Ik zoek wat herkenning, zijn er meer kindjes die vreselijke driftbuien hebben? Mijn eerste 2 kindjes hebben dit niet gehad dus ik weet niet wat ik mee maak. Ze krijst met werkelijk waar bijna alles, zelfs snachts. Nu is de nacht even de vraag of het van haar doorkomende kiezen/oren komt… maar verder, overdag is alles dikke drama. Niks lijkt ook te werken. Zorgen voor afleiding werkt niet want je komt niet door het gekrijs heen, maar een andere plek gaan werkt niet, ze blijft krijsen. Het gaat voor ons om hele simpele dingen maar voor haar van levensbelang 🥴🫣. Ik zet even op een rijtje waarom ze krijst:
-ze wil niet in haar eigen bed slapen
-ze wil niet in ons bed slapen
- ze wil sowieso niet slapen
-vandaag stond er veel wind en waaide ze zowat omver dat was goed voor een krijsbui van een kwartier
-ik was bij een vriendin op de koffie waarbij ze van alles wilde wat gewoon niet kon. Goed genoeg voor een half uurtje krijsen.
- luier verschonen=krijsen
- aankleden= krijsen
- ze praat veel maar veel dingen zijn nog onverstaanbaar dus we begrijpen haar vaak niet. Als we haar niet begrijpen, krijsen.
Ik vrees dat dit de bevreesde peuter pubertijd is hè, maar zijn er mama’s met ervaring want ik weet echt totaal niet wat ik ermee aan moet. Haar stevig toespreken helpt trouwens ook niet, net zo min als met haar meeleven wat ze voelt. Overdag is het min of meer nog te doen. De nachten daarentegen zijn killing. Ze wil dan niet aangeraakt worden, we mogen de ene minuut niet naar haar kijken de volgende minuut weer wel. Soms word ze beneden rustig en soms moeten we na drie kwartier krijsen een rondje gaan rijden met de auto omdat ze de rest van het gezin steeds wakker krijst en de andere kinderen ook moe zijn overdag door dit gedoe. In de auto slaapt ze vaak binnen 5 minuten 🤷♀️🤷♀️🤷♀️🤷♀️. Dus help… herkenning? De gouden tip?