19 Reacties
4 jaar geleden
Ons kleine meisje van 3.5 week had ook een hele droge huid. Ik doe haar nu 2x per week in bad of onder de douche en ik gebruik elke dag
'Fagron Cetomacrogolcrème met 20% Vaseline' en dat werkt heel goed. Persoonlijk vind ik van zwitsal dat er parfum in zit enz. Cetomacrogol is verkrijgbaar bij de apotheek of online. Succes!
4 jaar geleden
Een theelepel kokosolie in het badje doen. Gewoon een pot uit de supermarkt om in te bakken (ik heb die van de Aldi, maar je kan ook naar De Tuinen of iets). Werkt net zo goed als de dure merken als Inoli en is 100% natuurlijk en kost bijna niets. Ze krijgen een mooi vettig laagje en een heerlijk zacht huidje. Ik gebruik het voor nog veel meer.. tepels en litteken keizersnede bijvoorbeeld.
4 jaar geleden
Onze kleine met 41+1 geboren. Begreep dat ze wanneer ze na 40 wk geboren worden, het huidvet van het huidje af is waardoor het vaak droger is.
Wij hebben van de kraamzorg geleerd dat we hem de ene dag in de douche meenemen of in bad doen. De andere dag wassen we hem met een washandje warm water en smeren we zijn huidje in met neutral huidolie. Na zo'n 2 weken ziet zijn huidje er al veel beter uit!
4 jaar geleden
Reactie op Lovecoby
Volgens het consultatiebureau maakt de baby nieuwe huid aan. De droge huid ...
Ja, dit is mij ook gezegd door kraamzorg
4 jaar geleden
Maximaal 2x per week in bad.
Geen shampoo en alles.
Alleen huidolie in bad.
Na tijd insmeren met huidolie en daarna elke dag 2 a 3x tot volgende bad insmeren met zachte crème van zwitsal.
Tip van onze kraamvrouw.
Meer hebben ze niet nodig de eerste maanden.
Hier werkt dat perfect
4 jaar geleden
Onze man was vuurrood vd uitdroging. Er werd duidelijk aangeraden om enkel producten te gebruiken zonder parfum in de eerste maand (ivm tere huid die misschien niet tegen parfum kan, dus zekere voor onzekere) ik gebruik dan ook kokosolie en parfumvrije babyolie voor wassen (douchen maar 2x in de week) en naderhand ook met kokosolie of vaseline insmeren. Zie altijd directe verbetering vd roodheid, dat wegtrekt. Naīf schijnt ook erg geliefd te zijn, hier heb ik nog geen ervaring mee maar ik hoor lovende verhalen over! En volg je moeder instinct, die schijnt het aller beste te werken :)
4 jaar geleden
Natuurlijke producten, heb de eerste week babyolie van burts bee gebruikt en nu is het gelukkig allemaal weg een heel egaalhuidje heeft hij nu
4 jaar geleden
Hier lipikar aangebracht en na een applicatie al helemaal weg! Topproduct!