11 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef alles wat wij ook eten. Ik voeg alleen zelf geen zout bij aardappels of groeten, maar dit deed ik al een hele poos niet meer.

2 jaar geleden

Reactie op Zusjes

Ik geef alles wat wij ook eten. Ik voeg alleen zelf geen zout bij aardappel ...
Hier precies hetzelfde. Ik kijk idd alleen uit met toevoegen van zout en (te) veel pittige dingen, zoals sambal of chilipepers

2 jaar geleden

Maar eten jullie dan echt alles wat jullie eten of eten jullie gewoon heel gezond? Zoals macaroni heb je ook macaroni kruiden uit een zakje of maak je echt zelf macaroni. Pasta heb je volkoren maar je heb ook tortellini.. dat is allemaal natuurlijk een groot verschil

2 jaar geleden

Ons zoontje geef ik ook gewoon wat wij eten en nee, ik let niet specifiek op de gezondere keuzes... Ik vind bijv. volkorenpasta echt niet lekker dus hier eten we gewoon de witte variant. Ook met rijst het geval... Soms maak ik de pastasaus zelf maar ook vaak uit pot voor het gemak... Ik probeer het gewoon wat te varieren en pas het waar nodig aan... Wij eten een keer in de week frietjes.. Mijn zoontje krijgt een half potje vooraf en krijgt dan zelf nog een paar frietjes en een halve frikandel... Ik let alleen echt op met pittig en erg gekruid eten...

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Maar eten jullie dan echt alles wat jullie eten of eten jullie gewoon heel ...
Wij eten meestal wel redelijk gezond en zo veel mogelijk zonder pakjes en zakjes. Bij bijv pastasaus haal ik soms alvast een schep voor mijn zoon eruit en voeg dan nog wat kruiden toe. Wij hebben ook bouillon blokjes zonder zout die ik vaak gebruik om eten wat smaak te geven! Voor je geval met Boursin kan je misscien ook alvast bordje maken voor je kindje voordat je de Boursin erbij doet en bij je kindje een klein beetje doen of vervangen voor huttekase of misschien een zuivelspread light. In principe mogen ze alles eten vanaf 1 jaar maar let zelf wel op de hoeveelheid zout en kies de producten met geen of zo weinig mogelijk zout! Gebruik heel vaak de app KiesIkGezond om producten te vergelijken.

2 jaar geleden

Ons zoontje geef ik ook gewoon wat wij eten en nee, ik let niet specifiek o ...
Wij doen ook dit. Sommige dagen haasten met werk en eten en dan gewoon even een pakje/zakje. Hier eet de kleine ook echt niet iets anders dan ons... dan eet hij gewoon niet 😅🤭

2 jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Maar eten jullie dan echt alles wat jullie eten of eten jullie gewoon heel ...
Ja hier eet ze alles mee. Geen idee hoe gezond we zijn.. 6 x per week verse groenten en 1 x per week friet. En dan ook niet veel. Ze kan 3 stuks fruit eten per dag en nog wel meer als ze de kans krijgt 😂 Macaroni eten wij niet zo vaak, maar als we het eten gewoon met kruidenzakje, gehakt en groente en dan let ik niet op of het volkoren is of niet. Vlees eet ze ook gewoon mee. En dan wat kleine stukjes.

2 jaar geleden

Iets als Boursin zouden wij later toevoegen inderdaad. In antwoord op je andere vraag; hier passen we wel echt al het eten aan op zoutgehalte en pittigheid. Dus of later toevoegen, of aangepast. Te veel zout is zó ongezond en aanpassen is simpel, dus vind het echt zonde van haar gezondheid om dat niet te doen. We eten hier dus geen dingen uit pakjes/zakjes (maar deden dat al nooit), geen bewerkt vlees, zoutloze bouillon etc. Kleine moeite en gezondheid gaat voor wat mij betreft. En tuurlijk is een keer een uitzondering niet erg, maar als we gewoon thuis eten passen we ons aan.

2 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Iedereen moet het natuurlijk gewoon op zijn of haar manier doen! Vind soms alleen lastig omdat je zoveel verschillende verhalen hoort. De ene vind het allemaal maar overdreven en te ver gaan dat je op alles let. De ander vind weer dat je teveel slechte dingen geeft. Ik probeer er zelf altijd zoveel mogelijk rekening mee te houden. Wij aten zelf wel eens een pasta gewoon uit pot of een Macaroni met zakje kruiden maar dat doe ik dus nu eigenlijk en anders heb ik voor hem vers gemaakte saus in de vriezer. Maar soms vind ik het zie eentonig wat die eet. Ben zelf ook niet zo goede kok dus daar ligt het ook aan. Bedankt voor die app! Die heb ik gelijk geïnstalleerd.

2 jaar geleden

Je zult ergens een balans moeten vinden die voor jou werkt. Ik vind het zelf zonde om hem (teveel) zout te laten eten als het alternatief makkelijk zelf te maken is, bv. pastasaus. Hier dus zeker geen pakjes/zakjes. Daarentegen krijgt hij wel stukjes vega burger en kant en klare spreads of smeerkaas voor op brood met dus zout erin, om nog maar te zwijgen over het brood zelf. In jou geval zou ik tijdens het koken een hapje apart doen met iets minder Boursin. Overigens ben ik wel heel makkelijk met pittig en kruidig eten, dat gaat er hier prima in en geeft de nodige smaak.

2 jaar geleden

Ik let wel op geen pakjes/zakjes en zout. Maar probeer haar verder echt gewoon mee te laten eten met wat wij eten. Wat ik wel altijd doe is extra groente bij haar lunch toevoegen, ze eet dan 1 boterham met of Philadelphia, hummus (zijn veel soorten), pindakaas (de 100% versie) of avocado (of een mix van al deze!) en dan krijgt ze daar eigenlijk altijd twee soorten groente bij; tomaat, avocado, broccoli, bloemkool, doperwtjes, pompoen of sperzieboontjes. De meeste kun je allemaal ingevroren bewaren en kost 5 minuten om die even extra te koken. Ik voeg dan een van de Sienna&friends kruiden mixen toe zodat er veel smaak variatie is. Maar goed dit maakt het niet veel makkelijker uiteraard, maar wel wat afwisselender (en uiteraard gezonder).