19 Reacties

4 jaar geleden

Dit had ons meisje ook, de vroedvrouw raadde aan om bij elke pamperwissel haar in te smeren met de zwitsal ‘zachte creme’, na 2dagen droge huid weg, en nu enkel nog insmeren ná het badje.

4 jaar geleden

Ik zou 1 a 2 keer badderen, warm water droogt namelijk uit. En huidolie gebruiken inplaats van body lotion dat trekt sneller in. Wij hebben deze tip meegekregen van onze kraamzorg😁

4 jaar geleden

Reactie op JulieCla

Dit had ons meisje ook, de vroedvrouw raadde aan om bij elke pamperwissel h ...
En badolie in het water doen..

4 jaar geleden

Ons kleine meisje van 3.5 week had ook een hele droge huid. Ik doe haar nu 2x per week in bad of onder de douche en ik gebruik elke dag 'Fagron Cetomacrogolcrème met 20% Vaseline' en dat werkt heel goed. Persoonlijk vind ik van zwitsal dat er parfum in zit enz. Cetomacrogol is verkrijgbaar bij de apotheek of online. Succes!

4 jaar geleden

Ik doe de kleine 1x per week douchen en gebruik de nurture of bodylotion creme van Naïef en heb geen last van een droge huid. Zwitsal bevat teveel toevoegingen en parfum wat juist niet goed is voor de huid. Wellicht een ander merk proberen?

4 jaar geleden

Wij doen 1* in de week badje met inoli badolie, en ik had eerst Weleda insmeer olie maar onze arme jongen zat nog steeds onder de velletjes... Nu aan de Zwitsal huidolie en al drie dagen geen schilfertje gezien!

4 jaar geleden

Een theelepel kokosolie in het badje doen. Gewoon een pot uit de supermarkt om in te bakken (ik heb die van de Aldi, maar je kan ook naar De Tuinen of iets). Werkt net zo goed als de dure merken als Inoli en is 100% natuurlijk en kost bijna niets. Ze krijgen een mooi vettig laagje en een heerlijk zacht huidje. Ik gebruik het voor nog veel meer.. tepels en litteken keizersnede bijvoorbeeld.

4 jaar geleden

Volgens het consultatiebureau maakt de baby nieuwe huid aan. De droge huid verdwijnt vanzelf over een paar weken😊. Het is mij juist afgeraden om haar in te smeren, want daar kan het alleen maar erger van worden.

4 jaar geleden

Onze kleine met 41+1 geboren. Begreep dat ze wanneer ze na 40 wk geboren worden, het huidvet van het huidje af is waardoor het vaak droger is. Wij hebben van de kraamzorg geleerd dat we hem de ene dag in de douche meenemen of in bad doen. De andere dag wassen we hem met een washandje warm water en smeren we zijn huidje in met neutral huidolie. Na zo'n 2 weken ziet zijn huidje er al veel beter uit!

4 jaar geleden

Badolie bij het badderen en daarna insmeren met kokosolie

4 jaar geleden

Reactie op Lovecoby

Volgens het consultatiebureau maakt de baby nieuwe huid aan. De droge huid ...
Ja, dit is mij ook gezegd door kraamzorg

4 jaar geleden

Maximaal 2x per week in bad. Geen shampoo en alles. Alleen huidolie in bad. Na tijd insmeren met huidolie en daarna elke dag 2 a 3x tot volgende bad insmeren met zachte crème van zwitsal. Tip van onze kraamvrouw. Meer hebben ze niet nodig de eerste maanden. Hier werkt dat perfect

4 jaar geleden

Balneum extra vettende olie in bad doen, na 3x bad doet het echt wonderen!

4 jaar geleden

Onze man was vuurrood vd uitdroging. Er werd duidelijk aangeraden om enkel producten te gebruiken zonder parfum in de eerste maand (ivm tere huid die misschien niet tegen parfum kan, dus zekere voor onzekere) ik gebruik dan ook kokosolie en parfumvrije babyolie voor wassen (douchen maar 2x in de week) en naderhand ook met kokosolie of vaseline insmeren. Zie altijd directe verbetering vd roodheid, dat wegtrekt. Naīf schijnt ook erg geliefd te zijn, hier heb ik nog geen ervaring mee maar ik hoor lovende verhalen over! En volg je moeder instinct, die schijnt het aller beste te werken :)

4 jaar geleden

Natuurlijke producten, heb de eerste week babyolie van burts bee gebruikt en nu is het gelukkig allemaal weg een heel egaalhuidje heeft hij nu

4 jaar geleden

Hadden wij idd ook, maar Zwitsal ruikt heel lekker maar werkt niet. Inoli Cream! Echt een Cream waarmee dat echt oplost. Daarna geen last meer van gehad. Echt een aanrader. Is eigenlijk overal te koop. Heb het zelf hij de Kruidvat gehaald 😊

4 jaar geleden

Hier gebruikten we bij onze vorige dochter dan Zwitsal olie en in het bad doe je dan een washandje met havermout dat maakt de huid ook rustig 😊

4 jaar geleden

Moedermelk in het badje doen! Kreeg ik als tip vd kraamzorg

4 jaar geleden

Hier lipikar aangebracht en na een applicatie al helemaal weg! Topproduct!