27 Reacties

één jaar geleden

Ja vanaf 10 weken ineens dat hij doorslaapt tot minstens 8 uur. 8.45 halen we hem uit bed anders ligt hij zo tot 10 uur te slapen 😅 Tot nu toe alleen wakker met een poepbroek en 1x met koorts. Daar tegen slaapt hij overdag amper( met geluk 20 min 1x) tot niet. Soms in de auto wel eens maar zodra de motor uit gaat is hij klaarwakker. Hij wil niet slapen overdag en geeft ook niet aan moe te zijn. Leg ik hem in bed horen ze hem een paar straten verder brullen van kwaadheid tot hij er weer uit gehaald word 🙈 De enigste die hier wakker ligt is mama snachts 🤣🤦‍♀️ (chronisch ziek).

één jaar geleden

Hoi! Volgens mij slapen de meeste kindjes gemiddeld door na 6 maanden. Dat betekent ook dat er snellere kindjes zijn en langzamere kindjes. Hier is het heel lang (van 3 tot 8 maanden?) perfect gegaan, sliep ze 10-12 uur aan een stuk. Toen ze een keertje ziek werd en heel weinig at, kwam er hier weer een nachtvoeding bij. Helemaal prima want die had ze toen nodig. Hij bleef echter, ook toen ze zich beter voelde en weer goed at. We hebben deze lang gegeven, want als het nodig is, is het nodig. Maar we merkten dat ze steeds heel weinig dronk en juist vaker wakker werd. Het leek een gewenning te zijn geworden om weer in slaap te vallen. We zijn dus gestopt met voeding geven, gewoon ‘cold turkey’ dus. Dus was even moeilijk en doorzetten (wel troosten waar nodig natuurlijk), maar al na 2 nachten sliep ze weer zoveel beter. Nu slaapt ze van 19.00-6.00 ongeveer. Dan krijgt ze een flesje (want wel echt honger) en soms slaapt ze dan nog verder, soms niet. Wat ik wil zeggen is: misschien is er iets wat je kindje ‘s nachts echt nog nodig heeft. Blijf hem/haar dat dan vooral bieden. Maar misschien herken je iets van wat ik zeg en zou je kunnen proberen dat te doorbreken. Succes, want de slechte nachten kunnen echt opbreken!

één jaar geleden

Bij mij wisselend, ene nacht wel, andere niet. Geen flesje meer nu, dat heeft ze niet meer nodig. Maar ze kan wel spoken in de nacht...nu ook weer. Echt brabbelen en spelen. Ben dit keer niet naar haar toe gegaan omdat ze niet huilde en ze is toch weer vanzelf in slaap gevallen. Vorige nacht ging ik er wel heen maar door mijn aandacht werd ze alleen maar wakkerder en actiever...toen uiteindelijk in de draagzak honden gaan lopen met haar na 1.5u, viel ze meteen in slaap. Dus nee niet elke nacht. En zij slaapt nu denk sinds 1,5e/2 maanden door af en toe (nu 9,5e maand)

één jaar geleden

Onze zoon sliep vanaf 6 weken zoiets door. Af en toe niet als hij ziek is, maar de laatste maand wordt hij wel vaker wakker per nacht. Denk een soort slaapregressie? Zal er wel bij horen!

één jaar geleden

Hier vanaf een maand of 4 geen nachtvoeding meer. Ze zijn nog wel geregeld wakker voor een speen of verkoudheid

één jaar geleden

Eerst wel maar met de slaapregressie niet meer het is al wel iets verbeterd maar na middernacht wordt ze sowieso nog 1x wakker en voor middernacht ook

één jaar geleden

Mijn baby heeft nog nooit een nacht doorgeslapen 😅 nu 9,5 maanden

één jaar geleden

Hier bij 10 maanden ook nog nooit... zeker nog 2-3x wakker en ook vaak huilen in haar slaap 🥱 zo moe

één jaar geleden

Hier sliep hij door (12u) van 1 maand tot 5 maand en daarna niet meer. Nu slaapt hij sinds een goede maand blokjes van 6 tot 8u door, daarna bij mij in bed of een fles slaapt hij verder door. Hij is nu iets meer dan 10 maand.

