17 Reacties

3 jaar geleden

Herkenbaar. De eerste dagen waren echt intensief en heeft ons zoontje veel moeten huilen. Afgelopen dagen ook nog veel moeten huilen/krijsen. Dat we bijna aan een huilbaby moesten denken. Hier nog niet naar een osteopaat geweest. Dus ben benieuwd naar de andere reacties. De verloskundige gaf dit wel als het advies als hij zoveel bleef huilen/krijsen/onttroostbaar. Vandaag een goede dag en heeft hij ook meer rust/slaap kunnen pakken. Waardoor hij vandaag nog niet zo heeft hoeven huilen. Ik wil hem ook even de tijd te geven om te "landen". Morgen is ons zoontje 2 weken oud.

3 jaar geleden

Wij zijn vandaag met onze zoon van 2.5 week geweest. Onze ostheopaat raadt aan om zo vroeg mogelijk te komen. Hoe jonger, hoe makkelijker ze zaken kunnen aanpassen zonder dat het pijn doet. Ze zijn heel voorzichtig met je kindje!

3 jaar geleden

Reactie op jasmijnbloem

Wij zijn vandaag met onze zoon van 2.5 week geweest. Onze ostheopaat raadt ...
Wat was de reden voor jullie om naar een ostropaat te gaan?

3 jaar geleden

Wij hebben maandag een afspraak bij de osteopaat. Onze kleine is dan 2 weken en 3 dagen. Reden is: veel ongemak ervaren in zijn lijf, dus veel overstrekken en véél huilen. Wij zien ook dat onze kleine last heeft van krampjes en verborgen reflux. Onze kleine heeft het tijdens de bevalling en uiteindelijk bij de keizersnede erg zwaar gehad. Zijn verminderde conditie was dan ook de reden waarom ik een spoedks kreeg. We willen er nog niet teveel van verwachten om evt teleurstelling te voorkomen maar baadt het niet, dan schaadt het niet! Vanuit de verloskundige en de huisarts kregen wij overigens ook het advies om snel een afspraak te maken. Eerst wilden wij hem ook even laten landen en het aankijken, maar waarom eigenlijk als je ziet dat de kleine zoveel ongemak ervaart. Ik zou het gewoon doen!

3 jaar geleden

Reactie op 22122

Wat was de reden voor jullie om naar een ostropaat te gaan?
Wij gaan zelf ook regelmatig en kregen al als tip om sowieso met hem langs te komen. Bijna iedere baby heeft wel iets na de bevalling wat ze kunnen verhelpen. Hij had nu gelukkig geen gekke dingen! Overigens is hij sterrenkijker geweest en na 13 uur weeen met keizersnede gehaald. Ze vermoed wel dat zijn schouder wat gekneusd is.. Maar dat heeft tijd nodig. Verder hebben ze hem los gemasseerd zodat de krampjes wat minder worden en al zijn wervels gecontroleerd :)

3 jaar geleden

Hier op minder dan een halfuur bevallen en dat heeft toch voor stress bij onze baby gezorgd. Dit uitte zich in overstrekken, ontroostbaar huilen uren aan een stuk en geen connectie maken met wat we deden om hem te troosten. 19/1 om 23:25 bevallen en vorige week maandag voor de eerste keer geweest. Ik moet nu maandag terug. Heb mijn kind nog nooit zo ontspannen geweten als vorige week bij de osteopaat en kan hem ondertussen toch ook al beter troosten 💪🏻

3 jaar geleden

Heel erg bedankt voor jullie reacties, we hebben gelijk een afspraak gemaakt, ben benieuwd! 😊

3 jaar geleden

Weet iemand of die ook kan helpen met een baby die veel spuugt? De verloskundige gaf vandaag toevallig aan dat we dit zouden kunnen proberen.

3 jaar geleden

Hej hej wij zijn op 1w oud al geweest en ik raad het iedereen aan. Alle geboorte impact kan er meteen uit gehaald worden. Geniet ervan x

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 4 weken, we zijn nu 2 keer bij de osteopaat geweest, het helpt voor onze dochter echt heel erg, ze is veel rustiger geworden en huilt bijna niet meer.

3 jaar geleden

Wij zijn vandaag bij de osteopaat geweest. Ons zoontje is 2,5 week. Ze deed het erg voorzichtig en keek hem helemaal na. Hij heeft last van reflux en obstipatie..waardoor zijn middenrif erg hard en gespannen was. Door de snelle bevalling ook last van z’n heup en nek. Dit heeft ze ook gelijk behandeld. Over 2 weken hebben we weer een afspraak. Voor wie twijfelt..ik zou het aanraden.

