147 Reacties

één jaar geleden

Ik geef nog bv van 17:45 tot 7:45 en dan komt ze in totaal 5x. Dit is dan met opvang daar krijgt ze nog 60cc kv, wat ze niet altijd op drinkt. Als ze thuis is dan leg ik haar nog gewoon aan

één jaar geleden

Leuk topic! 🥰. Hier gaat het goed. Productie neemt wel iets af. Dochter heeft 4 x bv nodig. 6.30 uur, rond 9.30 uur voor haar eerste slaapje, rond 13.30 voor tweede slaapje en dan de avondvoeding rond 19.00 uur. Schema is dan: 6.30 uur bv 9.00 uur fruit 9.30 uur bv 12.00 brood (2 sneetjes ongeveer) 13.30 uur bv 16.00 uur tussendoortje 18.00 uur warme hap 19.00 bv Ze heeft, sinds ze 3 maanden is, geen nachtvoedingen meer nodig gehad. Ik ben nog niet ongesteld, maar volgens mij gaat het niet lang meer duren.

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ik voed eigenlijk ook al een tijd niet meer in het openbaar. M’n dochtertje ...
Ik voed als het nodig is nog wel gewoon in het openbaar. Het is dat jullie dit nu zo benoemen dat ik nu begin te denken van hmm misschien toch alleen maar thuis doen in het vervolg 🤣

één jaar geleden

Reactie op Happyfamily

Ik voed als het nodig is nog wel gewoon in het openbaar. Het is dat jullie ...
Nee joh, laat je door mijn bericht niet tegenhouden hoor!

één jaar geleden

Reactie op Happyfamily

Ik voed als het nodig is nog wel gewoon in het openbaar. Het is dat jullie ...
Nee joh! Je doet belangrijk werk om de weg vrij te maken voor alle borstvoedende moeders. Ik wilde dat ik me er minder van zou aantrekken ☺️.

één jaar geleden

Reactie op Happyfamily

Ik voed als het nodig is nog wel gewoon in het openbaar. Het is dat jullie ...
Nee hoor, doen waar jij je goed bij voelt! Als het goed zou gaan zou ik het ook nog doen!

één jaar geleden

Fijn dat er nog meer borstvoedende moeders zijn, we zijn behoorlijk in de minderheid volgens mij. Mijn dochter drinkt nog steeds graag aan de borst, 2x s nachts en overdag ook nog wel 2 a 3 keer. Ik merk dat kolven wel moeilijker wordt, zeker als ik ongesteld moet worden. Ik voed ook gewoon nog in het openbaar, en ik leg graag aan mensen uit dat ik er trots op ben dat ik nog steeds kan voeden en dat het wat mij betreft de belangrijkste voeding is tot haar eerste verjaardag. Jammer dan dat ik s nachts niet kan doorslapen, die tijd komt wel weer, en mijn dochter doet het super!

één jaar geleden

Wat een fijn topic meiden. Ik werd er zelfs een beetje emotioneel van om te lezen dat sommigen het ook zo eenzaam vinden en het zo fijn vinden om te kunnen voeden. Hier ook nog fulltime borstvoeding, mijn zoontje van 10 maanden drinkt nog heel graag de borst. Wat helaas wel resulteert in lastig in slaap krijgen door vriend en familie, veel nacht voedingen, samen slapen (wat stiekem wel fijn is haha) en mijn tepel die zijn speen is.. Ik vind het voeden dus nog heel fijn, maar ik zeg altijd, het heeft voor én nadelen. Ik hoop het nog lang te mogen doen, ik heb nog geen eindstreep in gedachte.

