56 Reacties
één jaar geleden
Onze zoon is net 2 geworden en weegt ook rond de 14 kilo.
Niks mis mee😊
één jaar geleden
Mijn zoon was bij 1,5 jaar als 89 cm en 14 kg. Ben dus erg benieuwd naar zijn lengte en gewicht bij 2 jaar. Ik vermoed wel 15+ kg maar ook 95+ cm. Elk kindje is anders. Ik hoor al bijna 2 jaar aan dat wij een grote/lange jongen hebben. Als ik dan foto’s zie, denk ik ja dat klopt… 😅
één jaar geleden
Onze dochter wordt in januari ook twee. Ze is voor mijn gevoel best dun met een bolle buik , ze is super vrolijk en slim dus daar maak ik me geen zorgen om maar toch, meer kindjes met een 'dikke' buik?
één jaar geleden
Reactie op madelontbdv
Onze dochter wordt in januari ook twee. Ze is voor mijn gevoel best dun met ...
Bolle buik is op deze leeftijd nog heel normaal, als je het vooral ziet als ze staat. Dat heeft te maken met de houding die zich nog moet vormen en spierspanning van de buikspieren, waardoor de organen nog naar voren komen en dit eruit ziet als een volle buik.
Zie je het ook als ze op haar rug ligt? Zo nee, dan geen zorgen maken ☺️. Zo ja, dan misschien toch even laten checken?
Hier heeft ze het soms, afhankelijk van hoe ze staat dus.
Hier ook in januari 2, weegt bijna 12 kg en ik schat zo’n 86 cm.
één jaar geleden
Reactie op madelontbdv
Onze dochter wordt in januari ook twee. Ze is voor mijn gevoel best dun met ...
Dat komt omdat de organen in de buik groeien en ruimte nodig hebben. Het valt bij ons zoontje ook erg op, omdat hij zo magertjes is lijkt in verhouding zijn buik heel bol. Niet iets om je zorgen om te maken 🙏🏼 maar mocht je toch zorgen maken kun je altijd eens bij de huisarts of consultatiebureau mee laten kijken.
één jaar geleden
Mijn dochter is 85 cm lang en weegt 9.5 kilo. Ze is altijd al klein geweest. Wij proberen het nu een beetje los te laten, want ze ontwikkelt zich verder goed, is meestal vrolijk en energiek.
één jaar geleden
Hier 88cm en 11,4 kilo, geen grote eter en super actief. Schaam mij wel eens, ik ben dik en mijn dochter zo dun😬