147 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Pastoe

Ja precies, hem in mijn armen nemen en wiegen/neuriën totdat hij hopelijk w ...
Hoe ging het bij jullie? Wij zitten in hetzelfde proces. Wij hebben hem 3 nachten geleden op zijn eigen kamertje gelegd, omdat we beide super moe waren, maar dat is niet zo’n succes. De eerste keer is het na een voeding nog gelukt hem daar terug te leggen, nacht 2 na de eerste voeding weer bij ons en nacht 3 werd hij elke cyclus wakker en hebben we hem dus al voor de eerste voeding weer naast ons gelegd 😅 nu dus maar weer terug bij ons en vannacht weer een stuk beter geslapen. Overdag nog wel slaapjes in zijn eigen bed maar dat lukt alleen als we hem in slaap wiegen, terwijl bij ons in de kamer hij zonder hulp maar wel met ons in de kamer in slaap kan vallen.. Ik denk nu toch maar eerst de nachtvoedingen af te bouwen ipv eerst naar het eigen kamertje. Tips en tricks zijn welkom want hier gaat het dus nog niet zo soepel, haha.

één jaar geleden

Reactie op prtschr

Hoe ging het bij jullie? Wij zitten in hetzelfde proces. Wij hebben hem 3 n ...
Bij ons ging het wel ok. In de zin van dat het niet veel slechter ging dan toen hij bij ons op de kamer lag. Alleen het in slaap brengen was moeilijk, hij bleef maar alert rondkijken, dat herkende ik van toen hij 6 maanden oud was ofzo en zijn wereld langzaam wat groter werd. De eerste keer wakker lukte het mijn man hem weer in slaap te krijgen, dus voeding 1 was overgeslagen, de tweede keer ging ik en was ie 3 kwartier wakker. Gewoon klaarwakker in mijn armen, alle nieuwe dingen aan het aanwijzen. Dus toen na 3 kwartier toch wel gevoed (het was inmiddels 5:00) en toen sliep ie na 1,5u weer tot de ochtend. Hij lijkt niet zo'n moeite te hebben met alleen slapen, maar wel met zelfstandig in slaap vallen. Wij moeten 'm altijd wiegen. Het inslapen bij nacht 2 ging nu wel weer even makkelijk als normaal. Misschien dat eerst de nachtvoeding afbouwen wel makkelijker gaat bij jouw zoon ja, is het proberen waard. Hoe gaan de nachten als hij in jullie kamer slaapt, hoe vaak wordt ie wakker voor melk?

één jaar geleden

Reactie op Pastoe

Bij ons ging het wel ok. In de zin van dat het niet veel slechter ging dan ...
Ja, dit klinkt eigenlijk ook een beetje zoals bij ons maar als hij naast ons ligt valt hij meestal wel weer meteen in slaap na de voeding.. of misschien een keertje per nacht dat we moeten wiegen. Dus dan vallen dat soort nachten flink tegen. Hij komt meestal nog 3 keer per nacht, tussen 21.30-22.30 dan een keertje rond 1-2 en dan rond 4-5 en als dat meer rond 5 is lukt het vaak ook niet meer hem in slaap te krijgen. Soms zelf nog een extra voeding dat hij na de eerste echt om de 2 uur komt. Ik was er even helemaal klaar mee omdat ik super moe was en hij de hele tijd naar mij toe kroop en tegen me aan wilde slapen, en dan 3 a 4 keer per nacht drinken en soms ook lopen. Maar moet zeggen dat ik nu eigenlijk wel blij ben dat hij weer bij ons op de kamer ligt… na de helse nachten van zijn eigen kamer, haha.

één jaar geleden

Reactie op prtschr

Ja, dit klinkt eigenlijk ook een beetje zoals bij ons maar als hij naast on ...
Begrijpelijk dat je er moe van bent! Je slaapt ook echt niet lekker met een kindje dat zoveel behoefte heeft aan nabijheid. Ik merk zelf nu dat ik licht slaap/continu in een quasi alerte staat ben sinds zoon in eigen kamer ligt. Zal wel wennen zijn en overgaan. Hoe ga je proberen de nachtvoedingen af te bouwen? Of lijkt dat in deze fase gewoon nog niet mogelijk? Afgelopen nacht ging ook minder goed dan de 1e, ik heb gewoon weer 2 keer gevoed. Ik wil het ook niet te lang proberen zonder de borst te geven, wil niet dat hij teveel slaap verliest en voor onszelf natuurlijk ook niet. Maar vind 't wel lastig hoor, want ik zou zo graag de nachtvoedingen af willen kunnen bouwen 🙏

één jaar geleden

Zo herkenbaar om te lezen dat het lastig is met die nachtvoedingen.. hier blijft dat ook echt een ding en is echt niks goed tot hij de borst krijgt.. ik ga hem binnenkort wat met liefdevol proberen zelf te leren slapen, ik hoop dat dat gaat werken.. Verder is het hier nu een uitdaging wat betreft oppassen.. met de fles krijgen ze hem niet in slaap en daarna is hij vaak ook te overstuur om wiegend in slaap te komen. Ik heb er zoveel moeite mee.. dus als iemand tips heeft 😞

één jaar geleden

Een nacht doorslapen resulteert hier in wakker en klaar om de dag te beginnen om 5u30 (als we geluk hebben). Een nacht met 1 a 2 voedingen is een kind dat slaapt tot +/- 6u30. Ik vind de dag/nacht met de voeding minder vermoeiend dan wanneer ik de dag om 5u30 moet starten 😅 Ik hoop ooit ertoe te komen dat hij ook zonder nachtvoeding slaapt tot 6u30 😂

één jaar geleden

Reactie op Michellenl

Zo herkenbaar om te lezen dat het lastig is met die nachtvoedingen.. hier b ...
Niks geprobeerd.. maar sinds zeg 2 weken kan ik en ook papa hem ook in slaap knuffelen ipv perse de borst. Hij heeft wel minimaal 2x echt de voeding nodig op het moment, maar eerder was het bij elke keer wakker worden echt alleen maar de borst wat goed was. Anders werd hij inderdaad ook helemaal overstuur. Dus geen tips maar misschien is het ook bij jullie een kwestie van tijd? Hoop het voor je!