Onze kleine is bijna 6 maanden. Hij is dol op fruithapjes en groentehapjes. Ik maak dit allemaal zelf. Nu wil straks dat hij met de pot mee kan eten. Aardappels en groente krijg hij nu ook hetzelfde als wij dat eten. Maar ik maak ook vaak stamppot. Waaronder een met prei en gerookte zalm. De gerookte zalm bak ik dan mee met de prei. Mag hij dit ook hebben? Lees alleen dat geen rauwe vis en vlees en gerookte vis mag. Maar ik verwarm het wel altijd. Ook met pasta zalm en spinazie.
Nee gerookte vis/gerookt vlees is eigenlijk erg ongezond en mag niet voor baby鈥檚. Het bakken haalt het gerookte er niet uit. Gewoon gebakken of gestoomde zalm mag wel.
Zalm heb ik zelf veel gegeven toen onze dochter klein was, ze eet dat nu nog steeds heel graag. Schijnt een van de beste manieren te zijn om je kind vis te leren eten (of wij hebben een toevalstreffer?馃槀). Ik gebruikte alleen moten zalm, maar geen gerookte.
Gerookte zalm is vaak koudgerookt, dus kun je beter niet geven zonder eerst zelf goed te verhitten.
Zelf zou ik de gerookte zalm voorlopig nog overslaan i.v.m. de zouten, wat eerder ook werd genoemd.
Of evt. vervangen met een gewoon stuk zalm / zalm flakes (gebakken uiteraard).