147 Reacties

één jaar geleden

Reactie op PPG

Ik doe ook 1 borst per keer :)! Hij drinkt meestal met wakker worden (07.00 ...
Dankjewel voor je reactie! Beetje t zelfde dus als ik! Wij doen ook rapley! Ene dag eet ze heel veel en enthousiast andere dag mag de hond alles opeten 🙈

één jaar geleden

Reactie op Manoe13

Wat een goed topic! Hoe doen jullie het momenteel met kolven? Is het waar d ...
Ik durf daar nog niet op te vertrouwen en kolf dus nog. Na een jaar ga ik dat wel proberen. Nu ben ik te bang dat mijn productie dan helemaal keldert, deze is nooit heel hoog geweest (of precies afgestemd positief gezien). Afname zou ik dus heel zenuwachtig van worden.

één jaar geleden

Reactie op 123123

Ik durf daar nog niet op te vertrouwen en kolf dus nog. Na een jaar ga ik d ...
Zelfde hier! Ik kolf de 2 voedingen overdag als we niet samen zijn. De ochtend en avond voeding is dan eigenlijk altijd live. Wij zitten nu op 4/5 x bv overdag. Vriezer ligt inderdaad vol maar ik durf het ook niet aan omdat ik bang ben dat de productie te erg daalt. Ik heb zelf ook 3x een borstontsteking gehad en dat wil ik ook liever voorkomen. Ik denk dat je kindje gewoon steeds meer vast voedsel ontdekt. Bij ons was het maand 6 tot 9 echt dat hij minimaal binnen kreeg via Rapley en nu heeft hij het helemaal ontdekt en kan echt zo zitten te genieten van vast voedsel. Dus een maand geleden had ik nog 6/7 voedingen overdag 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 maanden, zij krijgt bv op verzoek en drinkt nog steeds om de 2 a 3 uur en daarbuiten eet zij ook nog 3 keer per dag met de pot mee 😅 ik heb enkele maanden gekolfd maar daar ben ik ook al een tijdje mee gestopt. Mijn vriezer zit overvol en gezien zij een flesweigeraar is gaat er ook geen zakje weg. Nu ze uit een beker begint te leren drinken bied ik die melk aan in een bekertje. Ik wil bv blijven geven zolang zij daar behoefte aan heeft en mijn productie het volhoud :)

één jaar geleden

Teddy Roorda , lactatiekundige, had gisteren op insta een live over langvoeden. Kun je terugkijken. Heel interessant.

één jaar geleden

Reactie op sabvf

Teddy Roorda , lactatiekundige, had gisteren op insta een live over langvoe ...
Ik kom echt uit een familie van langvoeders 😬 mijn moeder heeft ons allemaal lang bv gegeven (mijn broertje tot 4 jaar) en mijn zus heeft m’n neefje tot 3 jaar gevoed. Maar zelf heb ik dat doel eigenlijk niet

één jaar geleden

Reactie op PPG

Zelfde hier! Ik kolf de 2 voedingen overdag als we niet samen zijn. De ocht ...
Hoeveel kolf jij ongeveer overdag?;) ik doe nu sochtends live(door langdurige spruw 😩) Maar ik kolf gewoon niet veel, denk ik dan tenminste 😳 Vanmiddag kolfde ik uit beide borsten totaal 60 ml en later op de middag 120 in totaal. En vanavond maar 50 in totaal. Pff word er heel onzeker van. Ik wil weer gewoon live voeden dan hoef ik niet zo te twijfelen 😅🙈

één jaar geleden

Reactie op madelontbdv

Hoeveel kolf jij ongeveer overdag?;) ik doe nu sochtends live(door langduri ...
Eerder kolfde ik met gemak rond de 120 per borst maar dat is nu ook rond de 60/90 per borst. Maar dat wilt helemaal niks zeggen eigenlijk want de live voedingen zijn toch anders en perfect afgestemd op de behoeftes van je kindje. Maaaaar ik snap je, ik was er deze week ook even onzeker over maar heb besloten me daar niet gek over te maken!

één jaar geleden

Reactie op PPG

Eerder kolfde ik met gemak rond de 120 per borst maar dat is nu ook rond de ...
Trouwens, ik weet niet welke kolf je gebruikt maar ik geloof dat ik mijn ventiel moet vervangen. Ik heb die van Youha the inns (aanrader!). Dus wellicht dat de opbrengst dan weer wat meer is. Who knows. Dacht meld het nog even!

één jaar geleden

Reactie op PPG

Eerder kolfde ik met gemak rond de 120 per borst maar dat is nu ook rond de ...
Lief dankjewel! Ik doe mn best om me rustig te houden, is me 7 maanden gelukt, maar die laatste maanden met spruw heeft me echt onzeker gemaakt merk ik. Bah 😢 ik ga proberen het wat meer los te laten.. het is gewoon weer zoeken hoe of wat. Vooral omdat ze snachts niet meer van mij mag drinken omdat het gewoon te pijnlijk is en ze dan weer helemaal open zijn en bloeden (sorry voor the details) Ik heb ook de youha the inns super blij mee! Heb er 2, dus kolf ook tegelijk als het even lukt 💪🏻 ik zal ook eens kijken of dat ventiel van mij al aan vervanging toe is!

