10 Reacties

4 jaar geleden

Wat als we nu zeggen dat het echt heel veel kwaad kan? Het is toch al gebeurd... Ik zou er niet te veel meer over nadenken.

4 jaar geleden

Als de gerookte zalm verhit is kan het helemaal niks kwaat. Anders denk ik ook dat je niet veel zorgen moet maken om een klein stukje. In get begin van mij zwangerschap toen ik niet wist dat ik zwanger was at ik veel zalmwraps. Tot nu toe gaat alles goed met de zwangerschap.

4 jaar geleden

Nee kan geen kwaad.

4 jaar geleden

Ik heb dit in het begin ook gedaan, zo stom want ik was gewoon vergeten dat het niet mocht. Verloskundige gaf aan dat het geen kwaad kan als ik er zelf niet ziek van ben geworden, dit is niet gebeurd dus dat stelt wel gerust.

4 jaar geleden

Naja het kan listeria bevatten ook in een klein stukje. Dus zeggen "nee kan geen kwaad" lijkt mij niet helemaal juist. Maar het is nu toch al gebeurd. Voedingscentrum adviseert als je het toch gegeten hebt iig op symptomen te letten als Grieperigheid, koorts, hoofdpijn, diaree, spierpijn, misselijkheid. Dit kan tot 90 dagen na innamen nog de kop op steken. Gelukkig is de kans wel heel klein. Dus houd je zelf gewoon een beetje extra in de gaten dan zal het vast meevallen.

4 jaar geleden

Dat ligt eraan. Het word afgeraden doordat je te maken hebt met de listeria bacterie die erin kan zitten. Dus ja helemaal veilig is het niet maar je kan er niets meer aan veranderen.. Hopelijk valt het mee 馃檹

4 jaar geleden

Heb je toch per ongeluk rauwe of gerookte zalm gegeten? geen paniek! Pas wanneer je daarna klachten zoals koorts,聽diarree聽en misselijkheid ervaart, is het raadzaam om contact op te nemen met je huisarts. Dit staat op 24baby. 馃檪

4 jaar geleden

Reactie op Avena

Naja het kan listeria bevatten ook in een klein stukje. Dus zeggen "nee kan ...
Na 90 dagen nog? Bedoel je 9?

4 jaar geleden

Na 90 dagen nog? Bedoel je 9?
Op de site van het Voedingscentrum stond echt 90.