8 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb emdr therapie gehad maar ook niet na een bevalling Ik vond het nogal heftig maar heeft wel geholpen

3 jaar geleden

Vandaag eerste sessie emdr gehad voor ook de traumatische bevallinn en vond het intens, maar wel heel erg fijn!

3 jaar geleden

Ik heb emdr gedaan alleen voor mijn burn-out, maar heeft enorm goed geholpen. Wat ik vooral ook fijn vond was dat het mij wel wat dingen een plek heeft gegeven. Maar hoe het verloopt is voor iedereen anders. De enige tip die ik je mee kan geven is laat je erdoor leiden en ga het niet bevechten want dan werkt t niet.

3 jaar geleden

Ik heb Emdr gehad maar voor mijn bevalling. Bij mij wekte het te zware en hevige emoties op, kon na elke sessie de hele nacht boven de wc hangen en overgeven van de ontlading van stress en emotie en op advies zijn wij toen gestopt. Je kan het altijd proberen en als het voor jou te veel word mee stoppen en andere behandel methode kiezen. Ik heb zelf ook ptss gehad juist tijdens de zwangerschap en gaat bij nu veel beter, maar weet hoe moeilijk het is! Veel sterkte en succes in je proces!❤️❤️

3 jaar geleden

Ik heb EMDR gehad na mijn traumatische bevalling. Had ook ptss na een hele heftige bevalling die eindigde in een spoed keizersnede en één van de kinderen die een hele slechte start maakte. Ik sliep niet meer en steeds als ik op mijn rug probeerde te liggen kreeg ik herbelevingen. Ik kon totaal niet ontspannen en zorgen voor mijn kinderen werd heel moeilijk. Het heeft voor mij heel erg geholpen. Ik heb drie sessies van een uur gehad en voel me redelijk neutraal tov mijn bevalling. Misschien wil ik over een tijd nog een sessie om de scherpe kantjes eraf te halen. Het "voordeel" van EMDR bij een bevalling is dat het vaak met een aantal sessies al te behandelen is omdat het één situatie is. EMDR is heftig, maar ook bevrijdend. Ik zou het zeker aanraden

3 jaar geleden

Ik heb emdr gehad voor een heel heftig ongeluk wat ik met mijn werk tegen kwam. Nu had ik geen last van het ongeluk en de beelden zelf. Maar ik kreeg een link met eten omdat we terug kwamen en iemand met een bord spaghetti bolognese met gehakt en lekker veel saus zat te eten toen ik terug kwam. Terwijl ik even daarvoor de menselijke resten tussen mijn zolen uit stond te peuteren met een staaf buiten. Alles wat rood oogde at ik niet meer. En al helemaal geen spaghetti bolognese. Ik heb het als heftig maar ook heel vermoeiend ervaren. De dezelfde dag na zo een therapie deed ik niets meer. Mijn hoofd deed zeer en ik was heel moe. Lag dan zo de hele middag te slapen. Houd daar rekening mee met je kindje en gezin thuis. Dat is namelijk heel normaal. Uiteindelijk eet ik wel weer soepen en rode pasta zelfs biefstuk rosé kan ik weer eten. Ik zal alleen nooit geen pasta met bolognese saus meer eten. Ik kan wel weer zien zonder te kotsen hoe een ander het eet. Het helpt echt. Het is alleen ook heel intensief. Heel veel sterkte ❤

3 jaar geleden

Reactie op Twinmom94

Ik heb EMDR gehad na mijn traumatische bevalling. Had ook ptss na een hele ...
Je verhaal klinkt heel herkenbaar! Thanks voor het delen van je verhaal! Hopelijk ga ik hetzelfde resultaat boeken ☺️

3 jaar geleden

Ik volg. Ik heb volgende week eerste emdr sessie ivm traumatische bevalling. Ben heel benieuwd.