8 Reacties

3 jaar geleden

Ga ik wel vanuit. Alles wat goed verwarmd is geweest en mogelijk nog gepureerd gewoon laten proeven. Wij doen het wel

3 jaar geleden

Volgens mij is gerookte zalm erg zout, kunnen jonge kinderen nog niet goed verwerken
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ja ,zout en mss zware metalen? Worden opgeslagen in de vet van de zalm. Weet het niet zeker! Zou voedingscentrum ff checken

3 jaar geleden

Nutricia geapp en alles wat goed verhit wordt mag aan de baby gegeven worden.

3 jaar geleden

Nee gerookte vis/gerookt vlees is eigenlijk erg ongezond en mag niet voor baby’s. Het bakken haalt het gerookte er niet uit. Gewoon gebakken of gestoomde zalm mag wel.

3 jaar geleden

Zalm heb ik zelf veel gegeven toen onze dochter klein was, ze eet dat nu nog steeds heel graag. Schijnt een van de beste manieren te zijn om je kind vis te leren eten (of wij hebben een toevalstreffer?😂). Ik gebruikte alleen moten zalm, maar geen gerookte.

3 jaar geleden

Ik gaf al vanaf 4 maanden gerookte zalmbuik. Gaat hier goed en lekker gezond.

3 jaar geleden

Gerookte zalm is vaak koudgerookt, dus kun je beter niet geven zonder eerst zelf goed te verhitten. Zelf zou ik de gerookte zalm voorlopig nog overslaan i.v.m. de zouten, wat eerder ook werd genoemd. Of evt. vervangen met een gewoon stuk zalm / zalm flakes (gebakken uiteraard).