10 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dat e-book ook! Op bladzijde 8 staan de deelvoedingen uitgelegd! Hoe het werkt en hoe je het kan opdelen. Hopelijk helpt dat! Zelf deel ik de voeding in de ochtend trouwens niet op (vind het teveel gedoe ;-)) maar eind van de middag voed ik wel in twee delen (ik geef borstvoeding). Geen idee of het helpt trouwens... Al slaapt mijn zoontje (9 weken) wel echt goed!

3 jaar geleden

Ik heb het boek ook en volgens mij mag je zelf een beetje bepalen hoe je deze voeding opdeelt. Kan bijvoorbeeld 50-50% zijn of 60-40% of 70-40%. Dus voor jouw baby zou dit bijvoorbeeld; 90ml en 90ml kunnen zijn. Het heeft als doel dat je baby net wat meer drinkt en daardoor wat langer kan slapen dan wanneer je de voeding in z’n geheel geeft. Maar ik ben er ook nog een beetje mee aan het stoeien😁. Doe het vaak wel met de laatste voeding; flesje, nog even knuffelen of iets, start nachtritueel, flesje en dan slapen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik heb het boek ook en volgens mij mag je zelf een beetje bepalen hoe je de ...
Ja ik realiseer me nu net dat de voedingen in dit boek om de 3-3,5 uur is maar mijn zoontje krijgt dus 180 om de 5 uur. 180 om de 3-3,5 uur zou te veel zijn dus moet ik dan eigenlijk weer terug naar de 90-120 gaan?

3 jaar geleden

Reactie op Mariellevk

Ik heb dat e-book ook! Op bladzijde 8 staan de deelvoedingen uitgelegd! Hoe ...
Ja ik realiseer me dat deze voedingen in het boek om de 3-3,5 uur komen maar 180 om de 3 uur lijkt me te veel. Moet ik dan weer terug naar de 90-120 of kan ik dit schema wel gewoon volgen met 180 cc?

3 jaar geleden

Reactie op Mamaxtwee

Ja ik realiseer me dat deze voedingen in het boek om de 3-3,5 uur komen maa ...
Ik zou gewoon kijken wat voor jou en jouw zoontje werkt. Als hij 180 opdrinkt en daar lang mee volhoudt en goed slaapt zou ik het mooi zo houden 😁

3 jaar geleden

Hoe heet het boek? Ben erg benieuwd 😊

3 jaar geleden

Reactie op anoniemmmpje

Hoe heet het boek? Ben erg benieuwd 😊
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/winkel/slaapgids-0-16-weken/ Dit is m. Slaaptipsvoorbabys heeft ook een instagram pagina waar ze vaak handige tips op delen 😁

3 jaar geleden

Ik zou geen deelvoeding doen maar wel de tijden aanhouden. Hier gaan we op 7-11-15-19 uur en dan uiterlijk 12 uur in de nacht of wat eerder de laatste fles.

3 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Ik zou geen deelvoeding doen maar wel de tijden aanhouden. Hier gaan we op ...
Aanvulling: na de ochtend fles gaan de meiden nog even in het donker op bed en soms ook op de middag. Al ga ik met dit weer ook veel wandelen en slapen ze ook genoeg. Na de fles van 19.00 uur gaan ze voor de nacht op bed.

3 jaar geleden

Ik volg dit ook sinds week 7 (nu 12 weken) en hij slaapt echt veel beter! Ik vond de deelvoedingen ook teveel gedoe dus ik doe het alleen savonds, flesje 120+4 om 17.00 en dan van 18.15-18.30 nog even aan de borst. Hij slaapt dan van 1830 tot 1 of 2, dan krijgt hij borstvoeding, en daarna tot een uur of 630, en dan start ik de dag weer met de 7.00 voeding. Wij maken dus niet wakker om 22 of 23, (ookal zegt de gids dat wel) hij slaapt dan veels te diep en dit werkte alleen maar averechts.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.