ook wel uit fruit. Mijn dochter is een goede eter. Het is vooral belangrijk dat ze niet steeds blijven drinken maar in deze fase aanleren dat vast eten belangrijk is. Als ze steeds vol zitten vd BV gaan ze natuurlijk minder eten. Je kan eens proberen eerst vaste voeding geven en dan nadrinken. Succes!

één jaar geleden

Reactie op 123123

Hoe lang zit er dan steeds tussen de voedingen ongeveer? Ik durf er alleen ...
De productie neemt ook af! Dat is toch helemaal OK. Zo werkt de natuur. Je borsten zijn er helemaal aan gewend en maken aan als het nodig is. Overdag als ik werk kolf ik pas s avonds als ze slaapt. Dan gebeurt er dus niks tussen de ochtend en de avondvoeding. Ik kolf ook minder, maar ook dat vind ik OK. Schijnbaar is dat wat ze nodig heeft. “Vroeger” kolfde ik simpel 250cc in 10 min. Nu kolf ik 10 min en de ene x is het 70 de andere 110. Krijgt ze dat mee naar de gastouder. Drinkt ze wat meer thee of in de avond bij mij. Wees niet te bang, echt. Je productie blijft echt wel, maar idd wordt minder en dat is prima (als jij dat ook vindt). Ik moest ook even slikken hoor, maar hoort er ook bij. En nu kan ik echt superfijn nog maaaanden doorgaan want het kost me 0.0 energie:). Als ik een dagje weg ben hoef ik niet te denken aan kolven etc.

één jaar geleden

Reactie op ghoria

De productie neemt ook af! Dat is toch helemaal OK. Zo werkt de natuur. Je ...
Dankjewel, fijn je berichtje 😊

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Merk dat ik in het openbaar voeden nu lastiger begin te vinden. Sowieso ivm ...
Ik voed eigenlijk ook al een tijd niet meer in het openbaar. M’n dochtertje is nu zo beweeglijk, alsof het een klein aapje is 😅 ze gaat op m’n schoot staan op en neer bouncen, draait alle kanten op en blijft ondertussen gewoon door drinken 😂

één jaar geleden

Reactie op 123123

Bij mij op het consultatiebureau zeiden ze dat een kindje van 6 maanden tot ...
Huh, zo veel? Is dat geen richtlijn voor flesvoeding ipv borstvoeding? Mijn dochter drinkt echt geen 400 ml op een dag meer 🙈 Als ik het bereken via de la leche league website, heeft mijn dochter slechts 134 ml meer nodig per dag. Wat ik dan weer weinig vind eigenlijk, ze eet heel goed maar drinkt volgens mij zo’n 250 ml per dag. Da’s op gevoel hoor want ja uit de borst is het moeilijk meten 😂

één jaar geleden

Reactie op lien1994

Hee wat leuk! Ons dametje is net 10 maanden en krijgt ook nog bv. Ze heeft ...
Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik vind dit ook wel lastig worden nu. Afgelopen zaterdag voor het eerst sinds lange tijd met vriendinnen avond weg. Dochter heeft 's avonds flesje gedronken maar is daarna meerdere keren wakker geworden maar weigerde de fles. Vriend is van 23.30-02u in de weer geweest met dr 😅 uiteindelijk om 5.30 flesje gedronken dus blijkbaar kon ze prima van 21u tot 5.30 zonder drinken. We willen wss in de volgende vakantie (dan is ze bijna 1) samen gaan proberen die nachtvoedingen/slaapassociatie af te bouwen. Nu leg ik haar toch altijd maar aan 's nachts omdat we gaan voor snel mogelijk weer allemaal slapen. Stomme is dat het anders geweest is. Ze heeft een hele periode van 23u tot 7 geslapen of van 7-7 met n voeding rond 3/4. Tot we met 6 mnd met vaste voeding (rapley/blw) begonnen en ze stopte met duimen. Eerst om de 2 uur en nu meestal om de 3 uur 's nachts.

één jaar geleden

Reactie op fleetwoodmam

Huh, zo veel? Is dat geen richtlijn voor flesvoeding ipv borstvoeding? Mijn ...
Ow ik vond dat niet schokkend veel eigenlijk. Ik berekende voor mijn dochter ook altijd via la leche league, maar doe het al een tijdje op gevoel. Ik zal dat ook eens doen, wel benieuwd!

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Merk dat ik in het openbaar voeden nu lastiger begin te vinden. Sowieso ivm ...
Ik trek me er echt niks van aan. Boeit me echt niet wat anderen er van vinden. Enige lastige is dat ze soms afgeleid is. Dus moet wel n beetje rekening houden met hoe/waar ik ga zitten.

één jaar geleden

Reactie op 123123

Ow ik vond dat niet schokkend veel eigenlijk. Ik berekende voor mijn dochte ...
Hangt er misschien van af hoe veel je kindje ook echt nog drinkt? Misschien drinkt mijn dochter minder dan gemiddeld omdat ze graag en goed vaste voeding eet 😅 Ik heb de berekening van lll altijd erg weinig gevonden wel, mijn dochter dronk altijd al meer dan wat waarop staat.