14 Reacties

4 jaar geleden

Het kan zijn dat je kindje gewoon meer honger heeft dan de richtlijn. Dat heeft die van ons ook 😊 Hier op consultatiebureau wordt gezegd tussen de 150 en 180cc per kilo lichaamsgewicht is gemiddeld (dus bij 4 kg tussen de 600 en 720cc per 24 uur) Wij zitten al vanaf begin aan de bovengrens, maar hij groeit goed (niet te snel) en luiers zijn goed. Hij geeft bij ons aan wanneer hij vol zit door z'n hoofd weg te willen draaien (dus fles uit z'n mond probeert te krijgen) en/of z'n mondje niet meer opendoen als je de fles aanbied.

4 jaar geleden

Ons meisje geeft het ook goed aan als ze genoeg heeft. Ze verbreekt dan het vacuüm en duwt het flesje wat weg met haar tong. We weten niet hoeveel ze nu weegt ivm afspraak via teams met het cb ivm coronamaatregelen, einde van de kraamweek woog ze 3020. Ze krijgt nu (3 weken oud) 7 a 8x per 24 uur 90+3 schepjes. Dit ging in het begin vaak niet op, soms dronk ze 40-50cc, soms 80. Inmiddels gaat het flesje nu meestal leeg, maar soms ook nog 80 of 90. Ze geeft het dus heel goed aan. Misschien dat jullie zoontje gewoon meer honger heeft? Is hij wel tevreden als je hem net wat meer geeft? Dan zou ik vooral op zijn signalen letten, geeft hij nog hongersignalen? Dan gewoon wat extra’s geven lijkt mij. Zijn het meer krampjes waar hij last van heeft, of zit er een biertje dwars? Dan kijken wat je daar eventueel voor kunt doen.

4 jaar geleden

Ons meisje geeft het ook goed aan als ze genoeg heeft. Ze verbreekt dan het ...
Biertje = boertje uiteraard 😅🤣

4 jaar geleden

Misschien heeft hij gewoon meer nodig. Ons mannetje is ook 4 weken en rond de 4 kg nu en drinkt per voeding 120cc. Deze drinkt hij bijna altijd op, heeft hij genoeg dan geeft hij dit zelf aan.

4 jaar geleden

Is 90cc niet te weinig voor een baby van 4 weken? Ik geef borstvoeding dus weet niet of die verhoudingen hetzelfde zijn. Maar mijn kleine meid is 3 weken en 4 dagen en drinkt 110cc. Volgens de vroedvrouw zou ze 120cc mogen drinken maar daar zitten we nog niet aan 😁. Dus ik denk dat je gerust meer mag aanbieden. Maar zoals ik al zei. Hier is het wel borstvoeding. Dus weet niet of dat een verschil geeft. Succes 😉

4 jaar geleden

Reactie op BabyGirl2022

Is 90cc niet te weinig voor een baby van 4 weken? Ik geef borstvoeding dus ...
Je kan het ongeveer berekenen met een formule. Mijn zoontje is bijna twee maand en weegt 4.7 kilo. Ik moet dan ongeveer 140 x 4.7 : aantal voedingen per 24 uur. Met 6 voedingen is dat 110 cc en met 7 voedingen maar 95. Ik gebruik deze formule als ik gekolfde melk geef. Dus 90 cc hoeft zeker niet te weinig te zijn, ligt echt aan het aantal voedingen ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Skiddiejunior

Je kan het ongeveer berekenen met een formule. Mijn zoontje is bijna twee m ...
Weer iets dat we bijgeleerd hebben. Merci. ‘t Is m’n eerste kindje dus ‘t is allemaal nog heel nieuw voor mij 😇 En vanwaar haal je die 140? Want sommige berekenen ook met 150? Maar ‘k weet niet voor wat die cijfers staan. Bedankt ☺️

4 jaar geleden

Reactie op BabyGirl2022

Weer iets dat we bijgeleerd hebben. Merci. ‘t Is m’n eerste kindje dus ‘t i ...
Voor mij ook de eerste keer hoor! Maar onze kraamzorg wees ons er op voor het geval we een flesje wilden geven. De formules zijn ongeveer zo: Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Heeft dus met maanden te maken ☺️ vind het wel handig gezien onduidelijk is hoeveel de kleine aan de borst drinkt

4 jaar geleden

Reactie op Skiddiejunior

Voor mij ook de eerste keer hoor! Maar onze kraamzorg wees ons er op voor h ...
Wauw, merci. Is een van de redenen waarom ik afkolf. Dan weet ik hoeveel ze drinkt. ‘t Is dubbel werk maar wel overzichtelijker.

4 jaar geleden

Ons meisje geeft het ook goed aan als ze genoeg heeft. Ze verbreekt dan het ...
Ja ik denk echt dat hij dan maar meer moet hebben😅 de fles duwt hij eigenlijk nooit weg en zijn hoofd draait hij niet weg. Soms zijn het wel krampjes hoor of een boertje maar over het algemeen lijkt het echt honger! Heb hem net 120cc aangeboden en na 100cc viel hij bijna in slaap dus denk idd dat jullie gelijk hebben, dat ik het maar gewoon moet geven het zal wel geen kwaad kunnen als hij er tevreden mee is:)

4 jaar geleden

Biertje = boertje uiteraard 😅🤣
Haha zou wat zijn🤣

4 jaar geleden

Reactie op BabyGirl2022

Is 90cc niet te weinig voor een baby van 4 weken? Ik geef borstvoeding dus ...
Oh ja hij kreeg 7x 90 cc dus volgens het consultatiebureau genoeg tot zelfs teveel volgens hun...vandaar mijn twijfel! Maar ik ga hem nu zeker meer geven en kijken wat dat doet😊

4 jaar geleden

Oh ja hij kreeg 7x 90 cc dus volgens het consultatiebureau genoeg tot zelfs ...
Inderdaad gewoon doen... Het is een richtlijn, sommige hebben gewoon meer honger dan de ander... Ze steeds maar honger laten hebben zal ook vast de bedoeling niet zijn enne, een tevreden kindje is heel.wat waard... 😊

4 jaar geleden

Ik heb een zoontje van 2.5 week en hij drinkt 120cc per keer. Ook een gulzig apie