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ik kom echt uit een familie van langvoeders 😬 mijn moeder heeft ons allema ...
Oh dat is echt wel lang ja. Ze gaat uit van langvoeden is vanaf 12 maanden dus dat zijn de meesten hier al bijna denk ik :)

één jaar geleden

Reactie op Piepelientje

Ik kom echt uit een familie van langvoeders 😬 mijn moeder heeft ons allema ...
Ik had dat doel ook niet maar het werden er drie ☺️. En nu heb ik ook geen doel voor ogen (op het halen van een jaar na). We gaan het wel zien hoelang ik en mijn zoon het fijn vinden.

één jaar geleden

Reactie op Jd210

Hier gaat het ook steeds lastiger… Ik hoop dat meneer hier ook nog even bl ...
Ik heb dezelfde vraag. Ik geef al 10 maand borstvoeding en vraag me af hoe het gaat als die 1 is om dan nog met kv te beginnen of gwn koeienmelk?

één jaar geleden

Borstvoeding gaat bij mij nog steeds goed! Rond de 9 maanden begon ik het even zat te worden, ik zat eraan te denken af te bouwen, maar nu (11 maanden) ben ik er weer helemaal blij mee. Mijn zoon is ook minder afhankelijk geworden ervan merk ik, hij eet graag brood en andere dingen en wordt nu ook weleens ongeduldig als hij honger heeft naar vast voedsel. Dat was eerder alleen bij melk zo! Hij drinkt nu overdag nog 4 keer, 's nachts meestal 2 keer. De nachtvoeding ga ik proberen af te bouwen. Vannacht slaapt hij voor het eerst in zijn eigen kamer, dan wordt het voedingsmoment voor mij ook intensiever, dus ik vind het een goed moment om te experimenteren met een paar dagen geen nachtvoedingen (tot 5 uur 's ochtends, dan zal ik toegeven).

één jaar geleden

Reactie op jacq12345

Ik heb dezelfde vraag. Ik geef al 10 maand borstvoeding en vraag me af hoe ...
Hier heb ik onderzoek naar gedaan, kunstvoeding voegt niks toe qua nutritionele waarden vanaf 1 jaar oud (in ieder geval mits de dreumes goed eet). Ik ga dan dus starten met het geven van volle melk vanaf 1 jaar. Volle melk schijnt makkelijker te verteren te zijn dan halfvolle.

één jaar geleden

Reactie op Pastoe

Borstvoeding gaat bij mij nog steeds goed! Rond de 9 maanden begon ik het e ...
Hoe pak je dat aan afbouwen van nachtvoedingen? Hem proberen te troosten op andere manieren ipv de borst aanbieden?

één jaar geleden

Reactie op Eyliana

Hoe pak je dat aan afbouwen van nachtvoedingen? Hem proberen te troosten op ...
Ja precies, hem in mijn armen nemen en wiegen/neuriën totdat hij hopelijk weer in slaap valt. Hij wordt nu 2x wakker voor melk (maar ik heb dus hoop dat het gewenning is ipv nodig hebben), maar hij heeft ook nachten dat hij 4x wakker wordt. Die overige 2 keer wiegt mijn man hem weer met succes in slaap. Dus nu gaan we beiden dit proberen, en we gaan ook een flesje water aanbieden(die 360 graden beker in ons geval). Ik heb hem ook weleens, paar maanden geleden, in slaap geprobeerd te wiegen als ie wakker werd maar van mij accepteerde hij dat niet. Dus ik ben heeel benieuwd naar komende nacht.

één jaar geleden

Hoe doen jullie het met de hoeveelheid gekolfde melk meegeven aan de opvang? Ik merk dat ik nu in rap tempo steeds minder melk kolf per keer. Bij 9 maanden ben ik van 2x naar 1x kolven gegaan, en 2 weken geleden kolfde ik 1,5 voeding en gaf dat dan mee naar de opvang, sinds deze week kolf ik precies 1 voeding. Geven jullie je kindje dat mee wat je kolft, of geven jullie ook uit de vriezervoorraad extra mee? Überhaupt vind ik de berekening voor melk van La Leche League altijd moeilijk. Ik denk dat mijn zoon het wel zou redden op 1 flesje op de opvang, maar ben benieuwd hoe jullie het regelen.

één jaar geleden

Reactie op Pastoe

Hoe doen jullie het met de hoeveelheid gekolfde melk meegeven aan de opvang ...
Ik geef 1 flesje gekolfde melk 130 ml en 1 flesje kunstvoeding 120ml mee naar de opvang. Omdat mijn zoontje ook nog niet zoveel water drinkt, al zie ik dat dat sinds een weekje steeds beter gaat. Ben ook sinds 9 maanden minder gaan kolven en ik heb geen vriezer voorraad meer.

één jaar geleden

Reactie op Pastoe

Hoe doen jullie het met de hoeveelheid gekolfde melk meegeven aan de opvang ...
Ik geef wat ik de werkdag ervoor kolf mee en verder geeft de gastouder water of thee. Mocht mijn dochter niet fit zijn en ze extra melk willen geven, dan heeft de gastouder een noodvoorraad in de vriezer. De hoeveelheid die ik kolf neemt ook af, ik probeer er de tijd voor te nemen, maar mijn dochter haalt het later op de dag wel in als ik een keer wat minder mee te geven heb.