4 Reacties

16 dagen geleden

Slaapt ze nog tussen de middag? Ons zoontje had dit ook tot hij zijn middagdutje ging overslaan. Nu slaapt hij binnen een paar minuten in.

8 dagen geleden

Overprikkelt? Maakt ze nieuwe dingen mee de laatste tijden? Mijn dochter heeft het soms ook, het is bij haar meestal of s nachts wakker of s avonds heel moeilijk doen waardoor ze laat slaapt en dan s nachts dus niet wakker wordt. Maar goed ik denk dat het een slaapregressie is. Mijn dochtertje kan soms overprikkelt raken en neemt het even tijd om alles te verwerken van wat er allemaal op een dag of een periode is gebeurd.

6 dagen geleden

Bij ons zoontje lijkt het (opnieuw) een fase te zijn met verlatingsangst. We doen meestal hetzelfde ritueel voor het slapengaan maar zitten nu ook een uur bij hem op bed of op de kamer omdat we niet weg mogen lopen. Dit duurt al een paar weken. Als die eenmaal in slaap valt wordt die vaak tegen half 10 weer huilend wakker. Erg vermoeiend maar we hopen dat dit snel weer voorbij is. Overdag niet slapen lijkt het allemaal nog erger te maken. Dan lijkt hij totaal overprikkeld en stort hij in aan het eind van de middag vaak met een hele hoop gehuil. Hij moet nu verplicht van ons naar bed en slaapt met veel protest toch vaak nog een uur of anderhalf in de middag. Het is heel erg zoeken maar we bekijken per dag hoe het gaat. Afgelopen nacht heeft hij zowaar weer een nacht doorgeslapen zonder wakker te worden. Oh en we hebben geïnvesteerd in een verzwaringsdeken van Ella sleep. Hiermee lijken we iig overdag weer succes te hebben met een middag slaapje.

5 dagen geleden

Hier helpt het om in zo'n periode de bedtijd een beetje te vervroegen. Onze zoon wordt volgende week 3 en gaat met zo'n momenten dikwijls om 18 uur naar bed