147 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Iris97

Ik de laatste paar weken ook met m’n tweeling😭 ben kapottt de 1 word bijna ...
Ahhh wat heftig zeg :( wat een bikkel ben je!

één jaar geleden

Reactie op Indeh

🤣 ik was dat ook aan het overwegen, maar bedacht me dat het niet waard zou ...
Haha ja ik ben hopeloos dus dacht I might as well try :P dus ik laat je wel weten als het werkt haha

één jaar geleden

Reactie op Michellenl

Ja precies dat ja.. Ik heb toevallig voor ongeveer 50 euro 2 spenen besteld ...
Oh ik ben heel benieuwd of het werkt!

één jaar geleden

Ik ben zelf gaan afbouwen met borstvoeding bij 6 maanden (en was vanaf toen het aantal keer dat ik nog moest kolven aan het aftellen..) dus echt even een dikke respect voor jullie mama’s! Wat hebben jullie kindjes geluk 🥰

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ah, ben dus niet de enige die nog 2 à 3 nacht voedingen heeft 😅
Nee joh, ik heb zelfs 3-4 nachtvoedingen 🤪

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ah, ben dus niet de enige die nog 2 à 3 nacht voedingen heeft 😅
Nee hoor, hier ook nog gemiddeld 3 nachtvoedingen.

één jaar geleden

Reactie op Lisa2501

Nee hoor, hier ook nog gemiddeld 3 nachtvoedingen.
Hier ook 🥱

één jaar geleden

Reactie op Verbeelding

Hier ook 🥱
Hier ook vaak 3, soms 2 en heel soms 4 😅

één jaar geleden

Wat een leuk topic! En veel herkenbaarheid! Hier ook al 10 maanden borstvoeding. Overdag nog circa 3/4 keer naast de voeding en in de nacht verschilt het heel erg maar minimaal 2x, soms wel 4 😅. Voeden in openbaar is wat lastiger omdat meneertje dan extreem afgeleid is. Dus dan zonder ik me even af als hij té afgeleid is, desnoods in de auto als we ergens zijn 🤷🏻‍♀️.

één jaar geleden

Reactie op PPG

Wat een leuk topic! En veel herkenbaarheid! Hier ook al 10 maanden borstvoe ...
Even een vraagje voor mezelf he 🙈 doe je dan beide borsten en krijgt hij dan nog water etc ernaast? Ik doe 1 borst per keer, 3/5x per dag en dan snachts nog. Ik merk dat ik super onzeker ben geworden na de spruw periode of ik het wel goed doe. Word er helemaal gek van 😳

één jaar geleden

Reactie op Spoedzuster

Zijn jullie allemaal alweer ongesteld trouwens? Ik nog niet..
Ik ben in 10 maanden een keer ongesteld geworden (na een half jaar).

één jaar geleden

Oooh zo’n fijn topic! Ik voel me al een heel pak minder alleen. Hier gaat het terug goed, na een serieuze productiedip. Was helemaal terug naar de basics met aanleggen, aanleggen en nog eens aanleggen. Ik heb er traantjes voor gelaten omdat we er beide nog echt niet klaar voor waren. Gelukkig is het goed gekomen 🙏🏻 ik hoop de 1 jaar te halen. En oh ja, hier ook nog nachtvoedingen 🙋🏼‍♀️

één jaar geleden

Oh wat hebben jullie kindjes geluk zeg. Hier helaas met 5 maanden moeten stoppen, de kleine man wou gewoon niet meer drinken aan de borst. Ik moest gewoon lopen of wiegen, ook ging mijn productie omlaag. Ik wens jullie nog heel veel geluk 😊

één jaar geleden

Aahh lieve mama's! Toen ik dit opende had ik niet gedacht zo veel herkenning te lezen. Wat doet dat goed! Dankjewel! De situatie is inmiddels weer tot rust is gekomen. De situatie die ik beschreef was nadat ze ziek was geweest. Inmiddels gaat het weer veel beter. Weer terug genieten samen 🙏

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Even een vraagje voor mezelf he 🙈 doe je dan beide borsten en krijgt hij d ...
Nee niet onzeker worden! Je kindje geeft prima zelf aan wat hij/zij nodig heeft :). Ik voed ook nog om de 2,5/3 uur (1 borst per keer), want ik kies ervoor om nog niet heel veel vast voedsel te geven.

