11 Reacties

2 jaar geleden

En ik weet dat je op papier waterpokken ook nogmaals kunt krijgen, maar in werkelijkheid schijnt dit toch niet vaak voor te komen. Ik lees allemaal gruwelverhalen over hand voet mond ziekte met namelijk heel pijnlijke blaasjes in de mond en keel, dus ik hoop heel erg dat het wel de waterpokken zijn 😅🤞🏼

2 jaar geleden

Ik denk hand voet mond ziekte. Onze dochter heeft dat momenteel ook en het ziet er hetzelfde uit. Zij heeft jet ook niet op haar voeten en romp, de rest van het lichaam zit er wel onder. Gaat je kindje naar de opvang? Bij ons gaat namelijk de hand voet mond ziekte rond, daardoor konden we de waterpokken vrij snel uitsluiten.

2 jaar geleden

Toevallig zit ik met dezelfde vraag voor mijn zoontje. Vanochtend wakker geworden met pukkeltjes op zijn hand en rond zijn mond een paar, dus ik dacht eerst direct hand voet en mondziekte. Zijn gehemelte lijkt ook aangedaan te zijn, de arme schat. Maar nu zie ik steeds meer pukkeltjes, op zijn benen en armen en ook bij zijn billen. Ik kan helaas niet beoordelen wat het bij jouw zoon is. Maar qua besmettingsgevaar was waarschijnlijk hygiënischer omgaan met de ziekte nutteloos geweest, ik lees namelijk dat hand voet en mondziekte nog maanden besmettelijk is. En je zoon was al een week besmettelijk voordat ie de blaasjes kreeg.

2 jaar geleden

Reactie op Ann0201

Ik denk hand voet mond ziekte. Onze dochter heeft dat momenteel ook en het ...
Ja op de opvang heerst het beide en krentenbaard, wat het in theorie volgens mij ook nog zou kunnen zijn, want dat is ook niet per se alleen aan de mond en neus regio gebonden 😅

2 jaar geleden

Mijn zoontje had in de kerstperiode vergelijkbare bultjes, dat begon rondom z’n mond maar kreeg hij later over z’n hele lichaam, met name armen benen en billen. Dat bleek krentenbaard te zijn. Begon als rode bultjes waar dan blaasjes op kwamen en daarna korsten.

2 jaar geleden

Reactie op Mieschje

Mijn zoontje had in de kerstperiode vergelijkbare bultjes, dat begon rondom ...
Ik ben zelf heen gevoelig voor t krijgen van krentenbaard 😣 we gaan t zien, dan zal ik t over een aantal dagen ook wel hebben

2 jaar geleden

Reactie op kattenvrouwtje

Ik ben zelf heen gevoelig voor t krijgen van krentenbaard 😣 we gaan t zien ...
Ahhh, ja t schijnt heel besmettelijk te zijn, maar wij hebben het hier allemaal niet gekregen. Dus kan ook mee vallen! 😊

2 jaar geleden

Het lijkt mij de hand mond voet ziekte. Onze jongedame is er net vanaf, ze had het alleen rondom haar mond en billen. En minimale uitslag (beetje puntjes) op haar hand en knieholte. Ze heeft het opgelopen op het kdv. 1 dag koorts gehad. Ze had er weinig last van en we zijn gewoon op vakantie gegaan naar Tenerife. Succes en hopelijk valt het mee!

2 jaar geleden

Kwijlt je kindje ook? Dat was echt hevig bij de onze 👶🏻. Blaasjes in de mond zie je bijna niet. (Ik heb het zelf dus ook opgelopen, stond 7 dagen on fire, maar op het blote oog vrijwel niks te zien 🤪)

2 jaar geleden

Kwijlt je kindje ook? Dat was echt hevig bij de onze 👶🏻. Blaasjes in de m ...
Ja gigantisch kwijlen, maar meer slijm dan normale kwijl. M’n vriend heeft nu ook koorts en griep verschijnselen te pakken, ben benieuwd of we nu een voor een aan de beurt zijn

2 jaar geleden

Mijn dochter had hand voet mondziekte, maar ze had niks op haar gezicht of in haar mond. Wel heeft ze achteraf gezien waarschijnlijk een pijnlijke keel gehad (ik heb het ook gekregen en had een flinke keelontsteking), want ze wilde meerdere dagen niet eten. Verder op haar handen en voeten wat rode bultjes, maar geen blaasjes en na een aantal dagen een paar bultjes verder op de armen en benen.