18 Reacties
5 jaar geleden
Wel heeeel blij en een geruststelling dat het met het garnaaltje helemaal goed gaat. Alles wat er nu zichtbaar zou kunnen zijn zit erop en eraan en het hartje klopt heel duidelijk ❤

5 jaar geleden
Hey, ik heb precies het zelfde meegemaakt.Met 8 weken hebben ze een cyste gezien die groter was dan 5 cm!
ik heb me ontzettend zorgen om gemaakt ik heb ook afspraak gehad bij de gynaecoloog.
Idd. Hebben ze gezegd dat het super vaak voorkomt en wat mij ook geruststelling gaf was dat het soms voordelen had voor de baby in verband met toename van progesteron hormoon.
Nu ben ik 11 weken en met mijn termijn echo heb ik te horen gekregen dat het kleiner is geworden en niks meer aan de hand is 🙈🙃.
Geloof me dat operatie gedoe komt niet zo vaak voor. ( heeft de gynaecoloog verteld)
Wacht lekker af meestal wordt het kleiner na paar weken🥰
Veel succes 🤞
5 jaar geleden
Ik heb een cyste op m’n rechtereierstok gehad vorig jaar toen ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Toen moest ik dus een spoedoperatie krijgen op de baby en eileider waarin die zat, te verwijderen en de cyste hebben ze dan ook maar weggehaald. Ze zei toen ook dat het bij een prille zwangerschap vaker voorkomt, de hormonen triggeren dat blijkbaar. Ik was ook geschrokken maar de gynaecologe bleef er koel bij 😅
5 jaar geleden
Hey ik heb dat deze zwangerschap ook, met 7 weken een echo gehad zat er ook een cyste van 5 cm gister voor een tweede echo gegaan en nu is het inmiddels 3 cm dus flink geslonken. Hoop dat hij bij jou ook vanzelf kleiner wordt
5 jaar geleden
Zo'n cyste is inderdaad heel normaal. Dat is waar het eicelletje vandaan kwam. Je hoge zwangerschapshormoom hcg-levels houden deze holte groot, dus vaak slinken deze vanzelf na een week of 12, als deze weer zakken.
Fijn dat ze het goed in de gaten houden
5 jaar geleden
Bij mij was er idd ook een cyste te zien afgelopen week. Waarschijnlijk is daar de eisprong geweest en is het over drie weken al veel kleiner. Ze houden het goed in de gaten dus ga me er voor nu echt nog niet druk om maken. Komt heel vaak voor.
5 jaar geleden
Hoi,
Ik heb dit tijdens m’n vorige zwangerschap ook meegemaakt. Ze bleef het in de gaten houden. In mij geval slonk het van zelf. Mij vertelde ze inderdaad dat het vaker voorkomt en dat het vaak vanzelf weggaat. Probeer er niet om te stressen en geef het de kans om zelf te verdwijnen. Sterkte!
5 jaar geleden
Hey, wij hadden vrijdag ook onze eerste echo en ik had samen met een mooi kloppend hartje ook een cyste, twee zelfs! Een van 7,5 en een van 4,4 echt naast elkaar in een eileider. Ik heb ooit een cyste gehad die met spoed verwijderd moest worden , die deed me zo pijn. maar nu voel ik niets dus maak me ook niet zo veel zorgen. Ze houden het goed in de gaten. Mocht het ineens erg veel pijn gaan doen dan moet je aan de bel trekken. Maar de kans dat hij kleiner wordt is ook gewoon aanwezig.
Ik geniet gewoon extra van het feit dat er een mooi kloppend hartje te zien was! Hopelijk jij ook!
5 jaar geleden
Ik heb m ook! Bij mij werd ie van de week bij mn eerste echo ook gezien en over 2 weken met mn 12 weken echo word ie weer bekeken. Ik ben zelf verpleegkundige en weet dat een cyste echt geen kwaad kan. Maak je er niet te druk over. Het kleintje heeft hier geen last van en het brengt geen gevaar mee. Twijfel je toch of blijf je ermee in je buik zitten (goede woordspeling) gewoon nog even je verloskundige bellen voor uitleg! Maak je niet te druk 😊😘
5 jaar geleden
Tijdens mijn vorige zwangerschap was er ook een grote cyste te zien op de echo bij 8 weken. Bij de 12 weken was deze al een stuk kleiner. Hopelijk bij jou ook het geval ❤️
Nu ben ik zwanger van ons derde kindje en was er geen cyste meer te zien op onze eerste echo 😊
5 jaar geleden
Ik had bij mijn eerste echo afgelopen 14 mei ook een cyste op mijn eierstok .. dat was een overblijfsel van het gele lichaam van het gesprongen eitje .. die was ook best groot. En bij de 2e echo 3 weken later was die helemaal weg .. de vk kon het niet meer vinden .. dus alles kan hoor! Succes ! 🍀
5 jaar geleden
Dank je wel voor het delen van jullie ervaringen, dat geeft me wel wat rust en vertrouwen in dat het goed komt, hou me voor nu vast aan jullie verhalen ❤
Het is ook allemaal zo spannend..
Dank jullie wel!
5 jaar geleden
Ik heb er ook eentje even groot als mijn baarmoeder ongeveer! Ze vertelde dat ze hebben ontdekt dat we dit aanmaken na de eisprong door hormonen omdat ze tegenwoordig zo vroeg echo’s maken.. eerder wisten ze dit genees en grote kans dat de cyste de volgende echo gewoon weg is. Geen stress dus!! En genieten. Liefs
5 jaar geleden
Hoi hoi! Ik heb vandaag mijn 12 weken echo gehad en ze gaven aan dat mijn cyste al helemaal weg was! 🤗 Ik dacht ik laat het nog even weten, voor wat geruststelling! 😘
5 jaar geleden
Ik heb in het verleden ook een cyste gehad (toen ik niet zwanger was. Ik maakte mij toen ook zorgen. De gyn zei dat ik mij pas zorgen moest maken als ik erg pijn zou krijgen en dan zouden ze het weg halen. Echter is hij van zelf weg gegaan!
5 jaar geleden
Ik heb gisteren mijn 10 weken echo gehad, helaas is de cyste niet kleiner geworden. Ik ben daarom toch doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een seconde opinion over wat ermee te doen. Ik maak me er geen zorgen over maar toch fijn om er nog even een 2e paar ogen over te laten oordelen en adviseren.
5 jaar geleden
Reactie op MyMoonChild
Ik heb gisteren mijn 10 weken echo gehad, helaas is de cyste niet kleiner g ...
Dat komt vast goed! Bij mij zat ie er ook met 9+4 en nu met 12 weken is ie weg. Succes bij de gyn en laat je weten hoe verder? 😘
4 jaar geleden
Vanochtend bij de gynaecoloog geweest. De cyste is nu bij 11 weken en 6 dagen nog altijd hetzelfde van formaat (7 x 7 x 5 cm), maar zolang hij niet draait gaan ze er tijdens mijn zwangerschap niets mee doen. Dus nu aan mij om het ook echt los te gaan laten en te gaan genieten.. het is nu alleen nog even wachten op de uitslag van de NIPT (vrijdag bloed laten prikken) en dan wordt ontspannen genieten ook echt mijn grootste prioriteit 😀