één jaar geleden

Wat trouwens ook heel fijn is aan bv is wanneer ze ziek zijn. Nu weer een dubbele oorontsteking met dikke koorts en wil niets eten maar borst wel. En ook de troost die het biedt!

één jaar geleden

Reactie op Michellenl

Nee niet onzeker worden! Je kindje geeft prima zelf aan wat hij/zij nodig h ...
Lief dankjewel! Savonds krijgt ze sowieso 130 ml dat kolf ik overdag. En dan nog 40/60 ml in de nacht. En dan 2/3 live snachts 1 borst per keer. En dan dus overdag nog 4/5 keer ongeveer. Maar dat blijft heel pijnlijk dus daar zie ik enorm tegenop. Water drinken doet ze niet echt, dan kijkt ze me lachend aan zo van; wat geef je me nu?🙈🙈 ik merk dat ik veel stress over die avond voeding, ze drinkt een flesje dan leg ik haar even op me en dan valt ze in slaap. Maar het is zo’n gedoe om elke keer nog aan die 130 te komen. Pff 2 maand geleden was het nog zoveel makkelijker haha. In slaap voeden en overdag zonder pijn overal en altijd voeden wanneer zij dat wilde. Nu denk ik elke keer: neeeee niet hier, omdat het zo’n pijn doet kan ik niet normaal voeden 🙈

één jaar geleden

Wat een goed topic! Hoe doen jullie het momenteel met kolven? Is het waar dat je productie na 10 maanden stabiel is en dit dus niet meer zou hoeven? Ben behoorlijk klaar met kolven maar ben ook erg gevoelig voor borstontstekingen dus durf niet over te slaan. Verder ligt mijn vriezer vol dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Zijn er verder nog kindjes die vaak drinken? Die van mij nog wel zo’n 8-10 keer per dag, hij eet volgens de Rapley methode dus veel vast voedsel gaat er nog niet in en tot 1 jaar is borstvoeding de hoofdvoeding dus voor nu allemaal prima. Maar begin volgend jaar, als hij 1 is, zou ik wel wat minder vaak willen voeden. Ben benieuwd hoe anderen dit aanpakken.

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Lief dankjewel! Savonds krijgt ze sowieso 130 ml dat kolf ik overdag. En da ...
Zit nu in m’n kolfhok 😉 Ik kolf nog 2x in eigen tijd. Ik durf daar echt nog niet te veel aan te sleutelen aangezien ik last heb gehad van verminderde productie bij m’n eerste. Het was toen echt nog niet stabiel bij mij. Dus ga na z’n eerste verjaardag proberen om naar 1x per dag te gaan tot hij echt zonder kan op de opvangdagen. Ik zit aan zo’n 5/6 voedingen per etmaal.

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Even een vraagje voor mezelf he 🙈 doe je dan beide borsten en krijgt hij d ...
Ik doe ook 1 borst per keer :)! Hij drinkt meestal met wakker worden (07.00 ong), dan rond 08.30 ontbijt. Dan weer rond 11.00 bv, rond 12/13 middageten en dan rond 16 weer bv 18 avondeten en dan weer met naar bed gaan bv. Dit is pas sinds een maand zo. Ik weet niet wat het is maar ons zoontje heeft het voedsel ineens helemaal ontdekt haha. We doen Rapley en dat duurde best lang voordat hij echt ‘at’ zeg maar. Nu vindt hij het helemaal lekker en de BV gelukkig ook nog. Water, hmm paar slokjes meestal met eten maar hij krijgt nog genoeg ML vocht binnen via de BV :)!