Hoi allemaal,
Mijn dochtertje is ontzettend lief, maar ze heeft volgens ons wel een aardig pittig karakter en stevige driftbuien. Een paar voorbeelden: een keer is mijn man te voet naar huis gekomen omdat hij haar niet in de fietsstoel kreeg. Gisteren heb ik haar uiteindelijk in de badkuip verschoont omdat ze zo aan het worstelen was op de commode dat ik echt het idee had haar niet te kunnen houden. Ook haar de wandelwagen zetten voelt soms als een worstel gevecht. Ik kan er niet zo goed een lijn in zien. Als ze nu bijvoorbeeld moeilijk doet bij verschonen, ligt ze er over 2 uur ineens bij als een mak lammetje. Op de opvang en bij anderen lijkt ze het niet of in ieder geval veel minder te hebben. Ook buiten deze buien om is ze vrolijk en druk met spelen. Ze zit vooral geen seconde stil, behalve voor de tv maximaal een paar minuten om haar haar te doen.
Zijn die driftbuien voor iemand herkenbaar?
Ik weet soms echt niet of wij hier verkeerd mee omgaan of het anders aan zouden kunnen pakken. Wat we nu doen is rustig uitleggen en blijven praten. Vooral ook niet toegeven. Als we hebben gezegd dat ze in de wandelwagen moet dan zal ze daar ook echt in moeten, maar ja dan krijg je er dus een worsteling van.
Vooral nu ik zwanger ben vindt ik het soms heel moeilijk rustig te blijven. Een maand geleden werd ik er boos van, nu vooral verdrietig.