15 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook vaak zo'n uitbraken. In de meeste gevallen onder controle te houden door elke dag Cicaplast of een crème van Avene te smeren, maar bij ermee uitbreken helpt hier enkel fucicort. De kinderarts heeft dit voorgeschreven toen hij nog een baby was :)

één jaar geleden

Bij ergere uitbraken* (sorry, vermoeidheid 😅)

één jaar geleden

Eczeem bedoel je😉 Vette zalf is het beste. Geen troep op smeren. Bij de huisarts kun je een lichte hormoonzalf krijgen, dan is het met een paar dagen weg. Wel met afbouwschema dan!

één jaar geleden

Mijn zoontje van 19 maanden heeft dat ook altijd op zijn wangetjes. Ik heb van de huisarts vaseline lanette en een hormoonzalf gekregen wat we pas een paar dagen gebruiken. Hopen dat het werkt.

één jaar geleden

Reactie op Nouckk

Mijn zoontje heeft ook vaak zo'n uitbraken. In de meeste gevallen onder con ...
Mijn zoontje heeft de afgelopen 2 maanden al 3 keer gehad dat hij onder de rode vlekken zat in zijn gezicht na zijn slaapje. Ook een soort uitbraak. Alle keren bij de opvang. Geen idee waar dat vandaan komt. Lijkt op een allergische reactie.

één jaar geleden

Eczeem inderdaad 🙊

één jaar geleden

Reactie op NC_

Mijn zoontje heeft de afgelopen 2 maanden al 3 keer gehad dat hij onder de ...
Kan best zijn van iets alledaags zoals het wasmiddel of dergelijke

één jaar geleden

Alsjeblieft niet zomaar zalven gaan smeren. Hormoonzalf maakt de huid dunner, voor lange termijn dus niet oke. Echt overleggen met de huisarts.

één jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Alsjeblieft niet zomaar zalven gaan smeren. Hormoonzalf maakt de huid dunne ...
Dat is een fabel als je het goed gebruikt!!

één jaar geleden

Reactie op Meandu2452

Dat is een fabel als je het goed gebruikt!!
Nou ik kan je vertellen dat dat geen fabel is, bij lang gebruik word je huid dunner en ook als je een te sterke hormoonzalf smeert op plekken waar je beter een lichtere zalf kan smeren dus dan indd met verkeerd gebruik. Maar nooit zomaar smeren

één jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Nou ik kan je vertellen dat dat geen fabel is, bij lang gebruik word je hui ...
Jij kan wel meer vertellen maar je bent geen arts.

één jaar geleden

Reactie op Meandu2452

Jij kan wel meer vertellen maar je bent geen arts.
Nee precies en daarom zeg ik nooit zomaar iets smeren maar in overleg met de arts. Ook zalf is gewoon medicatie. Fijne avond

één jaar geleden

Reactie op Kiimberley21

Nee precies en daarom zeg ik nooit zomaar iets smeren maar in overleg met d ...
Als je goed leest staat er in mijn bericht al dat het een fabel is bij goed gebruik. Dus snap je reactie niet. En hormoonzalf kun je ook niet smeren zonder overleg met de arts want die moet het voorschrijven…

één jaar geleden

Bij ons heeft la roche posay lipikar Braume ap+ geholpen!

één jaar geleden

Als het zo blijft je laten doorverwijzen naar een dermatoloog. Die weten precies hoe zit dit kunnen oplossen