19 Reacties

4 jaar geleden

Die fles heb ik ook, ik doe gewoon 120water en 4 schepjes. Als ik het me goed herinner deed de kraamzorg dit ook

4 jaar geleden

120 en 4 schepjes anders klopt t niet met je voeding , als je 129 moet geven dan moet je gewoon afgieten naar 120 maar ik deed t nooit liet der gewoon opdrinken geven vanzelf aan wanneer ze niet meer wilt

4 jaar geleden

Idd altijd met 30 verhogen anders klopt de verhouding niet. Dus 120+4scheppen. Je hebt dan 130 ongeveer in de fles, je kunt er voor kiezen dit af te gieten tot 120 of om het gewoon aan te bieden.

4 jaar geleden

Ja 30ml + 1 schepje is de formule. Dus in jouw geval 120ml water + 4 schepjes maakt 135ml in totaal. Als je 120ml wilt geven ipv 135 maak je dus 135 aan en gooi je 15 weg.

4 jaar geleden

Hou trouwens wel goed je flessen in de gaten want ze ZEGGEN dat ze tot 120ml gaan en dat je ze niet mag vullen boven de bovenste lijn maar bij ons ging hij met 120 al vaak lekken. Gek werden we ervan. Toen toch maar overgestapt naar de grote flessen maar wat een enorm verschil joh in formaat 馃槄 maargoed went na een tijdje ook wel weer.

4 jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Hou trouwens wel goed je flessen in de gaten want ze ZEGGEN dat ze tot 120m ...
Helemaal waar, die kleine flesjes zijn goed tm 100cc! Daarna hier ook een lekkende boel.. maar 120cc in die grote fles is ook niks, vind ik. Die hoeveelheid in zo鈥檔 joekel geeft niet fijn. Erg opletten hoe ik 鈥榤 vasthoud anders is het lucht happen. Ze hadden een medium fles moeten maken! Ik had het gekocht馃構馃憖

4 jaar geleden

Reactie op Anoniem10

Hou trouwens wel goed je flessen in de gaten want ze ZEGGEN dat ze tot 120m ...
Ja idd er staat natuurlijk op aangegeven dat je niet boven de lijn mag komen ivm lekken. Dus eigenlijk moet je wel voor de grotere flessen gaan. Hmm鈥astig!

4 jaar geleden

120 aanmaken met 4 scheppen. Wij geven dat ook nog in de kleine fles. Hij drinkt het niet op. Maar 90 is te weinig. Ik lees dat mensen iets zeggen over het lekken ? Ik ervaar enkel dat het lekt als ik de dop er niet goed opdraai.

4 jaar geleden

Reactie op Sjakie88

120 aanmaken met 4 scheppen. Wij geven dat ook nog in de kleine fles. Hij d ...
Ik zal het binnenkort eens proberen. Ze drinkt nu nog Max 100 ml. En dat lukt geeneens 6x per dag. Soms drinkt ze 80 of 90. Heeft iemand ervaring met de brede hals flessen van Dr Brown? Deze zijn 270 ml en lijken kleiner, omdat ze breder zijn. Maar zijn het fijne flessen?

4 jaar geleden

120 water, 4 schepjes poeder en dan afgieten tot 120. Als je niet afgiet heb je meer dan de maximale hoeveelheid namelijk rond de 135 ml en dat is meer dan in de fles kan en gaat de fles lekken!

4 jaar geleden

Reactie op StepGut

Ik zal het binnenkort eens proberen. Ze drinkt nu nog Max 100 ml. En dat lu ...
Ik heb de brede hals flessen van dr Brown. Bevalt prima!

4 jaar geleden

Reactie op Liene186

120 water, 4 schepjes poeder en dan afgieten tot 120. Als je niet afgiet he ...
Goed idee! 馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Merelx88

Ik heb de brede hals flessen van dr Brown. Bevalt prima!
Ik las op de website van Dr Brown dat de brede hals flessen ook een bredere speen hebben. Dit is handig voor baby鈥檚 die van borstvoeding naar flesvoeding gaan. Onze dochter heeft nooit borstvoeding gehad en is de smalle speen gewend. Zou dit erg uitmaken?

4 jaar geleden

Reactie op StepGut

Ja ik. Hele fijne fles!

4 jaar geleden

Ja heel irritant dit! Wij hebben ook lang 120+4 gegeven. Omdat wij ook niet naar een grotere fles wilde hebben we een tijdje aangemaakt in een grote fles en dan in 2x kleine porties gegeven in het kleine flesje. Wij hebben toen ook de grote brede hals geprobeerd, maar dat was geen succes. Hij pakte de speen niet goed en ik vind de brede hals fles nog groter lijken dan de smalle. Uiteindelijk gewoon 120+4 in de grote smalle fles gegeven. Even wennen maar gaat prima!

4 jaar geleden

Wij hebben gewoon gelijk een grotere fles gehaald, op een gegeven moment moet je die toch wel hebben. Als wij 120+4 maakte ging die lekker in de 120 fles

4 jaar geleden

Wij geven 120+4 in de kleine smalle fles van dr Brown en hebben geen last van lekken. We houden de fles zo horizontaal mogelijk tijdens het voeden, zodat zij iets meer moeite moet doen om te drinken en het er niet te hard in gaat. Misschien dat dat ook scheelt met lekken.

4 jaar geleden

Reactie op StepGut

Ik las op de website van Dr Brown dat de brede hals flessen ook een bredere ...
Ik durf het niet te zeggen. Mijn meisje heeft 2 dagen aan de borst gedronken en daarna deze "brede" speen. Ik denk zelf dat het niet veel uitmaakt

4 jaar geleden

Reactie op StepGut

Ik vind ze heel fijn! En minder vind het makkelijker met poeder inscheppen omdat de opening groter is 馃構