8 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Ik kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn, het ziet er namelijk ook heel eng uit 🙈 Mijn broertje heeft dit vroeger ook gehad. Bij hem gebeurde het steeds als hij boos/verdrietig was, in ieder geval door het huilen. Hij stopte dan met ademhalen en ging dan meestal tegen de vlakte. Daardoor kwam zijn ademhaling wel weer op gang. Er is ons toen verteld dat het geen kwaad kan, maar ik kan mij goed voorstellen dat je paniek voelt en niet goed weet wat je moet doen. 😔 Als het voor jou goed voelt om even extra te checken zo nu en dan, moet je dat gewoon doen. En is eventueel een babyfoon met camera anders een optie? En anders kan je ook altijd nog contact opnemen met je huisarts of het consultatiebureau. Ik hoop in ieder geval dat het bij 1 keer blijft! 🤗

4 jaar geleden

Reactie op XRX

Hoi! Ik kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn, het ziet er nam ...
Jaah 😊 we zijn bij de huisarts geweest en hadden vandaag een controle bij het concultatiebureau. Beide vonden ze haar helemaal gezond. Dit geeft al meer rust. De angst is meer dat ik haar zo vind 🙈

4 jaar geleden

Hier ook bij mijn dochtertje van 5 weken. Ze hield echter zo lang haar adem in dat ik 112 al lang en breed aan de telefoon had toen ze weer begon met ademen. Ze gaf eerst wat melk terug, wAt ze eigenlijk nooit doet en toen overstrekte ze en “stopte” ze met ademen. Ze begon uiteindelijk met ademen en haar kleur zag er goed uit maar we konden gelukkig wel bij de hap terecht en daar is ze even gecheckt. De huisarts zei; ja we zien dit vaker bij temperamentvolle baby’s/kinderen. Ik moest toen wel lachen want onze dame is inderdaad temperamentvol. Ik weet nu wat ik moet doen maar de eerste nacht heb ik regelmatig boven haar ledikantje gehangen

4 jaar geleden

Reactie op Marley2you

Hier ook bij mijn dochtertje van 5 weken. Ze hield echter zo lang haar adem ...
Wat moet je doen als dit gebeurt? Ik heb wel eens gelezen; blazen in het gezichtje en het kindje laten schrikken zodat het afgeleid raakt.

4 jaar geleden

Reactie op BLF1290

Wat moet je doen als dit gebeurt? Ik heb wel eens gelezen; blazen in het ge ...
Toen we nog in het ziekenhuis waren gebeurde er ook zoiets. Degene van het ziekenhuis blaasde inderdaad in het gezichtje. Dat werkt als een soort opnieuw opstarten bij baby's had ze uitgelegd. Later thuis ook nog een keer gedaan toen ze zich heel erg verslikte en bijna leek te stikken.

4 jaar geleden

Reactie op BLF1290

Wat moet je doen als dit gebeurt? Ik heb wel eens gelezen; blazen in het ge ...
Inderdaad hetzelfde advies, blazen in het gezicht. En anders laten schrikken door haar even het gevoel te geven dag ze valt. Ik hield haar in elk geval zo vast met haar gezichtje naar beneden gedraaid dat mocht er wat dwars zitten dat het eruit kan. Niet schudden al wil je dat wel om haar uit deze toestand te halen.

4 jaar geleden

Mijn zus haar oudste zoon had dit ook, zij nam hem vast in wiegpositie en hief 1 armpje omhoog langs het hoofd heen samen met in het gezicht blazen

4 jaar geleden

Wij hebben ook zoiets beangstigend meegemaakt alleen dan onder de noemer BRUE. Nachtje ziekenhuis ter observatie. Dit is nu 4 weken geleden en kan het zeker geen plekje geven. Wat als we het niet gezien hadden etc. Wij hebben nu een matje gekocht voor in het bed en durf sinds dit matje eindelijk weer te slapen snachts. https://www.notino.nl/jablotron/nanny-bm-02-ademhalingsmonitor-voor-babys/ Wellicht helpt jou dit ook