35 Reacties

3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde. Best wel wat eiwitten in mijn urine icm ontzettend veel vocht vasthouden. Maar mijn bloeddruk is gewoon goed. Ik weet ook niet zo goed of ik er met de VK of gynaecoloog over moet overleggen..

3 jaar geleden
Reactie op Ikkee123
Ik had daar ook last van en ze zijn er bij mij met 34 week pas achter gekom ...
Nee dit is nog niet getest. Waarschijnlijk denken ze hier ook niet aan gezien de baby behoorlijk klein is. Daardoor ben ik ook onder behandeling van het ziekenhuis maar ga het zo gelijk maar even vragen

3 jaar geleden
Ik ben afgelopen eerste kerstnacht erg ziek geworden en in het ziekenhuis onderzocht. Ik heb thuis 4 uur lang gespuugd en er was nog maar weinig van mij over, heb toen mijn vriend gevraagd om hulp in te schakelen want dit ging niet goed. Ze vonden in het ziekenhuis ook eiwitten in mijn urine maar de rest van de onderzoeken waren goed. Ik vraag mij ook af of het een begin is van onheil of niet..

3 jaar geleden
Wauw, ik heb echt precies hetzelfde! Ook 35 weken en eiwit in mijn urine, ze hebben het bij mij op kweek gezet.
Nou heb ik al sinds week 23 last van nierstenen en daarvoor in 1 van mijn nieren een katheter zitten..
Ik heb al heel wat blaasontstekingen gehad en meestal is dat de oorzaak van de eiwitten. Maar dat vinden ze pas als ze het op kweek hebben gezet.
Soms niet, ik drink dan namelijk heel veel water en dan is het na een paar dagen weer over.
Ik ben ook al getest op zwangerschapsdiabetes en heb dat niet dus dat kan het ook niet zijn.
Met mijn baby is trouwens alles okee!
Mijn advies is inderdaad je urine op kweek te laten zetten bij de huisarts. Ik krijg morgen de uitslag van mijn kweek en kan dan wel vragen wat het dan is, als het geen blaasontsteking is. Maar ik verwacht een onduidelijk antwoord...

3 jaar geleden
Reactie op MW93
Wauw, ik heb echt precies hetzelfde! Ook 35 weken en eiwit in mijn urine, z ...
Wel heel toevallig, bij mij begonnen de nierstenen ook rond week 23 en we hebben idd de zelfde kwaaltjes en lopen gelijk. Laat morgen even weten als de huisarts er bij jou wel wijs uit komt want ik kan er echt niet tegen dat ze bij mij niks vinden.
Super blij dat het in iedergeval niks ergs is natuurlijk maar zou gewoon graag een verklaring willen voor de klachten die ik heb.

3 jaar geleden
Reactie op roomy-97
Wel heel toevallig, bij mij begonnen de nierstenen ook rond week 23 en we h ...
Ja snap ik heel goed. Er is iets dat anders is dan normaal dus dan wil je ook weten wat het is. Ik vind het ook irritant als ze je dan een beetje afwimpelen of dat je het dan een paar dagen moet aankijken. Of pas hoeft te bellen als je koorts krijgt 🙄
Ik heb nu wel verhoging maar geen koorts.. ik laat het morgen weten!

3 jaar geleden
Reactie op roomy-97
Wel heel toevallig, bij mij begonnen de nierstenen ook rond week 23 en we h ...
Bij mij ook niks gevonden. En kreeg een vaag antwoord van de assistente dat het kan dat er eiwit in de urine zit en dat er niks aan de hand is zolang ik geen verdere klachten heb. Dus daar word je ook niet veel wijzer van 🙄

3 jaar geleden
Bij mij is in het ziekenhuis verteld dat er altijd wel iets van eiwit in je urine zit. Dit kan ook komen door bijv. een klein beetje afscheiding dat is opgevangen. Weet je hoe veel eiwitten er in je urine zijn gevonden?

3 jaar geleden
Reactie op MW93
Bij mij ook niks gevonden. En kreeg een vaag antwoord van de assistente dat ...
Vandaag toch weer naar het ziekenhuis gegaan omdat ik last kreeg van mijn maag/hoog in de buik. Toch weer gekeken en ja hoor mijn bloeddruk was iets hoger dan normaal en weer eiwit in mijn urine.. dus toch wel hellp. Blijkbaar waren de waardes een week geleden nog goed en heeft het in een week tijd toch doorgezet. Maandag voor een ballon en dinsdag voor de inleiding terug naar het ziekenhuis.
Mocht je het dus toch niet vertrouwen ondanks alle onderzoeken gewoon door drammen dat ze nog eens testen als je gevoel zegt dat het niet klopt.

3 jaar geleden
Reactie op roomy-97
Vandaag toch weer naar het ziekenhuis gegaan omdat ik last kreeg van mijn m ...
Oh jeetje, heftig! Ik heb toevallig zelf een bloeddrukmeter thuis dus ik controleer het regelmatig. Tot nu toe nog altijd laag, hoewel de laatste paar dagen ietsje hoger. (Normaal ongeveer 112/65, nu ongeveer 125/75). Was dat bij jou ook zo een klein verschil of wel echt wat groter? Want anders ga ik weer urine inleveren..
Ik heb volgende week woensdag weer controle bij de gynaecoloog en als het goed is krijg ik volgende week vrijdag een ballonnetje, zaterdag inleiden met 38 weken. Vanwege het slangetje in mijn nier en daar veel pijn aan heb. En daarna moet ik nog worden geopereerd dus blijft nog even ellende voor mij 🙈 kijk wel heel erg uit naar de bevalling haha, er zijn echt dagen dat ik het totaal niet meer zie zitten allemaal.

3 jaar geleden
Reactie op MW93
Oh jeetje, heftig! Ik heb toevallig zelf een bloeddrukmeter thuis dus ik co ...
Ja op basis van mijn bloeddruk vonden ze het niet nodig om nogmaals bloed af te nemen want die was 134/80 dus wel hoger maar nog niet heel erg. Het was echt dat ik last had van wat ik dacht maagpijn ( in die streek zegmaar ).
Urine inleveren kan nooit kwaad maar als je verder nergens last van hebt zou ik als ik jou was lekker wachten, bij mij kon de inleiding ook nog wel even wachten omdat mijn bloeddruk dus niet zo gek hoog was

3 jaar geleden
Hier had ik helemaal geen klachten behalve een bloeddruk op de grens.
Urine en bloed meerdere keren gecheckt en elke x schoon.
Tot ineens de bevalling met 36 weken begon.
Opnieuw bloed en urine controle en jahoor pre eclampsie en bevallen met 36+1
Dus het kan er zomaar insluipen.
Hou het goed in de gaten en laat tijdig opnieuw urine en bloed controleren

3 jaar geleden
Reactie op MW93
Oh jeetje ook heftig.. ergens dan wel goed dat de bevalling vanzelf begon t ...
Ja zeker, lichaam heeft het zejf opgelost door de bevalling te starten.
Met onze dochter ging het al direct heel goed. mochten na 1,5 dag naar huis.
Op dag vijf nog wel 1,5 dag opgenomen geweest ivm hoge bilirubine waarde waarvoor fototherapie.
Ze is inmiddels drie weken en twee dagen en doet het super.
Hield zich alleen moeilijk warm maar zitten nu op een kruik en begonnen met drie.
Wel bijzonder hoe je lichaam er dan zelf op kan reageren door weeën en ontsluiting.