één jaar geleden

Reactie op Michellenl

Wat een fijn topic meiden. Ik werd er zelfs een beetje emotioneel van om te ...
♥️💪🏻 knap hoor! Ik zeg nu tegen mn dochter : wil je drinken? En dan komt er zoooo’n grote smile☺️ helemaal verliefd ben ik dan! Toen ik spruw kreeg paar weken terug kon ik niet meer live voeden, toen moest mn man savonds gekolfde melk geven. Ik vond dat vreselijk en mn dochter de eerste paar nachten ook😢 maar nu valt ze elke avond in slaap zonder de borst. Wel tegen me aan! Ergens jammer maar ook fijn omdat ik heeel ietsje meer vrijheid voel 😊

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

♥️💪🏻 knap hoor! Ik zeg nu tegen mn dochter : wil je drinken? En dan komt ...
Snachts drinkt ze trouwens nog wel gerust 2/3 x nu 😃

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Snachts drinkt ze trouwens nog wel gerust 2/3 x nu 😃
Ah, ben dus niet de enige die nog 2 à 3 nacht voedingen heeft 😅

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ah, ben dus niet de enige die nog 2 à 3 nacht voedingen heeft 😅
Nee joh zeker niet 💪🏻

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

♥️💪🏻 knap hoor! Ik zeg nu tegen mn dochter : wil je drinken? En dan komt ...
Jaaa haha heeeerlijk he. Als hij mijn bh hoort losklikken dan gaat hij al hard lachen en geluidjes maken haha zo cute. Ja agh dat snap ik, dat is dan echt even pittig, maar knap dat je hebt doorgezet!! Topper!! Mijn zoontje valt altijd aan de borst in slaap of bij anderen door na de fles nog even te wiegen. Ik probeer mezelf echt maar aan te praten dat het ooit echt wel anders wordt, ooit slapen ze allemaal zelfstandig. Nu nog lekker veel kroelen en geborgenheid bieden ^_^ Dus lekker in je armen slapen, heeeerlijk!

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ah, ben dus niet de enige die nog 2 à 3 nacht voedingen heeft 😅
Neee haha echt niet, twee vriendinnen die ook bv geven hebben dit ook dus je bent zeker niet alleen ^_^ toch anders met bv ivm flesgevoede kinderen denk ik

één jaar geleden

Het gaat hier soepel, maar nog wel veel en vaak. Nog zeker 2 nachtvoedingen en overdag ook nog om de 3u. Al is het soms ook troost.

één jaar geleden

Ik vind het wel fijn, ons mannetje is niet zo van knuffelen. Maar daar de bv wil hij toch nog bij mijn blijven liggen. En dan speelt hij wat en dan komt hij weer terug om te drinken. En gisteren zette ik hem op de grond neer, want hij was afgeleid en niet aan het drinken. Was hij het niet mee eens: die die die 😂

één jaar geleden

Reactie op Michellenl

Wat een fijn topic meiden. Ik werd er zelfs een beetje emotioneel van om te ...
Ik denk dat dit onze situatie ook goed omschrijft. Het is erg fijn, maar ook belastend. Zeker dat speen zijn ben ik af en toe wel echt klaar mee 😅

één jaar geleden

Reactie op Eyliana

Ik denk dat dit onze situatie ook goed omschrijft. Het is erg fijn, maar o ...
Ja precies dat ja.. Ik heb toevallig voor ongeveer 50 euro 2 spenen besteld die echt op een tepel lijken uit Amerika haha. Dus ik hoop heeeel erg dat hij die accepteert, maar ik ga er maar vanuit dat het weggegooid geld is haha.

één jaar geleden

Reactie op Michellenl

Ja precies dat ja.. Ik heb toevallig voor ongeveer 50 euro 2 spenen besteld ...
🤣 ik was dat ook aan het overwegen, maar bedacht me dat het niet waard zou zijn 🙈

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ah, ben dus niet de enige die nog 2 à 3 nacht voedingen heeft 😅
Ik de laatste paar weken ook met m’n tweeling😭 ben kapottt de 1 word bijna elk uur wakker en de ander zo’n 1 a 2 keer per nacht 😭 dus moet ze ook nog omwisselen