16 Reacties
5 jaar geleden
Ik lees even mee, ik heb een fobie voor overgeven en ik ben af en toe misselijk, ik maak mezelf helemaal gek en denk er continu aan.
5 jaar geleden
Ik heb ook altijd erge angst gehad voor overgeven. Kan het ook niet, waarschijnlijk omdat ik het zoooo ontzettend vies vind. Qua misselijkheid gaat het nog, de ene dag is het heel erg en andere dag bijna geen last. Heb wel mede hierdoor ook de huisarts gebeld en emesafene gekregen tegen de misselijkheid. Misschien kun je die ook vragen en innemen zodra je erg misselijk wordt? Succes 🌷
5 jaar geleden
Reactie op AK989
M’n angst is vandaag waarheid geworden. Hele dag ziek gevoeld en heel veel ...
Oh zo vervelend. Knapte je er wel van op? Of voel je jezelf nog steeds ziek? Hier gelukkig nog niet overgegeven bij de andere 2 zwangerschappen wel 2 of 3 keer moeten kokhalzen maar nooit overgegeven hoop dat het hier ook bij blijft
5 jaar geleden
Reactie op Dfl
Oh zo vervelend. Knapte je er wel van op? Of voel je jezelf nog steeds ziek ...
Nee voel me nog niet lekker. Heb nog steeds last van steken in m’n buik en heb me voor t eerst in 6 jaar ziek gemeld. Lukte me niet eens om op te staan en te gaan proberen werken.
Hoop voor jou dat het zo blijft en je niet hoeft over te geven!
5 jaar geleden
Ja, dit heb ik ook. Zelfs EMDR voor gehad. Het is vastgesteld met een fobie genaamd emetofobie.. Gelukkig lukt het me de kinderwens bovenaan te zetten en ben ik niet extreem misselijk geweest (9+4) zodra ik wel misselijk werd schiet ik wel in de stress.. het blijft wel een dingetje indd. Waar je echt altijd rekenschap mee houdt.
5 jaar geleden
Ik heb er ook onwijze angst voor ik lrijg altijd een hele paniekaanval van te erge misselijkheid. Ik val nog eerder flauw van een paniekaanval, dan dat ik over mijn nek ga, en dat is echt zo 🤣 de laatste keer dat ik he overgegeven was ik 17 door een virus en daarvoor was ik 11, mijn lichaam kan het echt niet
5 jaar geleden
Reactie op LarissaJ
Ja, dit heb ik ook. Zelfs EMDR voor gehad. Het is vastgesteld met een fobie ...
Ja klopt ik ken de naam idd. Er blijken nog best veel mensen last van te hebben. Bij.mijn vorige bevalling was ik er meer mee bezig dat ik niet hoefde te spugen tijden de bevalling dan dat het pijn deed. Mijn man zegt steeds ik zou meer opzien tegen de pijn dan het misselijk zijn 🙃
4 jaar geleden
Reactie op Dfl
Hoe gaat het met jullie??
Hier is na 2 weken misselijkheid afgelopen maandag het spugen begonnen, vooral de ochtend doorkomen is vreselijk. Hoe gaat het bij jou?
4 jaar geleden
Reactie op Dfl
Oh nee wat vervelend. Hoeveel weken zwanger ben je nu?
Ik bijna 10 weken ge ...
Heel fijn dat het je bespaard is gebleven tot nu toe! Ik ben vandaag 9 weken…