6 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje is nooit een knuffelaar geweest. Tot een maand geleden. Toen hebben we hem geleerd een knuffel te geven, net als kusje. Sindsdien krijgen we een dikke knuffel als we erom vragen of als we hem ophalen bij opvang/opa en oma.

één jaar geleden

Oh, leuk! En hoe leerde je hem dat aan?

één jaar geleden

Ik herken het niet, hier een enorme knuffelkont. Ze geeft regelmatig kusjes uit zichzelf, aait mn haren of m'n armen en als ik een nieuwe trui aan heb oid zegt ze: wauw! 🥰 Als ik haar ophaal bij de opvang laat ze alles uit haar handen vallen, rent ze naar me toe en vliegt ze om mijn nek. Ze is vanaf de geboorte al enorm aanhankelijk, wil altijd op schoot of opgetild worden. Denk echt dat het per kindje verschillend is en dat je daar niet veel aan kunt doen, behalve hen te volgen in wat ze prettig vinden 🍀

één jaar geleden

Hier ook, al wordt het knuffelen meer en meer. Als we haar ophalen rent ze lachend naar ons toe en stopt dan recht voor je neus en dat is het dan 😅 Sinds een paar maanden wil ze ineens kusjes geven en soms knuffelen, dat is een spelletje lijkt het. Dan rent ze naar haar papa voor een mini knuffel, naar mij heel kort en naar de hond (die krijgt het meeste). Hier begon het met handkusjes bij het uitzwaaien op de opvang. Een kusje was een soort kopstoot na een tijdje en nu maakt ze een smakgeluid zonder je te raken. Naast dat ik het heel zielig vind dat ze deze week ziek is, zijn dat de enige momenten dat we soms mogen knuffelen en daar genieten we heel erg van. Anders roept ze meteen NEE als we onze armen om haar heen doen. Ik denk ook wel dat het bij het kindje hoort..

één jaar geleden

Mijn zoon is ook geen knuffelaar. Geeft af en toe kusjes uit zichzelf of probeert mn haren to strelen (wat altijd plukken wordt) maar als ik vraag om een knuffel rent ie weg 😂 alleen als hij pijn heeft komt ie naar me toe en wilt dan opgetild worden waar ik een knuffel krijg. It is what it is.

één jaar geleden

Die fase hebben wij ook gehad. Normaal was mijn zoontje ook helemaal geen knuffelaar, maar nu ineens wel veel. Komt graag op schoot zitten, tijdens het spelen, en vooral als hij moe begint te worden komt hij hangen. Wel rent hij nog geregeld weg als ik vraag om een knuffel, al lachen, gieren, brullen. Maar denk dat ze de waarde van een knuffel misschien pas leren als ze wat ouder zijn.