13 Reacties
3 jaar geleden
Sprong 9.. het is een fase, hier altijd een hele goede slaper geweest maar wil absoluut niet in eigen kamer slapen.. speelt nu al 2 weken begin was heeel erg nu word het wat rustiger.. wij hebben gekozen voor rust voor iedereen omdat die gewoon echt niet meer ging slapen! Camping bed in onze kamer en hij slaapt wel.. soms hebben ze het even nodig denk ik! Het is maar een fase blijf ik zeggen haha!
3 jaar geleden
Reactie op Svnv
Sprong 9.. het is een fase, hier altijd een hele goede slaper geweest maar ...
Voor mijn gevoel zit hij dan altijd in een sprongetje, want het gaat zelden echt goed
3 jaar geleden
Mijn dochtertje heeft in zo'n vergelijkbare situatie gezeten (ze was toen een half jaar oud. Ik heb er voor gekozen een slaapcoach in te schakelen. Dat was achteraf gezien de meest geweldige beslissing ooit! Ze heeft geleerd om zelfstandig in slaap te vallen en slaapt daardoor zelf in en slaapt tegenwoordig door. Ook als ze ziek is of een sprongetje heeft heb ik nu de handvatten om daar goed mee om te gaan.
Het klinkt mij niet als een sprongetje, maar eerder als gewoontes en dat jij de slaap associatie bent voor je zoontje.
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb toen 'Zoete slapers' ingeschakeld. Zij zitten in Zwolle.
Heel veel succes en sterkte, het komt op de een of andere manier vast weer goed 馃
3 jaar geleden
Reactie op Femia007
Mijn dochtertje heeft in zo'n vergelijkbare situatie gezeten (ze was toen e ...
Wat fijn dat ze nu lekker doorslaapt! Ik wil eerst kijken of het cb misschien handvatten kan bieden en als dat niet werkt misschien toch maar een slaapcoach inschakelen, want ik zit echt met de handen in het haar. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals de 5 minuten methode.
Ik denk zoals jij zegt ook dat het een gewoonte is geworden en denk ook dat ik een slaapassociatie ben voor hem. Maar pfoe, wist niet dat zo鈥檔 klein mannetje zo lang kon aanhouden. Hij geeft gewoon echt niet op
3 jaar geleden
Reactie op madelontbdv
Hij heeft je blijkbaar nodig?
Ik slaap al bijna anderhalf jaar amper en weet niet tot wanneer dit nog zal duren. Sorry maar ik heb echt niets aan deze opmerking van je
3 jaar geleden
Reactie op motheroftwo
Ik slaap al bijna anderhalf jaar amper en weet niet tot wanneer dit nog zal ...
Nee ik snap dat je er niks aan hebt. Wij hebben ook slapeloze nachten gehad. Het enige wat helpt is dat hij bij jullie slaapt! Kan dat dan niet de oplossing zijn? Onze dochter slaapt ook bij ons. We hebben gewoon een vloerbed gemaakt en slapen allemaal prima nu. Het cb gaat wss niet perse de meest kindvriendelijke adviezen geven. Je kindje is 14 maanden, hij heeft je nodig en jij je slaap! Dat snap ik heus wel. Maar al die methodes die er tegenwoordig zijn, die snap ik gewoon niet. Ik bedoel te zeggen, werkt het samen slapen niet voor jullie of wil je dat niet omdat mensen zeggen dat hier 'slechte slaap associaties' van komen. Om te kunnen slapen moeten we ons 100% veilig voelen, volwassenen hebben dat net zo goed nodig als kinderen. Als ik bang ben snachts na een nachtmerrie of gewoon niet kan slapen loopt mn partner ook niet elke keer 5 minuten weg en komt dan weer terug. Waarom verwachten wij dat dit wel vriendelijk is voor kindjes. Ik snap het echt niet 馃檲 ik bedoel dit helemaal niet vervelend! Hopelijk wordt het gauw beter en vind je iets wat bij jullie past. Ik weet hoe erg het is zonder slaap voor een lange tijd. Sterkte!