3 jaar geleden

Wij zijn ook met 2,5 week geweest voor een check na de bevalling. Zou het iedereen aanraden, dan weet je of er niets 'verkeerd' zit en osteopaat kan met kleine handelingen/massage/tips je baby vaak goed helpen, ook als je zelf niet wist dat je baby ergens last van had of zou kunnen gaan krijgen.

3 jaar geleden

Hi iedereen! Ik ben ook 1 keer naar ewn osteopaat geweest maar ik heb er geen fijne ervaring mee. Maar dat ligt meer aan de behandelaar. Hij ging ineens uit het niets me zoontjw masseren, daarnaast praate hij bijna niet tijdens de afspraak. Eigenlijk heeft die alleen gezegd dat die denkt dat door de inleiding er spanning zat rond zn ruggegraat. Woont er iemand in de buurt van Amsterdam hier, die mij een osteopaat kan aanraaden?

3 jaar geleden

Reactie op anniebloem

Hi iedereen! Ik ben ook 1 keer naar ewn osteopaat geweest maar ik heb er ge ...
Eric Calsbeek, ik plak zijn website hier even in, @moderator, als dat niet is toegestaan, haal gerust weg. Stillness.nl Hij heeft twee locaties, is ontzettend goed met babies&kinderen, vertelt precies wat hij doet. En ik heb altijd de oefeningen die hij voordeed gefilmd, handig voor thuis.

3 jaar geleden

Misschien een tip: ouders van nu heeft in het meest recente magazine een heel artikel over de zin en onzin van de osteopaat gepubliceerd. Vond ik wel verhelderend.

3 jaar geleden

Ik ga toch maar de advocaat van de duivel spelen want ik vind het wel heel ver gaan dat er in dit topic geadviseerd wordt standaard naar een osteopaat te gaan met een kind als er helemaal niks speelt: voor osteopathie bestaat geen hard wetenschappelijk bewijs. Dat wil zeggen dat er niet bewezen of het werkt, hoe het dan zou werken als het dat doet, en wat de risico's ervan zijn. Mensen die osteopathie beoefenen kunnen heel kundig zijn en oog hebben voor de complexe balans van het menselijk (baby) lichaam maar ook totale onzin uitkramen zonder dat iemand onderscheid tussen de twee kan maken. Wat betreft "baadt het niet dan schaadt het niet", er zijn wel degelijk ongelukken geweest waarbij osteopaten en ook bij bijv. chiropraxie heftige, blijvende schade aan patiënten hebben aangebracht omdat ze niet goed begrepen waar ze mee bezig waren, of hun patiënten niet goed over de risico's van behandelingen informeerden. Risicoloos is het dus ook niet. Het is heel normaal dat baby's huilen en overstrekken, onrustig zijn, slecht slapen, etc. De meeste van deze normale pasgeborenenkwaaltjes gaan met verloop van tijd vanzelf beter, zonder tussenkomst van een behandelaar. Dat wil niet zeggen dat er geen gevallen zijn waarin ouders met de handen in het haar zitten en een iemand die een gave heeft voor zijn vak toch uitkomst kan bieden waar zorgprofessionals falen. Zulke gevallen zijn er zeker. En ook als het puur placebo is, kan dat de rust geven aan ouders die misschien ook op zich al veel problemen verhelpt. Maar het aanraden als een soort standaard bezoek, zoals een consultatiebureau of een kinderarts, dat vind ik echt veel te ver gaan.

3 jaar geleden

Reactie op HetRodeSchaap

Ik ga toch maar de advocaat van de duivel spelen want ik vind het wel heel ...
Helemaal mee eens hoor; er zijn zeker gevallen geweest waar het meer kwaad dan goed heeft gedaan. Het is zeker belangrijk om goede research te doen naar waar je naartoe gaat! Niet elke osteopaat kan en mag baby’s behandelen. Wij zijn inmiddels langs geweest en ze heeft wel wat dingen gevonden die ze kan behandelen. Het was lichte spanning gaf ze aan, en wilde dit in 3 à 4 keer behandelen. We waren sceptisch toen we wegliepen; die lichte spanningen zouden dan waarschijnlijk niet de reden zijn dat ze veel huilt en onrustig is. Toch is ons meisje sindsdien wel heel erg relaxt en minder krampachtig! We gaan dus zeker de behandelingen verder voortzetten. Volg vooral je gevoel allemaal ☺️.