3 Reacties

één jaar geleden

Wat je vooral moet doen is aan jezelf en je gezin denken. Je bent niet meer dat kind van 12 die totaal afhankelijk van je moeder was. Als jou gevoel zegt dat het voor jezelf beter is om (tijdelijk) het contact te verbreken dan heb je jezelf het antwoord gegeven. Het is lastig, het is en blijft je moeder dat snap ik. Maar jij bent degene die overblijft en jij bent degene die er 'last' van heeft. Helaas familie hebben we niet voor het uitkiezen..

één jaar geleden

Als ik je verhaal zo lees dan zou mijn 'advies' zijn om het tijdelijk te laten rusten. Dus niet zelf de moeite nemen om een berichtje te sturen. Mocht zij wel spontaan zelf iets sturen/vragen, dan kan je dan bedenken of je wilt antwoorden. Ik heb al een tijd geen contact meer met mijn vader (en zijn nieuwe gezin) en eerlijk gezegd was het voor mij een soort opluchting. Ik heb heel lang geprobeerd alles aan te passen aan hun zodat het zou werken, maar ik bleef de zondebok en was mijzelf niet meer. Toen ik voor mijzelf had geaccepteerd dat het nooit zou werken/verbeteren, viel er een gigantische last van mijn schouders.

één jaar geleden

Je kan het contact verbreken of tijdelijk een pauze nemen. De vraag is alleen of dat voor jou echt de oplossing is, want ook dan kun je iets missen. Ben je wel eens met iemand gaan praten hierover? Ik begrijp wel in welke modus je beland op die momenten (echt heel herkenbaar). Mij lijkt het een soort “kindmodus” waar je inschiet van afwijzing/niet gezien worden nadat je vroeger ook tekort gedaan bent. Ik zou je een therapeut toewensen die met jou alles op een rij kan zetten, waar de pijnpunten zitten en dat je dat mag verwerken. Zo zal je wss minder klachten krijgen zowel in contact met moeder (je kan alsnog kiezen om te verbreken) maar ook in het contact met je partner er kids. Thans kan mij voorstellen dat in het contact met je naasten soms ook dat gevoel opgewekt kan worden. Goed dat je het bespreekbaar maakt en je luistert naar je gevoel dat er dus iets niet lekker loopt. Je verdient het om gezien te worden! En je lekker te voelen als moeder. Veel succes met de zwangerschap!