3 jaar geleden
Reactie op madelontbdv
Nee ik snap dat je er niks aan hebt. Wij hebben ook slapeloze nachten gehad ...
Hey bedankt voor de context en ik begrijp je punt heel goed. Ik heb ook geprobeerd om hem naast ons in bed te nemen, maar dat heeft ook zijn nadelen. Als wij even naar het toilet gaan bv wordt hij wakker van het gekraak van het bed en ik gun hem gewoon rust en niet dat hij elke keer wakker word als 茅茅n van ons opstaat. En dat komt vaak voor, aangezien mijn man onregelmatig werkt. Daarom hebben we hem op een gegeven moment ook in zijn eigen kamer laten slapen, daarvoor sliep hij naast ons in een co-sleeper.
Daarnaast is hij heel beweeglijk en slapen we na een aantal uur allemaal aan 茅茅n kant van het bed, waardoor ik lichamelijke klachten krijg. Het gaat me dus niet om wat anderen zeggen, maar we vinden het zelf niet prettig.
Ik slaap nu dus uit wanhoop naast hem op de grond met hem naast zijn bed. Dit werkt tot nu toe het best, maar lijkt me niet heel gezond voor mijn relatie dat ik elke nacht met mijn zoon slaap en niet met mijn partner.
3 jaar geleden
Reactie op motheroftwo
Wat fijn dat ze nu lekker doorslaapt! Ik wil eerst kijken of het cb misschi ...
Ja die kleintjes houden dat langer vol dan wij 馃檲
je eigen gevoel als ouder zit vaak wel goed 馃 vertrouw er maar op dat jij doet wat er beste is en wat het beste past bij jullie en jullie kleine.
Hopelijk kan het CB je al wat handvatten geven 馃崁
3 jaar geleden
Reactie op motheroftwo
Hey bedankt voor de context en ik begrijp je punt heel goed. Ik heb ook gep ...
Dat snap ik, is ook super lastig! Want je wilt zo graag dat ze goed slapen en uitgerust de dag beginnen!
Hopelijk vind je gauw iets wat werkt bij en voor jullie! 馃挭
Nee altijd apart slapen voelt idd niet goed voor de relatie, herkenbaar 馃檲
3 jaar geleden
Sprong 9? Hier is dat waarschijnlijk het geval, mijn zoontje van bijna 15 maanden wil sinds 2 weken ook niet meer in zijn bedje slapen. Ik slaap dus ook al 2 weken naast hem. Hij kruipt ook helemaal tegen mij aan wat hij eerder niet deed. Dus ik ben het eens met Madelon, soms hebben ze het nodig. Lastig is het wel, normaliter slaapt meneer ook niet goed en valt alleen aan de borst in slaap dus ik herken je frustraties en vermoeidheid. Dus ook wij hebben een aantal slaapassociaties, maar liever dat dan slaaptechnieken van slaapcoaches waarmee je kind leert dat er toch niemand komt als ze huilen 馃槩
3 jaar geleden
Reactie op Manoe13
Sprong 9? Hier is dat waarschijnlijk het geval, mijn zoontje van bijna 15 m ...
Dat is lang niet bij alle slaaptechnieken of slaapcoaches zo. Wij hebben daar ervaring mee en met een slaapcoach gewerkt die gentle coaching toepast. Je leert je kind zonder overbodig huilen dat hij of zij zelf in slaap kan vallen (met gezonde slaap associaties)terwijl je er gewoon voor je kindje bent en hem of haar troost en dat is juist goed voor het zelf vertrouwen van het kind.
Je moet vooral doen waar jij je als ouder van jouw kind goed bij voelt en deel je eigen ervaring, maar kraak niet iets af waar je blijkbaar niet alles van weet.