één jaar geleden

Nee hoor hier 10.5 maand en we zijn al blij als hij om de 3u komt en niet vaker! Het is heel vermoeiend maar inmiddels na van alles geprobeerd te hebben denk ik dat het ook gewoon geluk hebben is als je een goede slaper hebt.

één jaar geleden

Poeh, wat pittig allemaal😣. Hier slaapt ze vanaf 3 maanden door, 12 uren lang in de nacht (met bv) Je kunt het op 2 handen tellen dat ze sindsdien keer wakker is geweest. En dit had eigenlijk alleen maar te maken met verkoudheid🤷‍♀️.

één jaar geleden

Hier 9,5 maand sliep eerst door maar sinds 7,5 maand komen opeens allemaal tanden door ze heeft er 5 gekregen en nu komt nummer 6. In de nacht 3 x En als ze dan wat drinkt dan slaapt ze zo verder gelukkig!

één jaar geleden

Hier ook tot vorige maand soms wel 2 a 3x per nacht wakker. Was er na 9 maanden wel eens klaar mee. Moesten van cb cold-turkey stoppen met voeding geven, dit deed ik vaak 1x dan, dus daarmee gestopt en soms wel even troosten. Maar 1e nacht 20 min gehuild, 2e nacht 1x troosten en daarna sliep hij door. Oja en we zijn gestopt met pap geven voor het slapen gaan, dat was hier de grootste boosdoener... Maargoed dit werkte bij ons, ieder kindje is weer anders. Heel veel succes

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 9,5 maand en heeft nog geen nacht doorgeslapen. Ik ben al blij als ze om de 3 uur wakker wordt ipv om de 2 uur. Kan niet wavhten tot het meer richting de 4 uur gaat, het is best slopend

één jaar geleden

Hoi! Volgens mij slapen de meeste kindjes gemiddeld door na 6 maanden. Dat ...
dankjewel voor de goeie tips! ik ga ermee aan de slag. Hier ook een nacht voeding sinds ziekte en ben ik mee doorgegaan ben nu bezig met hem afbouwen. elke nacht wat minder!

één jaar geleden

Bij ons is doorslapen ook op 1 hand te tellen, nu 9,5 maand. En bij tandjes/verkoudheid drama: elke 2- 2,5 uur. Ook borst lijkt nodig om weer in slaap te komen...

één jaar geleden

Hier helaas ook nog niet Geef tegenwoordig zelfs de fles weer snachts 210 cc Hier komen er ook 4 tanden tegelijk door dus of dat de oorzaak is of dat ze gewoon honger heeft .. zeg het maar Daarna uurtje slaapt Ze wel weer door tot 07.00 Maar telkens anderen tijden wakker snachts

één jaar geleden

Totaal geen doorslaper hier.. Met pech om de 2,5u wakker...en voeden...soms om de 4 a 5 uur, maar vaker niet dan wel :(

één jaar geleden

Nee hoor, in tien maanden nog nooit doorgeslapen. Wel eens een record van 6 uur aaneen maar dat bleek geen blijvertje helaas ;) Gemiddeld 2 a 3 keer wakker in 11 uur slaap. En met ziekte enz. (wekelijks) nog slechtere nachten. Van borstvoeding naar voornamelijk flesvoeding en vaste voeding maakte ook totaal geen verschil, wat een bakerpraatjes... Deze maand slaapt hij zelfs lichter, is sneller en vaker wakker en wil zelfs meer drinken. En ik slaap slechter in dan eerst. Gaaaaaaaap. Kan niet wachten op betere nachten. Na een jaar lang gebroken nachten zijn we goed uitgeput. (Incl de laatste maanden vd zwangerschap)

één jaar geleden

Hier ook geen doorslaper, bijna 10 maanden. We geven nog elke nacht een fles. Als we geluk hebben slaapt hij erna verder tot de ochtend, maar vaak wordt hij meerdere keren huilend wakker en weten we totaal niet wat er aan de hand is. Soms ook moeilijk om hem te troosten dan. Heeft ook geen speen, dus is erg frustrerend. Als hij ziek is of tandjes krijgt is het nog erger.