9 Reacties

2 jaar geleden
Hangt eraf, naar welk eiland ga je en wat wil je doen voor dingen? Sal/Boa Vista zijn vooral gericht op toerisme/TUI. Op Santa Antao kun je bv heel goed hiken en wandelingen maken. Sao Vicente is ook een mooi eiland met veel mooie stranden. Mijn familie komt uit Kaapverdie dus dan is het sowieso anders.

2 jaar geleden
Wij zijn afgelopen december geweest, naar Sal. Ons zoontje was toen 10 maanden. Wij hebben er zeker genoten. De vliegreis was goed te doen, maar ook wel geluk gehad denk ik want onze kleine is eigenlijk geen stilzitter. Na 2 dagen zat ons zoontje weer in het goede slaapritme wat erg fijn was. Daar zijn we vooral veel aan het zwembad geweest omdat het aan het strand echt hard waaide. We hebben een privétour over het eiland gedaan, echt een aanrader. Geef aan dat je kinderstoel in de auto wil en het wordt geregeld. Mocht het niet gaan met de kleine, kun je altijd terug. Maar ons zoontje sliep heerlijk in de auto. Daarnaast ook nog een middag naar het dorp geweest. Mensen zijn vriendelijk en wij vonden het eten prima met ook voldoende variatie voor de kleine. We gingen 12 dagen, was voor ons eigenlijk iets te lang, maar wij zijn eigenlijk ook meer mensen voor een doe-vakantie.

2 jaar geleden
Ik kan niet echt oordelen over de gezondheidszorg, totaal geen moment aan gedacht daar. We zijn alleen een beetje voorzichtig geweest met het kraanwatergebruik, dus ook liever geen ijsklontjes en geen ijsjes.
Het weer was goed! Elke dag ongeveer 25 graden. Dus gewoon korte broek en hemdje aan, ‘s avonds was een vestje handig. We hebben 3 dagen gehad dat het bewolkt was, dan was het iets frisser aan het zwembad, maar in het water echt goed te doen.

2 jaar geleden
Reactie op Tvee
Wat goed Ilse! Bedankt voor je reactie. Hoe ervaarde jij de gezondheidszorg ...
Je kunt dit ook google dan zie je dat de gezondheidszorg niet heel uitgebreid is. Zoals ik eerder al zei als je bijvoorbeeld met spoed geopereerd moet worden dan wordt je naar Senegal gevlogen. Voor een ooronstk kun je wel gewoon op het eiland terrecht. Ik zou met een kleine wel voor Sal kiezen. Ik werk bij Tui en ik ben op Boa Vista en Sal op studiereis geweest. Tijdens zo'n reis krijg je heel veel informatie.

2 jaar geleden
Reactie op Tvee
Ja wat we vooral willen doen is lekker het strand op , genieten van de zon, ...
Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb geen ervaring gehad met de gezondheidszorg. Maar inderdaad wel voorzichtig met kraanwater. Alles voornamelijk uit flessen gedronken, en evt. met ijsklontjes en ijsjes.