9 Reacties

één jaar geleden

O het lijkt net of er doorkomende oren staat 🤣🤣🤣🤣🤣, ze heeft dus oorontsteking gehad. Maar die is volgens de dokter bijna weg. Niet echt meer een reden om keihard voor te krijsen

één jaar geleden

Is het van de een op de andere dag dat dit nu zo is? En hoe oud is ze nu?

één jaar geleden

Reactie op Frannie22

Is het van de een op de andere dag dat dit nu zo is? En hoe oud is ze nu?
Ja, als ik het probeer te herleiden is het sinds dat ik op bed heb gelegen met griep. Ze wil ook alleen bij mij zijn. Als ik uit beeld ben krijst ze. Maar goed, als ik bij haar ben doet ze het ook. Ze word in januari 2

één jaar geleden

Oh, we hebben precies hetzelfde. Het lijkt alsof je mijn dochter omschrijft. Echt om alles heeel hard huilen/krijsen/op de grond rollen. Elke keer als iets niet mag en ook als ze moet slapen. Ze wil in de nacht ineens niet meer in haar kamer zijn, ze wil absoluut niet slapen. Niet in haar bedje maar ook nergens anders. Het woord slapen is genoeg om haar boos te maken. Soms helpt het om in het midden van al.het krijsen te zeggen, wil je een knuffel? Maar soms ook niet. Veel succes! We can do this.

één jaar geleden

Oh wat lastig! Hier hebben we ook een dame die soms flink tekeer kan gaan, omdat iets niet mag/kan of lukt. Wat hier soms werkt is uitleggen waarom iets niet mag en dan een alternatief geven. Bij een echte driftbui ga ik er naast zitten en zeg ik dat ik er voor haar ben als ze mij nodig heeft. Aankleden laat ik haar vaak zelf maar doen, lukt nog niet echt, maar dan komt ze vanzelf om hulp vragen. Slapen gaat hier gelukkig altijd goed, daar heb ik helaas geen tips voor. Wij hebben wel een grondbed, geeft een soort vrijheid, misschien is dat wel iets wat bij een opstandige peuter past🙈 onze dochter wil heel af en toe niet slapen en gaat dan uit bed en op haar stoeltje zitten in de slaapkamer. Daar zit ze dan vaak wat te kletsen en dan dan loopt ze later weer naar bed toe. Ik probeer zelf altijd te denken; ze doet dit niet om mij te klieren, ze heeft het moeilijk. Al ben ik er soms ook flauw van😂

één jaar geleden

Herkenbaar! Sinds 3 dagen is ze na haar middagdutje niet meer te genieten. Voor die tijd is het een vrolijke dreumes en kun je haar goed bijsturen. Zo rond half 5 begint het feest en vergaat haar wereld bij alle gebeurtenissen en oplossingen/middenwegen die we haar aanbieden. We leggen haar van alles uit, proberen alternatieven aan te bieden, maar alles moet zoals mevrouw het in haar hoofd heeft. Slapen heeft ze nooit moeite mee gehad (behalve met 18mnd regressie), maar schreeuwt het nu ook uit. Ze wil niks, maar zegt wel dat ze moe is en wil slapen 🙄. Na een fase dat ze 's ochtends elke ochtend voor 5.00u wakker was, zitten we nu in de peuterpuberteit heb ik t idee 🥲.

één jaar geleden

Reactie op Pluis88

Herkenbaar! Sinds 3 dagen is ze na haar middagdutje niet meer te genieten. ...
O ja zo gaat het hier exact hetzelfde. Het was me nog niet zo opgevallen totdat jij benoemend dat het tot half vijf goed gaat. Hier echt precies ook zo. Daarvoor is ze een engeltje 👼 🤣. Daarna is t driftbui na driftbui 🤷‍♀️. Vrees dat we t moeten uitzingen

één jaar geleden

Reactie op Littleone2021

O ja zo gaat het hier exact hetzelfde. Het was me nog niet zo opgevallen to ...
Ik ben er ook bang voor dat we er ff doorheen moeten! Wel fijn dat er herkenning is. Ik ben een boek aan t lezen over temperamentvolle kinderen. Geeft ook wel wat handvaten. We hebben een baby van 7wk dus die raakt gelukkig niet van slag van het gekrijs. We proberen met de avondslaap rustig eea uit te leggen en verlaten dan de kamer. Het is dan 7min gehuil maar slaapt dan wel. Even doorbijten... Hier wat momenten; -- Een dramatische rolpartij door de woonkamer toen mevrouw yoghurt uit een plastic bakje kreeg ipv glas. En een leuker moment: -- Ze was baldadig. Ik zeg; ik ben niet jouw moeder geworden om politieagent te zijn. Reactie: ToetaToetaToeta 🚓

één jaar geleden

Reactie op Pluis88

Ik ben er ook bang voor dat we er ff doorheen moeten! Wel fijn dat er herke ...
Hahahaha ja die reactie op die politie auto is dan wel weer om te gieren. Ow die kleintjes hebben het er zelf ook hartstikke moeilijk mee en zijn echt niet voor hun plezier boos. Maar mennn ik ben niet gemaakt voor krijsende kinderen hoor. Thuis kan ik net aan, maar op straat 😭😰😨☠️. Ik ben al zo vaak met een krijsend meisje over straat gemoeten 😅🙊. Ik heb haar gister met naar bed gaan heel lief gevraagd of ze vanaf morgen niet meer zo boos wilt doen, maar het “gewoon” wil vertellen. Valt te proberen hè 😝🤣. Jij succes met jou draakje,