18 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg ! Zit met dezelfde twijfel

3 jaar geleden

Ik breng onze kleine man naar de opvang. Ga het per dag aankijken. Goed overleg houden met de opvang of hij zich anders gedraagt. Wil hem de opvang niet ontnemen, hij is daar echt graag, lekker spelen. Dat is zijn ding, maar wil niet dat hij gevoel heeft dat we hem daar “dumpen” en papa en mama lekker bij de baby zijn.

3 jaar geleden

Ik heb een zoon van bijna 4 uit een eerdere relatie. Tijdens de kraamweek wil ik graag m'n zoon thuis hebben, om hem zoveel mogelijk er bij te betrekken. Maar als hij het graag wil, is er een mogelijkheid om naar z'n vader te kunnen.

3 jaar geleden

Ik houdt mijn kindjes van 5 en 1.5 jaar lekker thuis. Ze gaan al slapen bij oma en opa (ik wordt ingeleid) als ik moet bevallen. Ze zullen ons al missen, dus als wij naar huis mogen ben ik blij om bij al mijn kinderen te zijn inclusief onze new born te zijn.

3 jaar geleden

Wij laten onze zoon in de kraamweek ook lekker thuis zodat hij kan wennen aan de nieuwe situatie 🥰 daarna brengen we hem wel weer, misschien 1 dag ipv 2.. maar dat zien we dan wel!

3 jaar geleden

Mijn zoontje van zes moet na de kerstvakantie gewoon weer naar school. Mijn zoontje van 3 gaat maar de peuterzaal en gastouder. De peuterzaal laat ik sowieso doorgaan, maar de opvang van de gastouder moet ik even kijken. Hij is wel heel druk en ik zal mn rust voor het herstel ook nodig hebben, dus denk dat het een mix wordt.

3 jaar geleden

Onze dochter van 17 maanden gaat de dagen gewoon naar de opvang. Juist om voor haar in een vertrouwd ritme te blijven en ik denk ook mijn handen vol te hebben aan de kleine en eigen herstel. De vorige keer heb ik ervaren alsof we allebei erg werden geleefd. Dus als we op deze manier het meeste rust in kunnen bouwen zou dat goed zijn voor ons allemaal.

3 jaar geleden

Voor je dochter is jullie gastouder ook vertrouwd en onderdeel van haar dagstructuur terwijl thuis misschien wel even alles op zijn kop staat. Ik zou er hierom juist wel voor kiezen om haar naar de gastouder te laten gaan. Dan heeft ze daar haar rustmomenten en een bekend gezicht en kunnen jullie je ook even richten op de newborn met de kraamzorg. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om haar wat korter naar de gastouder te laten gaan.

3 jaar geleden

Hoe doen jullie het in de weken voor de bevalling ? Kindje gewoon brengen naar opvang /gastouder of thuis houden?

3 jaar geleden

Wij laten opvang in principe gewoon doorlopen als gebruikelijk, dat geeft rust voor de kinderen, en even niet een focus op de baby. Misschien wel eerder ophalen, en mogelijk dag na geboorte wel thuis (als dat niet al een 'thuisdag' is). Dat zien we dan wel. En school gaat na de vakantie (behoudens langere sluiting) natuurlijk ook gewoon door.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Mijn dochter wilde 2,5 jaar geleden niks van haar pasgeboren zusje weten, vond ze veelste spannend. Pas na een dag wilde ze haar zusje zien. Ze hechtte erg veel waarde aan haar dagelijkse routine dus ze is gewoon naar opa en oma en gastouder gegaan, dat vond ze erg fijn en kreeg ze ook persoonlijke aandacht die ze thuis iets minder kreeg. Dus ik zou zeggen probeer alles zo normaal mogelijk door te laten gaan en kijk hoe je kind reageert op de situatie.

3 jaar geleden

Wij laten onze zoon van 3,5 jaar gewoon naar de kinderopvang gaan. Hij is er aan gewend en er veranderd al genoeg. Voor hem juist fijn denk ik dat dat ritme gewoon doorgaat. Daarnaast heeft hij het ook gewoon heel erg naar zijn zin daar ☺️

3 jaar geleden

Onze dochter zit op school en laat dit voor haar ook gewoon doorgaan. (Als de scholen dan open zijn weer). Er veranderd al zo veel voor de grote broer/zus dat het ons beter lijkt om dat ritme in ieder geval te houden zoals het is. Ook krijgt ze daar lekker haar aandacht en dat is ook goed. Vaak vinden kleine kids het helemaal niet leuk als ineens alles om de baby draait.

3 jaar geleden

Hoe doen jullie het in de weken voor de bevalling ? Kindje gewoon brengen n ...
Zeeeeeker gewoon naar de opvang! Heerlijk die paar dagen voor mezelf 😄

3 jaar geleden

Reactie op Robster

Ik zou willen dat ze naar de opvang konden, maar BSO is dicht en gastouder heeft Corona🙈 zit nu met 39+5 al twee weken met twee kids van 2 en 4😴. Gelukkig zijn er opa en oma's

3 jaar geleden

Reactie op Juul88

Ik zou willen dat ze naar de opvang konden, maar BSO is dicht en gastouder ...
Ohh jeetje, sterkte 😊

3 jaar geleden

Reactie op Juul88

Ik zou willen dat ze naar de opvang konden, maar BSO is dicht en gastouder ...
Ojeejte sterkte ! Ik vind 1 van 3.5 al pittig laat staan 2. Fijn dat opa's en oma's op kunnen helpen!

3 jaar geleden

Reactie op Robster

Haha ja dat vind ik ook. Zijn de dagen dat ik toch ff rustig op de bank nog een dutje kan doen en ook nog even wat dingen kan rommelen in huis. Doe je ook niet zo snel met een peuter erbij. Vind het alleen wel spannend ivm corona. Een juf had vorige x corona en hij had een weekje later ook erge klachten met koorts. Toen hem toch maar wel laten testen, gelukkig negatief
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.