6 Reacties

5 maanden geleden

Wat vervelend hè, maar wel herkenbaar. Op die leeftijd kunnen alle indrukken ook zo overweldigend zijn. Mijn kinderen hingen/hangen ook erg aan mij tijdens vakanties. En welke leeftijd ze ook hebben, ze reageren echt anders op dingen dan thuis. Hoort er wel een beetje bij denk ik

5 maanden geleden

Wat vervelend hè. Hier duurde het ongeveer 3 dagen voor ze goed geland was en ze lekker zelf ging spelen. We zaten op een camping. Het duurde ongeveer een week tot ze in een ander ritme zat. Alle indrukken zijn heel veel merkte we. Wij zijn ook blij dat we vakantie hebben. Wst me enorm hielp was het zien van een vlog op insta van kleinegrotemensen. Ze beschreef heel mooi hoe het "ondankbaar" over kan komen van kinderen als ze het gehad hebben op vakantie, huilen bij het eten enzovoorts. Dst opende meer mijn ogen en ik ben er bewuster mee bezig geweesy hoe alles op een kind van 2 overkomt met een halve filter, die veel nog niet snapt en dat ik dan als ouder haar echt door hoe ik doe en reageer kan helpen of juist niet. Sinds we haar bewust even relaxtijd geven (even een filmpje, boekje lezen) ging het echt beter op vakantie. En verander je mindset; kan je van haar verwachten wat je/jullie als volwassene verlangen? Superveel succes, en hopelijk alsnog een fijne vakantie!!

5 maanden geleden

Ik herken het helemaal. Schetst een beeld van de tweeling en onze eerste dagen in Spanje. Vooral die vermoeidheid die ze in NL en met de reis al hadden opgebouwd. Ze willen alles tegelijk. Zwemmen, spelen, slapen, andere kinderen, disco. En als we dan uiteindelijk eten en er zit een insectje rondom de tafel dan is de camping te klein. Na een dag of 4 heb ik het losgelaten en beweeg ik wat meer met ze mee. Hun ritme is iets verplaatst, maar ze slapen toch echt nog 2 uur in hun bed in het huisje. In de avond gaan ze tussen 21.00 en 22.00 uur naar bed maar we eten dan ook wat later en daarna spelen ze nog even op het veldje. Probeer jezelf niet op te vreten hoe lastig ook, ontspan, kinderen moeten ook leren ontspannen en geniet van het mooie weer

5 maanden geleden

Herkenbaar en zeer frustrerend hè? Wij hadden dat ook vorige maand tijdens onze vakantie in Spanje. Op een gegeven moment weet je niet meer waar je goed aan doet. Wel vasthouden aan ritme, ritme loslaten….niks hielp bij ons. Dus toen besloten om mij erbij neer te leggen en gewoon per dag te bekijken wat haar behoefte was. Konden we de instellingen maar wijzigen naar vakantie modus 😬🫣Succes! Probeer toch te genieten.

5 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. En toch ook fijn om te lezen dat het herkenbaar is. We proberen idd haar ritme gewoon te volgen, voor zover dat gaat hier. We zitten all inclusive en avondeten kan bijv pas vanaf 18.30. Maar goed dan zorgen we dus ook maar dat we rond die tijd in het restaurant zijn, zodat zij daarna op tijd haar bed in kan. Gister ging het gelukkig al beter, ze heeft zelf aan de rand van het zwembad gespeeld. Jammer genoeg vannacht slecht geslapen, dus vandaag niet zo’n beste dag. Hopelijk morgen weer beter

5 maanden geleden

Wij zijn net terug uit Mallorca. Ons zoontje vond het ook heel erg spannend. Vliegen was geen probleem maar eenmaal op het resort en uit de kamer wel. Zwemmen was super eng, speeltuin was wel leuk (vertrouwd). Zelf overal heen lopen met overal vreemde mensen was ook spannend. Animatie team vond hij interessant maar papa of mama moest mee. Ik heb wel een beetje gemopperd dat we hem overal naar toe moesten tillen maar het was voor hem gewoon te veel indrukken/prikkels in 1x. Op dag 5 kwam hij wat meer los, helaas vlogen we 1,5 dag later alweer naar huis 😅. Qua slapen hebben we wel iedere middag 2,5 uur op de hotelkamer gezeten voor zijn middagdutje. In de avond lukte het niet hem te laten slapen voor wij gingen liggen dus dat werd al snel 22:00/22:30 uur. Eenmaal thuis zaten we wel gelijk weer in ons oude ritme. Het gaat vast met een paar dagen beter 😊!