26 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben vandaag precies 36 weken zwanger en vandaag ook begonnen met het eten van Medjoul dadels. Ik wil er 6 per dag eten.
4 jaar geleden
Reactie op Babs 001
Waarom zou je dadels eten?
Schijnt je bevalling te verspoedigen, kans op uitscheuren etc te verkleinen en ook het herstel zou sneller gaan. Is het proberen waard denk ik😜
4 jaar geleden
Ik ben vandaag precies 36 weken zwanger en vandaag ook begonnen met het ete ...
Van die grote van de turkse/marokkaanse winkel? Ik heb alleen die mega dadels in huis en zes lijkt me zoo veel 😅
4 jaar geleden
Reactie op HuisVolLiefde
Welke dadels zijn het beste en ook nog een beetje leuk van prijs 😅
Ik ben dadels beginnen eten en heb verschillende geprobeerd en vind de medjoul dadels toch echt de lekkerste. Kocht ze gewoon in Delhaize :)
4 jaar geleden
Reactie op Coolmom
Ik eet dit al een tijdje. 7 ajwa dadels op een nuchtere maag elke ochtend. ...
Ohhh bedankt voor de tip yoghurt is idd nog wel een optie. Heb er net 3 gegeten omdat ik het toch al in huis had maar zit meteen bom vol😂
4 jaar geleden
Reactie op Babs 001
Dus voor een vlottere bevalling? Niet om sneller te bevallen?
Uhm dat durf ik niet te zeggen! Ik dacht voor een vlottere bevalling maar miss ook om lekker vroeg te bevallen, dat weet ik niet
4 jaar geleden
Reactie op HuisVolLiefde
Welke dadels zijn het beste en ook nog een beetje leuk van prijs 😅
Ik ga denk ik ajwa dadels eten, weet nog niet zeker. Of medjoul. In elk geval koop ik ze bij de turks/marokkaanse supermarkt daar zijn ze niet zo prijzig!
4 jaar geleden
Tip als recept met dadels: https://www.lekkerensimpel.com/gezonde-snack-chocoballetjes/
4 jaar geleden
Ik heb dadels bij de Action gehaald de naam weet ik even niet maar die komen uit Egypte en zijn echt superlekker en niet zo zwaar als die hele grote vlezige, ik kan er van die kleine makkelijker 6 eten op een dag.
4 jaar geleden
Een vriendin van mij at 3 weken voor de bevalling dagelijks 5 dadels en had een hele moeizame bevalling. Ziekenhuis, armpje vast, uitgescheurd enz. Ik heb geen 1 dadel gegeten en bevalling verliep erg “ soepel”.
Wil het idee niet verpesten haha maar denk dat het eten van dadels er niet voor gaat zorgen dat je een betere bevalling gaat krijgen. Natuurlijk kan je het altijd proberen 🥰 dadels zijn wel super lekker 😌
4 jaar geleden
Yess mijn man verkoopt verse dadels onbespoten hahaha dus altijd genoeg dadels in huis en genoeg keus. Ik eet dagelijks 7 dadels soms ajwa dadels soms sukkari. Maar los van het feit dat ze mogelijk je zwangerschap zullen vergemakkelijken zit ze bomvol ijzer en allemaal andere vitamines zoals vitamine K hhaha en dit komt dan lekker terecht in de moedermelk
4 jaar geleden
Hmm ik kocht net in de colruyt een zakje dadels met chocolade omheen. Die zijn echt heerlijk! Misschien wat minder ‘gezond’, maar zo vind ik ze echt lekker! Er staat gewoon op: ‘green dadels met Belgische chocolade’ echt een aanrader!