19 Reacties

3 jaar geleden

Heel vervelend! Hoe oud is die? Mijn zoontje doet dit nu voor de 2e keer, om 5.00u wakker… Begint te brabbelen en te spelen. Viel gisterochtend weer in slaap, dat is nu nog even afwachten…

3 jaar geleden

Ons zoontje is ook elke dag tussen 5 en 6 wakker.. Ik heb 't maar geaccepteerd en probeer redelijk op tijd naar bed te gaan

3 jaar geleden

Water laten drinken en dan weer in slaap laten vallen? Dat zou ik proberen denk ik...en dan hopen dat t tijdelijk is....wat t dus niet is

3 jaar geleden

Ons zoontje is ook al heel lang om 5 uur wakker. Vaak ligt hij dan wel nog rustig wat te babbelen en haal ik rond 5:45/6:00 uit bed. Ik heb me er lang aan geërgerd maar merk dat ik inmiddels gewend ben aan 5 uur wakker, en lig er zelf vroeg in. Hoop wel dat het straks wat later wordt, als de klok achteruit gaat heb ik weinig zin om al om 4:00 wakker te zijn 😱

3 jaar geleden

Hier ook een tijdje gehad, nu houden we dit aan, en het werkt!

3 jaar geleden

Hier is dit ook een periode geweest. Vlak voor de zomervakantie een week of twee dat ze elke ochtend vanaf 5 uur af en aan keten en niet meer slapen. Toch hebben we ze niet uit bed gehaald toen, pas rond 6:30 uur eruit voor de fles. Steeds na 2,5 uur wakkertijd weer op bed en overdag niet teveel laten slapen. Aanhouder wint, want ze slapen nu tot 7 uur

3 jaar geleden

Bij ons had het temaken dat wanneer ze haar derde dutje deed (half uurtje) ze ook al om half 5 wakker was echt klaar wakker. En als we nu het dutje weglaten gaat het veel beter dus zou dat eens proberen en dan eventueel eerder op bed voor de nacht ipv nog een dutje

3 jaar geleden

Ik ben benieuwd: hoe laat gaan jullie kindjes dan naar bed? Ons mannetje wordt vaak (pas) om 7u uit zichzelf wakker. Maar hij slaapt s avonds ook pas laat (rond 21) en overdag gemiddeld maar 1.5u totaal.

3 jaar geleden

Reactie op Emvi86

Ik ben benieuwd: hoe laat gaan jullie kindjes dan naar bed? Ons mannetje w ...
Rond half 7/7 uur een baby hoort ongeveer 12 uur per nacht te slapen

3 jaar geleden

Reactie op Emvi86

Mijn zoontje ligt wel tussen 18:00 en 18:30 uiterlijk op bed. Dus ik snap ook wel dat hij vroeg wakker is ☺️ wil gaan proberen het iets te gaan rekken, uiterlijk 19:00 naar bed, wie weet scheelt dat smorgens net een uurtje

3 jaar geleden

Reactie op Emvi86

Bedtijd maakt hier weinig uit. Eerder hoe later hij naar bed gaat hoe vroeger hij wakker wordt dan andersom. Meestal is het gelijk. Gisteren lag hij toevallig pas om 20u op bed en normaal gesproken rond 18.30-18.45, beide ochtenden 6.00 wakker. Maar dat is natuurlijk een betere tijd dan 5.00. Dat deed hij eerst ook toen hij nog een 3de slaapje had. Nu nog maar 2 en dat gaat wat beter!

3 jaar geleden

Reactie op Daniqueelena

Rond half 7/7 uur een baby hoort ongeveer 12 uur per nacht te slapen
Ik bedoelde het niet als promotie om kinderen nog later te laten slapen als oplossing, maar bij ons lukt het gewoon (nog) niet om die twaalf uur te slapen in de nacht en dat ligt niet aan zijn dutjes. Zonder merkbare problemen gelukkig (huilt niet, is gewoon blij, speelt rustig en is wakker). maar ik ben wel blij hoor als hij overdag soms iets meer dut of als hij eerder moe wordt in de avond. En met hem is later slapen overigens ook later wakker worden in de ochtend, dan schuift zijn ritme mee. Van experts (cb, huisarts, opvang) gehoord dat de slaapbehoefte nu eenmaal per kind kan verschillen. Dus als het niet lukt om de klok rond te slapen tot in de ochtend, zou dat afhankelijk van de bedtijd permanent kunnen zijn.

3 jaar geleden

Hier ook aan maanden altijd rond 5 uur wakker. Weet ook niet zo goed wat nog te doen.. Denk er toch maar bij neerleggen haha

3 jaar geleden

Onze baby was ook een paar weken rond 5 uur wakker. Wij zijn overdag meer eten gaan geven en daardoor is hij een langere nacht gaan maken. Ik denk dat hij wakker werd omdat hij net niet verzadigd genoeg was. Succes

3 jaar geleden

Hier hetzelfde al maanden lang wakker rond die tijd. Hij heeft nog nooit 1 nacht doorgeslapen altijd 2 a 3 keer wakker in de nacht of heel vroeg in de ochtend. Al van alles geprobeerd maar niks lijkt te werken😅 hopelijk gaat het wat beter als die wat ouder is 😅

3 jaar geleden

Reactie op Meisje91

Heel vervelend! Hoe oud is die? Mijn zoontje doet dit nu voor de 2e keer, o ...
Hij is van 25-01. Nu 7,5 maand bijna. Ons zoontje is eerst vrolijk maar dan ineens gaat hij heel erg huilen en blijft huilen….

3 jaar geleden

Reactie op JusTaTwo

Hier is dit ook een periode geweest. Vlak voor de zomervakantie een week of ...
Eerst vrolijk zijn en daarna non stop huilen. En als je de kamer binnenstapt is er ineens niets aan de hand 😅 ik laat hem inderdaad ook gewoon liggen. Een speen breng ik niet meer want daar gaat hij mee spelen en trekt deze uit zijn mond en gooit hem vervolgens op de grond. Daarna nog meer verdriet. Niet teveel laten slapen over hoeveel uur praat u dan precies? Nav gesprek slaapcoach in de ochtend maar 30 min laten slapen maar merken dat het eigenlijk tekort is.. in de middag 1,5 uur en namiddag nog 20 min nu

3 jaar geleden

Reactie op Flo123

Hier hetzelfde al maanden lang wakker rond die tijd. Hij heeft nog nooit 1 ...
Zooo herkenbaar! Tot frustratie aan toe. Echt alles geprobeerd maar inderdaad niets lijkt te werken. Ik ben onwijs toe aan een nacht doorslapen 😴

3 jaar geleden

Reactie op Suus1994

Zooo herkenbaar! Tot frustratie aan toe. Echt alles geprobeerd maar inderda ...
Ja precies soms weet ik ook niet hoe ik het nog doe met dit slaap tekort 😅