7 Reacties

2 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Als je het verkeerd gebruikt of te veel erin doet. Of niet goed ventileert kun je de longen beschadigen. Die dingen zie je steeds vaker en het klinkt leuk. Het ruikt lekker. Maar baby en kinder longen zijn kwetsbaar. En ze moeten er nog een heel leven mee doen.

2 jaar geleden

Inderdaad niet doen. Is schadelijk voor jonge kinderen.

2 jaar geleden

Wij hebben hem gebruikt om de kamer te bevochtigen en tijdens verkoudheid. Je moet jezelf wel even goed inlezen op de site wat betreft hoeveelheden. En goed schoonmaken is belangrijk zodat er schone druppeltjes uitkomen. Wij vonden hem wel fijn! Nu gebruiken we hem weinig en helpt Luuf hier goed genoeg.

2 jaar geleden

Ik vind zelf reacties hieronder wat overdreven, ben wel benieuwd naar onderbouwing waarom het schadelijk zou zijn, want dat kan ik zelf nergens terug vinden. Kan ook gebruikt worden met alleen water en zonder geurolie. Op de website staat daarnaast heel duidelijk aangegeven welke geuren je voor baby’s kan gebruiken en welke niet omdat die te sterk/heftig zouden zijn. Ook hoeveelheden staan aangegeven. Kwestie van gezond verstand gebruiken ook wel. Wij hebben hem wel besteld, doen 1 druppel olie in de diffuser en hebben hem op afstand van ledikantje staan (staat nergens dat dit wordt aangeraden, maar meer eigen idee) en zijn er heel tevreden over. Werkt evt ook als nachtlampje en taat ook nog eens heel mooi. https://geurwolkje.nl/blogs/blog/voor-de-mamas-etherische-olie-en-kinderen

2 jaar geleden

Reactie op S_2021

Ik vind zelf reacties hieronder wat overdreven, ben wel benieuwd naar onder ...
Mijn longarts en de kinderarts raden het af. Omdat je al snel te veel doet. En als je kindje snel geprikkeld is in de longen of toch net minder er tegen kan zie je dat niet. Dit merk je als het te laat is pas. Daarnaast kun je het inderdaad gebruiken met vocht. Maar dat is alleen aan te raden als je te weinig vocht in je huis hebt. Heb je al veel vocht in je kamers (dit kun je meten met een hygrometer tussen de 40 en 60 procent is prima) en breng je nog meer vocht in de kamer heb je een perfecte omgeving voor bacteriën mede omdat mensen vaak niet luchten. En ook dat brengt schade aan je longen toe. Daarnaast zul je ze elke dag heel goed schoon moeten maken. Zo niet breng je ook van alles in de lucht wat schadelijk is voor de longen. En genoeg die ook dat niet doen elke dag of goed. Dus daarom raden ze het sterk af.

2 jaar geleden

Ik heb hem al een jaar of twee, voor mijn zwangerschap veel aan gehad in huis, tijdens zwangerschap en newborn periode helemaal niet aangehad (zou schadelijk zijn, of het zo is geen idee maar ik wou geen risico nemen haha). Nu zet ik hem soms op haar kamer voor de luchtvochtigheid, en beneden heb ik hem alleen aan met een geurtje als ze ‘s avonds op bed ligt. Vind het wel echt heerlijk 🙈

2 jaar geleden

Ik heb de uil van young living dat is echt heel goed! Ze hebben speciale etherische oliën op basis van de leeftijd van een kind. Feather the owl het is een diffuser die 6 a 7 uur draait er zit witte ruis en White noise op ook.